בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

עיריית ירושלים: כך הפך דיון על הבחירות במינהלים הקהילתיים ברמות לוויכוח סוער בין חברי המועצה החרדים לחילונים

חרף התנגדות חברי סיעת דגל התורה שביקשו לאחד את המינהל החרדי עם המינהל לציבור הכללי ברמות - הצעת ההחלטה לקיים בחירות בשתי השלוחות אושרה ברוב קולות בעיריית ירושלים. סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר: "הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני; חבר המועצה יוסי חביליו בתגובה: "החרדים רוצים לדרוס אותנו"

פורסם בתאריך: 26.4.21 11:04

סערה של ממש פרצה לפני כשבועיים בישיבת הוועדה למינהלים קהילתיים, אשר התכנסה לדיון בנושא קיום בחירות במינהלים הקהילתיים – הסבב השני. בין השאר צפויות להתקיים בחירות במינהלים בשכונת רמות – שבה פועלים שתי שלוחות של המינהל – לחרדים ולציבור הכללי בשכונה.

כזכור, המינהל הקהילתי ברמות פותל לשתי שלוחות, במהלך כהונתו של ראש העיר לשעבר ניר ברקת, למורת רוחם של תושבי השכונה החרדים. במהלך 2015 הוקם מינהל קהילתי ייעודי 'מעלה רמות', שהחל להעניק שירותים קהילתיים לציבור החרדי בשכונה, ואילו המינהל הוותיק והמשמעותי יותר – רמות אלון, נשאר בידיים פלורליסטיות, ולמעשה בידי ההנהלה הקיימת המורכבת מנציגים מהציבור החילוני והדתי-לאומי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לקראת הבחירות למינהלים הקהילתיים בשכונת רמות, שצפויות להיערך בקיץ הקרוב, קיוו תושבי השכונה החרדים כי נציגיהם בעירייה יפעלו לסיום פיצול המינהלים ולאיחוד המחודש למינהל קהילתי אחד, אולם, במהלך הדיון בוועדה, הוחלט לקיים בחירות לשני המינהלים הקהילתיים בשכונת רמות.

במהלך הדיון הביע סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר תרעומת על המתווה, שהציעה הוועדה, ותקף בחריפות את מדיניות העירייה, "יש פה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, יש ברמות כ-85 אחוז ציבור חרדי", טען ראוכברגר והוסיף, "ברמות יש התנהלות מעוותת, אנחנו באים היום להנציח את האפלייה הזאת, עדיין נחלק את השכונה לשני מינהלים? זה לא מה שדובר, אין את זה בשום מקום אחר בעיר, דבר אנטי-דמוקרטי".


אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים

אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים


מנגד, חבר המועצה יוסי חביליו, אשר תמך בבחירות בשני המינהלים הקהילתיים, אמר בתגובה לדבריו של ראוכברגר כי "החרדים רוצים לדרוס אותנו, דוחקים אותנו על מנת שנעזוב את העיר".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


ד"ר חגית הכהן-וולף, יו"ר מינהל רמות אלון, אשר השתתפה בדיון אמרה בין השאר: "אני תומכת (בהקמת) שני מינהלים קהילתיים בעוד שכונות, זה מונע חיכוכים".

סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), תושבת השכונה, תומכת גם היא בהמשך פיצול המינהלים: "צריך לשמר על הקיים, אני מבקשת מחברי הוועדה כן לאפשר שני מינהלים", אמרה משה.

בהמשך הדיון, הגיב סגן ומ"מ ראש העיר ‏ראוכברגר לדבריה של סגנית ראש העיר משה ואמר, "מסכים עם כל מה שאמרת, אבל אפשר לעשות את זה במינהל אחד, נשמור על זכויות של כל קהילה וקהילה וניתן לכולן את כל מה שמגיע להם, ממה אתם מפחדים? זה הזוי".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר