בית טיילור (צילום: ליזי זהר)
בית טיילור (צילום: ליזי זהר)

בדקה ה-90: הוקפא הליך הפינוי של מתחם בית טיילור

בית משפט המחוזי בירושלים החליט להוציא צו מניעה זמני נגד פינוי מתנ"ס ובריכת בית טיילור עד ל-30.5.21; לטובת הארכת הצו, עד למתן פסק דין סופי הנוגע לעתידו של המתחם הקהילתי בקרית היובל - ראשי המאבק יצטרכו להפקיד ערבות בסך כ-300 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 11.3.21 16:56

הישג זמני לתושבי קרית היובל ולמובילי המאבק נגד פינוי המרכז הקהילתי ממתחם בית טיילור. בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא אתמול, רביעי, צו מניעה זמני נגד פינוי המתחם עד ל-30 במאי 2021. בנוסף, אם ירצו התושבים להאריך את צו המניעה, עד למתן פסק דין בעתירה שהוגשה בעניין, יידרשו התושבים והמינהל הקהילתי לגייס ולהפקיד ערובה בגובה של כ-300 אלף שקלים.

"נראה בבירור כי משמעו של צו פינוי הינו נזק ברור ומיידי בכל הנוגע למבקשים", כותב השופט אביגדור דורות בהחלטתו, "אין מדובר בחיוב כספי אשר ניתן בנקל לריפוי ואינו מציב קושי מיוחד בהשבת המצב לקדמותו. אינטרס המבקשים חורג מאינטרס כלכלי ועסקי שניתן לפיצוי כספי בעתיד ועלה בידי המבקשים להצביע על אינטרס מיוחד שיש להם ביחס לבית טיילור".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


השופט דורות מתייחס לעבודות הקרצוף שביצעה חברת "שיכון ובינוי" במגרשי הטניס במתחם טיילור, "פעולות אלה שבוצעו על ידי שיכון ובנוי, מחזקות את החשש כי בהעדר צו זמני, ייגרם נזק בלתי הפיך, אשר לא ניתן יהיה לרפאו".


מגרש הטניס בבית טיילור (צילום: מטה המאבק למען בית טיילור)

מגרש הטניס בבית טיילור (צילום: מטה המאבק למען בית טיילור)


"בכל הנוגע לתיק רשות הערעור, (צו מניעה שהגיש המינהל הקהילתי נגד צו הפינוי, ש.ה) סיכויי הערעור נחזים להיות טובים ואף מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לטובת המבקשת", כותב השופט דורות בהחלטתו וקובע כי "על פי הארכת הסכם בר הרשות שנערך ונחתם ביום 8.6.2018, תקופת הרשות הוארכה עד ליום 30.5.2021. משום כך, יש מקום למתן צו זמני המונע את פינוי המבקשת ממתחם טיילור, וזאת עד ליום 30.5.2021, הצו הזמני יהיה כפוף להפקדת ערובה בסך של 50,000 שקלים".

עוד נכתב בפסק הדין,"בכל הנוגע לתיק האזרחי, (צו מניעה שהגיש המטה להצלת בית טיילר, נכדי התורם ותושבי השכונה בדרישה לרשום את הנכסים כשייכים להקדש, ש.ה) סיכויי התביעה אינם נחזים כגבוהים וזאת בלשון המעטה, אולם מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לטובת המבקשים, כמפורט לעיל. המסקנה היא כי יש מקום למתן צו מניעה זמני שיעמוד בתוקפו עד לפסק הדין בתיק העיקרי, אך זאת בכפוף להפקדת ערובה בסך של 300 אלף שקלים אשר תופקד תוך 30 ימים מהיום".


בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)


כפי שפורסם ב"כל העיר", בסוף חודש ינואר בית משפט השלום בירושלים החליט לתת תוקף לפסק דין המאפשר לחברת "שיכון ובינוי" לפנות את בית טיילור והגופים הפועלים בתוך 90 יום כל אימת שירצו. בשטח צפוי לקום שטח נדל"ני. המשמעות היא שהמתחם יפונה עד 21 בפברואר 2021. בעקבות ההחלטה המאבק להצלת בית טיילור, כאמור, מתחם תרבות וספורט שפועל גם בשבת בין השאר עבור הציבור החילוני בשכונה, רק התגבר. בין מובילי המאבק – חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). כמו כן, העירייה וראש העיר משה ליאון תומכים במאבק התושבים. בחודש שעבר אמר ליאון לתושבים, כפי שפורסם ב"כל העיר": "אנחנו ניאבק ביחד למען בית טיילור ולמען כל המקום כולו. אל תדאגו, אני אתכם, עם התושבים. בית טיילור יישאר לעד, אנחנו נילחם".

מאז, כפי שדווח ב"כל העיר" התקיימו כמה שיחות בין הצדדים, במהלכן החברה הציגה חלופות להפעלת מתחם הספורט בית טיילור, אך אלו לא התבשלו לכדי הסכם.

במינהל קהילתי "יובלים" מברכים על ההחלטה ומסרו כי "מינהל קהילתי יובלים שמח להיווכח כי בית המשפט המחוזי השתכנע אף הוא כי כל מטרתה של חברת שיכון ובינוי היתה להפעיל לחץ פסול על הציבור, ולפנות את המתחם בכדי לקדם תוכניות בנייה גרנדיוזיות בתא שטח יחיד במינו המיועד לצרכי ציבור על פי התב"ע הקיימת. אנו רוצים להודות לעיריית ירושלים ולעומדים בראשה, לנכדי התורמים ולמטה המאבק למען טיילור על הבעת תמיכה בהמשך הפעילות הקהילתית והציבורית של מתחם טיילור".

מחברת "שיכון ובינוי" נמסר היום בתגובה להחלטת בית המשפט כי "מפתיע שחבר מועצת עירית ירושלים עו"ד יוסי חביליו יוצא כנגד ההסכם כאשר הוא עצמו ייצג את עמותת יובלים אשר חתומה על הסכם הפשרה עם שיכון ובינוי. על פי הסכם זה מתאפשר לשיכון ובינוי לתפוס חזקה בנכס שבבעלותה מזה שנים, זאת ללא כל קשר לשימוש העתידי שייעשה בקרקע. שיכון ובינוי תמשיך לפעול בהתאם להחלטת בית המשפט ותפעל למיצוי מלוא זכויותיה בנכס".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר