אורי בנקי ושירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי בנקי ושירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אביה של שירה בנקי ז"ל מודאג משיח השנאה לקראת הבחירות: "אני חושש מההדרדרות של כללי המשחק"

הקמפיין של "דרך שירה בנקי" להפסקת שיח השנאה לקראת הבחירות - אורי בנקי, שבתו נרצחה במצעד הגאווה לפני כשש שנים, פונה למועמדים השונים: "גם כשיירד האבק, אף אחד לא הולך להיעלם אחרי הבחירות: לא השמאל ולא הימין, לא החרדים ולא החילונים, לא הערבים ולא היהודים"

פורסם בתאריך: 17.3.21 08:19

העימותים האלימים בשוק מחנה יהודה, שבהם הותקף מועמד "תקווה חדשה" עופר ברקוביץ על ידי פעילי ליכוד ואירועים אחרים שהתרחשו לקראת הבחירות לכנסת ביום שלישי הקרוב, 23.3, שכללו שיא שנאה, הובילו השבוע את היוזמה החברתית 'דרך שירה בנקי' לצאת בקמפיין להפסקת שיח השנאה לפני הבחירות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדברי אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה לפני שש שנים במצעד הגאווה בירושלים, "אני חושש מההדרדרות של 'כללי המשחק' בישראל. ללא קשר לתוצאות הבחירות, גם כשירד האבק, אף אחד לא הולך להעלם אחרי הבחירות: לא השמאל ולא הימין, לא החרדים ולא החילונים, לא הערבים ולא היהודים. לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים אך אם אני בוחר שלא לכבד את כללי המשחק כשאני מפסיד, אני לא יכול לצפות מהצד השני לשמור על הכללים גם כשהוא ינצח וגם כשהוא יפסיד".

"ועוד בקשה לצד המנצח", אומר בנקי, "זה לא קרב ולא מלחמה, מי שיפסיד בבחירות הוא לא אויב מר, הוא לכל היותר יריב פוליטי. שמור על כבודו, תכבד את מצביעיו ותן לו את המקום במשחק הדמוקרטי".



כזכור, שירה בנקי ז"ל נרצחה במצעד הגאווה בירושלים ב-2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה ובניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005. שירה היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה. מאז הרצח משפחתה של שירה יזמה פעילות חינוכית וחברתית כדי לקדם סובלנות, מתינות במרחב הציבורי וקבלת האחר. היא הקימה את 'דרך שירה בנקי', כדי לנהל את הפעילות ולעסוק בקידום שורה של מיזמים חינוכיים ומשפיעים, בתקווה שהרוב השפוי הדומם, שהרים את קולו בעקבות הרצח, ימצא את כוחו ויבנה חברה מתונה ובריאה יותר.

"'דרך שירה בנקי', ששמה לה למטרה למתן את השיח הציבורי בישראל, יוצאת לפני הבחירות בקמפיין הקורא לציבור להפסיק את שיח השנאה, לא לתרום לו ולא להיגרר אליו", מציינים בדרך שירה בנקי. "הקמפיין מופנה בעיקרו לילדים על מנת שישפיעו על המבוגרים בסביבתם, וקורא להם להיות החסם להתנהגות לא נאותה של מבוגרים תחת הסיסמה – 'קיללת – קלקלת'. לקמפיין התגייס לביא לנגבורד בן הארבע הידוע ככוכב הרשת -'פרופסור גוּמץ' בעל אלפי העוקבים, שם הוא מפרסם סרטונים המעניקים הסברים פשוטים ונהירים על הקורונה. בסרטון של הקמפיין 'קיללת-קלקלת' הוא מסביר כיצד להילחם בווירוס השנאה באמצעות הכללים הלקוחים מהמאבק בקורונה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראלי עצוב

    דבר חשוב ומבורך, אך לצערינו במדינת ישראל חיים על שיח כזה, כל אחד מנסה לדפוק את השני, פעם ראיתם תור ישר בארץ?! כולם צריכים לעקוף… הכבישים הם מלחמה, החינוך אינו דוגמא, והפוליקיטה מסריחה כולה, אז מה פלא שהאזרחים מתירים לעצמם הכל?!
    ומה מבטיחים לפני הבחירות סיסמאות ללא כיסוי, אמירות כנף העיקר הכיסא שממתין להם, הג'וב השמן וכל השאר בונוס.
    אין לכזו מדינה זכות קיום, אם לא נתקן את העקום ומהר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר