אופיר לנג (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
אופיר לנג (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

מצוקת החניה בנחלאות: התוכנית החדשה שמקדם המינהל הקהילתי לב העיר

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג מספר על התוכנית לסגירת רחובות בנחלאות למבקרים: "נציב מחסומים אלקטרוניים בכניסות לשכונה"

פורסם בתאריך: 30.3.21 18:53

המהפך בנראות ובתשתיות במרכז העיר ניכר בכל פינה, וכך גם הבטונדות והטרקטורים המוצבים בגן סאקר בימים אלו בשל עבודות התשתית במרכז העיר ובשכונת נחלאות. את העבודות הללו חשים היטב תושבי השכונה כמו גם במינהל קהילתי "לב העיר", החולש על מרכז העיר ירושלים ומעת לעת מוביל פרויקטים מאבקים מול עיריית ירושלים לטובת התושבים.

"בתחילת הדרך, בשנים האחרונות נעשו כל מיני מהלכים מצד עיריית ירושלים ללא שיתוף ציבור כפי שמקובל", מספר ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי "לב העיר", בשיחה עם "כל העיר", "אבל יאמר לזכותם שמהרגע שהתחלפה מועצת העיר פניתי אליהם בנושא והם נעתרו לבקשתי, וגם תוכניות שהיו על פניו בשלב מתקדם החליטו לפתוח אותם מחדש על מנת שנוכל לשמוע את הציבור ושייתן את התייחסותו בנוגע לכל השדרוג בגן סאקר, בכל המפגשים שעשינו בנושא העבודות בגן סאקר שכוללות בין השאר העתקת מגרשי הספורט למתחם הצפוני, הקמת גן משחקים חדש וגינת כלבים – חלו שינויים בעקבות הבקשות שהעלו התושבים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדבריו של לנג, "תמיד היו עושים שיתוף ציבור, זה חלק אינטגראלי בעבודת המינהל הקהילתי, זה לא מספיק שאתה עושה תהליך של שיתוף ציבור, אלא צריך שגם עיריית ירושלים יקבלו את התוצרים של זה אפשר לומר שבשנתיים האחרונות הנושא של שיתוף ציבור תפס תאוצה יותר חזקה".

אחת מהמורכבויות של שכונת נחלאות, שהפכה בשנים האחרונות לשכונה נחשקת למגורים בקרב סטודנטים וצעירים בעיר, היא הצורך באיזון בין אופייה התיירותי והקצבי ומיקומה המרכזי לבין האוכלוסייה הוותיקה המתגוררת בה. לנג מתייחס לכך ומוסיף כי "בשכונת נחלאות גרים הרבה סטודנטים אבל לצד זאת הרבה משפחות, וככל שעובר הזמן נכנסות עוד ועוד משפחות, לצד מבוגרים וצעירים, מה שמאפיין את נחלאות זה בעצם העירוב שיש בה, של מגוון אוכלוסיות ממגזרים וגילאים שונים, וכולם חיים זה לצד זה בשיתוף פעולה".


נחלאות (צילום: מיכאל יעקובסון, מתוך ויקיפדיה)


לדברי לנג, "שכונת נחלאות מעצם היותה באיזור לב העיר, במקום אטרקטיבי, שמצד אחד סמוך לשוק, מצד שני לגן סאקר ומצד שלישי למרכז העיר, הופך אותה למאוד אטרקטיבית, גם עבור משפחות וגם עבור צעירים, ובכדי לשמר את זה, אנחנו כמינהל קהילתי עושים כמיטב יכולתנו לענות על הצרכים של כלל האוכלוסייות שמתגוררות במרחב", מסביר לנג, ביד אחת, "פעילות עבור משפחות צעירות כמו הקמת ספריית שועלה בשכונה ועוד, וביד השניה, אנחנו פועלים יחד עם עיריית ירושלים לשפר את חזות פני השכונה, ובשנתיים הקרובות שכונת נחלאות צפויה לעבור מהפך באמת משמעותי שתשפר את איכות החיים של התושבים, וגם להפוך אותה לשכונה יותר נגישה מבחינת הליכתיות, תשתיות, תאורה חדשה, עצים. לצד שיחזור של האלמנטים ההיסטוריים כמו השערים ובורות המים".

אחת מהבעיות המרכזיות איתה מתמודדים תושבי השכונה היא ללא ספק מצוקת החניה, המחריפה מיום ליום, "בנושא מצוקת החנייה הקשה באיזור", אומר לנג, "אנחנו הולכים לקדם פתרונות חסרי תקדים שאין כמותם בשום מקום בירושלים, שהמשמעות שלהם היא בעצם סגירת השכונה לכלי רכב רק לבעלי תו חניה אזורי, זה אומר שרק תושבי השכונה יוכלו לנסוע בתוך השכונה, לא תהיה כניסה לאנשים מחוץ לשכונה ורק הם יוכלו להחנות בה".

בפועל, איך זה יעבוד?
"אנחנו הולכים להציב מחסומים או עמודים אלקטרוניים בכניסות לשכונה, שבאופן אוטומטי, ברגע שהם יזהו את לוחית הרכב של בעלי תו אזורי וככה נוכל לצמצם את מצוקת החניה לתושבי השכונה".

ומה יעשו המבקרים בשכונה?
"יש את חניון מנורה המכיל מאות מקומות חניה, שבמסגרת התכנית הוא יהפוך לחניון פעיל 24/7, ויש גם מהצד השני מספר חניונים נוספים כמו חניון כי"ח, חניון שוקניון ועוד, זאת אומרת חניונים לא חסרים באזור, ואין סיבה אמיתית לכך שמבקרים יכנסו לתוך השכונה, שיחנו בצורה מסודרת בחניונים מוזלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילה

    זה עוול!!! כמשפחה שגרה בנחלאות אין לנו רכב פרטי ואנחנו מדי פעם שוכרים רכב לכמה ימים! למה אני צריכה לשלם חניה באזור שבו אני גרה?? למה בלילה אני צריכה להחנות במרחק גדול רק כי שכרתי רכב??? אתם צריכים לאפשר לשוכרי רכב שגרים באזור גם לחנות!! אפשר להציג תעודת זהות או כל פתרון אחר כי זהפשוט לא פייייר!

  2. ירושלמית

    הפתרון נכון לכל שכונות שמערבות מגורים ומסחר.גם במלחה – שבעיני העיריה היא קניון עם כמה אנשים שגרים מסביב.

  3. כג

    חסר חניון תת קרקעי רציני. אבל הבעיה עירונית – תחב"ץ לא נוחה ויקרה מדי.

  4. עירוני

    מה שיש פה זה עדת קבצנים שרבים על מקומות החנייה האחרונים כאילו הם שלהם בטאבו. יש לבטל את מגרשי החנייה ומקומות החניה בשכונה, להפוך חלק מהם לגינות ציבוריות ולסלול שבילי אפוניים מוגנים ואיכותיים (כחלק מתכנית כוללת לכל העיר). זה ישדרג את כל המרחב הציבורי, את איכות החיים, ואת הערך של השכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר