בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)
בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

בשל תנאי המעצר המחפירים: מבנה נייד לעצירים יוצב סמוך לבית משפט השלום בירושלים

אחרי שנים של הזנחת תנאי המעצר של העצירים המגיעים לדיונים בבית משפט השלום בירושלים: העירייה פועלת להקמת מבנה מעצר נייד חדש במגרש הרוסים

פורסם בתאריך: 24.3.21 09:37

על רקע תנאי המעצר המחפירים של עצורים המגיעים לבית משפט השלום בירושלים – הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים תקיים דיון בהצעה להציב מבנה יביל (מנ"ד), ברחוב סמוך, אשר צפוי לשמש את העצורים הממתינים לדיונים באופן ראוי והולם.

מדובר בתוכנית שתובא לאישור הוועדה, בהתאם להחלטת בג"ץ שהתקבלה לאחרונה, בנושא תנאי כליאתם של עצורים המובאים לדיונים בבית משפט השלום בירושלים, ובה נמתחה ביקורת קשה על המצב הקיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תנאי המעצר המחפירים נחשפו לאחר מקרה שבו הושארו עצירים ברכב של שירות בתי הסוהר כמה שעות ארוכות, וזאת על רקע עומס בחדר העצירים. בשנת 2018 הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי אותם העצירים, שהושארו ברכבי ההסעות של שב"ס (פוסטה) עד למועד משפטם, במשך שעות, "העתירה הציפה את הבעיה של מצוקת המקום הקיימת באגף הכליאה של בית משפט השלום בירושלים", צוין בהחלטת בג"ץ, "על רקע זה – והדבר לא היה שנוי במחלוקת במישור העובדתי – עצורים ואסירים המובאים לדיונים ממתינים ברכב ההסעה במשך שעות ארוכות, הסעדים שהתבקשו בעתירה כוונו אפוא לכך שתופסק החזקת העצורים בתנאים האמורים, וכן לנקיטת צעדים להוספתם של תאי כליאה ותאי שירותים לשימוש העצורים בבית משפט השלום בירושלים".


בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


תגובת המדינה לעתירת האסירים, היתה כי הסוגיה מוכרת להנהלת בתי המשפט ולשב"ס, וכי הם פועלים לפתרון המצב ולשיפור התנאים הנוגעים להחזקת עצורים בבית משפא השלום בירושלים, אך לטענת המדינה, "מדובר בבעיה אובייקטיבית הנוגעת לגודל המבנה המשמש את בית משפט השלום", וכי "בהיעדר יכולת לערוך שינויים במבנה המצוי בבעלות הכנסייה הקתולית הרוסית".

עוד טענה המדינה בתגובה לעתירה, כי "החזקת העצורים ברכב בעת שהם ממתינים לפני ואחרי הדיון היא מענה חריג שהשימוש בו נעשה במשורה ולזמן מוגבל, רק כאשר אין כל אפשרות אחרת להחזקתם ותוך דאגה לצרכיהם", וכי "מתקיימים בנושא מגעים שוטפים בדרגים שונים על מנת לאפשר את הצבתו של מבנה יביל, שיכלול גם תאי שירותים, בחנייה של בניין בית המשפט".

בעקבות העתירה, והביקורת על תנאי החזקת העצירים, השופט אביטל חן, נשיא בית משפט השלום בירושלים הורה לשירות בתי הסוהר על הפסקה מוחלטת של החזקת עצורים ברכב ההסעות כמענה למצוקת המקום בתאי הכליאה בבית המשפט, וזאת גם במחיר של עיכוב והתמשכות של ימי הדיונים, במקביל, פנה השופט חן לעיריית ירושלים על מנת לקדם פתרון מהיר וזמני שיאפשר את הצבת המבנה היביל, וזאת לאחר שנציגי הכנסייה הקתולית הרוסית בישראל התרצו לבקשת המדינה להצבת המבנה בסמוך למתחם.

בעקבות העתירה, בתחילת שנת 2020, הוצבו שני מבנים ניידים הכוללים ארבעה תאי המתנה לשימוש העצירים, אך ההחלטה על המשך פעילותם והכשרתם תובא כאמור לדיון בוועדה המקומית במהלך הימים הקרובים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר