מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)
מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)

התוכנית להקמת מטמנת עפר סמוך לגבעה הצרפתית ולעיסאוויה חוזרת: העירייה מקדמת מחדש את הפרויקט

שש שנים לאחר שהתוכנית נעצרה בעקבות התנגדות תושבי הגבעה הצרפתית ועיסאוויה - העירייה שוב מקדמת את הפרויקט להקמת מטמנת עפר סמוך לשכונות

פורסם בתאריך: 18.3.21 13:47

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים דנה אמש בתוכנית להקמת מטמנת עודפי עפר בנחל אוג, השטח הסמוך לשכונת הגבעה הצרפתית ועיסאוויה, שמעוררת התנגדות וביקורת חריפה מצד תושבים וגורמים בעירייה. הוועדה המקומית החליטה להמליץ על קידומה את התוכנית, וכעת היא תעבור להמשך דיונים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.

מדובר בתוכנית להקמת מטמנת עפר, שקידומה נעצר בשנת 2016 בעקבות התנגדות פעילי סביבה ותושבים מהגבעה הצרפתית ומעיסאוויה, ששילבו כוחות יחד והגישו התנגדויות. בעירייה הוחלט באחרונה להפשיר את התוכנית ולדון בה מחדש. לפי התוכנית במתחם יוטמנו עודפי עפר, שיגיעו מדי יום על ידי משאיות, התושבים חוששים כי המתחם יהפוך למפגע סביבתי, תוך זיהום האוויר של האזור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)

מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)


לפי המלצת מהנדס העיר, יואל אבן, שהוגשה לוועדה: "התוכנית נועדה ליתן מענה להטמנת עודפי עפר הנוצרים בפרויקטים של בינוי ותשתיות המבוצעים ויבוצעו בסביבה, שיקום נופי, מילוי עמק זה בנחל אוג לרבות הידוקו בשכבות, בכדי לאפשר שימושים עתידיים במפלסו העליון, אשר יקבעו בתכנית נפרדת, וזאת לטובת רווחת תושבי האזור ולחיזוק הכלכלה המקומית".

לדברי אבן, "בתחומי העיר ירושלים אין כיום אתר מוסדר קבוע לקליטת עודפי עפר שמקורת בניית בתי מגורים ותשתיות, היזמים והקבלנים נאלצים לנסוע לאזורים מרוחקים, ואילוץ זה הינו בין הגורמים העיקריים לשפיכת פסולת פיראטית של עודפי עפר, ברחבי העיר, הפוגעות ומכערות את השטחים הפתוחים, ומאלצת את העירייה לממן את פינויים".


יואל אבן (צילום: יח"צ)

יואל אבן (צילום: יח"צ)


אבן מוסיף וטוען כי "השלכת כמויות גדולות של עודפי עפר בשטחים הפתוחים ברחבי העיר ובמזרח העיר בפרט, מהווה כיום את אחת הבעיות הסביבתיות מהחמורות בירושלים, תופעה זו התפתחה בשנים האחרונות, בהיעדר אתר זמין להטמנתם, ולנוכח תנופת הבנייה בה נמצאת העיר, נמצא שיש צורך אקוטי בהקמת אתר מוסדר וחוקי להטמנת עודפי עפר".

מי שהתנגד לקידום התוכנית בוועדה הוא חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), "לפני שש שנים ליוויתי את התושבים במאבקם נגד הקמת המטמנה", מספר חביליו, "אז קיבלה ועדת הערר את טענותינו והחזירה את התוכנית לוועדה המחוזית והעירייה לערוך תסקיר השפעה על הסביבה ולבחון חלופות אחרות. לצערי, שוב מקדמת העירייה את התוכנית".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חביליו מוסיף ואומר כי "אני חושב שהמטמנה תגרום למטרדים כבדים לתושבי הגבעה הצרפתית ועיסאוויה, אסור להקים מטמנה כל כך קרוב לשכונות מגורים, אני מתנגד ואעשה ככל יכולתי למנוע את הקמת המטמנה במקום".

במענה לפניית "כל העיר" מהעירייה נמסר בתגובה: "ביוזמת ראש העיר עברה תוכנית נחל אוג מהפכה של ממש, מתוך ראיית טובת התושבים והסביבה. מאתר למיון ומחזור פסולת, מקדמת העירייה פיתוח סביבתי רחב ושימושים לרווחת הציבור במפלס הכביש, כאשר בשלב הראשון אמור לעבור העמק הקיים היום תהליך מילוי של עודפי עפר, במקום התכנון הראשוני למילוי אשפה, עד לגובה מפלס הכביש. בהמשך, בתוכנית נפרדת ייקבעו השימושים עתידיים במפלס העליון, שיהיו לטובת רווחת תושבי האזור ולחיזוק הכלכלה המקומית. מטרת התכנית המחודשת היא יצירת עתודת קרקע חדשה בצפון העיר, שתסייע לכלכלה האזורית ותימנע יצירת זיהום סביבתי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר