(מימין למעלה עם כיוון השעון) רס"ן נטלי חן, רס"ל נתנאל לוי, רס"ן בניה הר זהב, רס"מ אריק בן דיין (צילומים: דובר צה"ל)
(מימין למעלה עם כיוון השעון) רס"ן נטלי חן, רס"ל נתנאל לוי, רס"ן בניה הר זהב, רס"מ אריק בן דיין (צילומים: דובר צה"ל)

הכירו את מצטייני הרמטכ"ל מירושלים והסביבה לשנת 2021

ראשת מדור חיילים בודדים, מפקד יחידת מחסני החירום שמתנדב במשטרה, החייל שישב בכלא והפך לרס"ר מטבח והמפקד לשעבר של סגן הדר גולדין ז"ל: אלו מצטייני הרמטכ"ל מירושלים והסביבה לשנת 2021

פורסם בתאריך: 11.4.21 12:01

טקס חלוקת תעודות ההצטיינות ואות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי נערך השבוע בהשתתפות חברי פורום המטה הכללי ומפקדי החילות. בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ל-60 קצינים וקצינות, נגדים ונגשות, מיחידות צה"ל השונות, שבלטו השנה בעבודתם והיוו דוגמא ומופת. אלה המצטיינים שקיבלו את אות הרמטכ"ל מירושלים והסביבה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


רס"ב אריק בן דיין (צילום: דובר צה"ל)

רס"ב אריק בן דיין (צילום: דובר צה"ל)

רס"ב אריק בן דיין, מפקד יחידת מחסני החירום, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.

בן דיין, 41, נשוי, אבא לשלושה ילדים, מתגורר יחד עם בני משפחתו בירושלים. הוא התגייס באוגוסט 1998 ליחידת מחסני החירום בחטיבת הבקעה, שתפקידה לדאוג למענה לוגיסטי רחב בשעת חירום לאנשי המילואים של החטיבה. בן דיין בוגר בית הספר פיקוד ומטה לנגדים, "שם קיבל כלים שסייעו לעצב את דמות הנגד כמפקד בכיר", מציינים בצה"ל.

במשך רוב שירותו הצבאי, פקודיו של אריק היו 'נערי אית"ן' – בעלי קשיי הסתגלות גבוהים למערכת הצבאית ומגיעים מרקע של מצוקה וניתוק חברתי. רבים מהם התקשו להשתלב ולשרוד במסגרות חינוכיות. בתפקידו, זכה להיות חלק מהותי בחייהם לדבריו, "כאשר חייל מגיע לסיום שירותו ולפריסת השחרור כולי מתמלא בגאווה ובשמחה".

הערך המרכזי שמוביל אותו כמפקד הוא אמונה בעשייה ובמצויינות תוך חינוך הדור הצעיר להמשכיות. במהלך שירותו הצבאי, אריק השתתף במבצעים 'חומת מגן' ו'צוק איתן', קיבל 3 פעמים מצטיין מפקד חטיבה ודרגתו קוצרה פעמיים. בנוסף לשירות, הוא מתנדב במשטרת ישראל בתחנת מוריה מעל ל-20 שנה ביחידת הסיור והתנועה.



רס"ן נטלי חן (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן נטלי חן (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן נטלי חן, ראש מדור בודדים ביחידת מופת, מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021.

חן, בת 36, נשואה ואמא לשלושה ילדים, מתגוררת בכפר אורנים. היא גדלה בבאר שבע ולמדה בתיכון מקיף א' בעיר. במסגרת לימודיה התיכוניים היא הרחיבה את מקצועות הלימוד – ביולוגיה וכימיה. חן היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ובמשאבי אנוש בבר אילן, ובנוסף בעלת תואר שני במינהל עסקים ובמשאבי אנוש במכללת פרס. חן התגייסה בשנת 2004, לאורך כל שירותה היא ביצעה תפקידים ליבתיים בעולם הטיפול והדאגה לתנאי המשרתים. בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' היתה קצינת תנאי השירות בחטיבת הצנחנים, וכיום היא ראש מדור בודדים ביחידת מופת.

כאשר שאלנו את חן אודות על ההצטיינות היא מתארת: "ההצטיינות עבורי זו אבן דרך משמעותית בייחוד בשנה הזו. השנה על רקע התפרצות נגיף הקורונה לקחתי חלק בהקמת המרכז לחיילים בודדים, מרכז כל כך חשוב שעיקר העשייה בו היא דאגה לחיילים הבודדים שהשנה האחרונה היתה קשה גם להם במיוחד".

חן נבחרה להיות מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021 "בשל עשייתה החשובה אשר מבצעת אותה תוך שימת דגש על ערכי אהבת האדם, אמפתיה, אשר מתבטא בכל תחום בחייה החל מהחיילים שהיא מטפלת בהם ועד הסגל והארגונים אשר היא עובדת מולם", כך מסרו בצה"ל.



רס"ל נתנאל לוי (צילום: דובר צה"ל)

רס"ל נתנאל לוי (צילום: דובר צה"ל)

רס"ל נתנאל לוי, רס"ר המטבח בחטמ"ר בנימין, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.

לוי, בן 26 מתגורר במצפה יריחו. בתיכון מתאר כי היה נער מעט בעייתי, ביום הגיוס הגיע לבקו"ם ומשנאמר לו כי הוא עומד להתגייס לחימוש, לטנ"א, ולא לקרבי כפי שרצה – לוי החליט שאינו מעוניין בכך וחזר לביתו. הוא נשאר בבית במשך שנה שלמה עד שנכנס לכלא. לאחר שיצא מהכלא, הגיע לוי לטירונות כללית ושובץ כטבח במטבח של חטמ"ר בנימין. לוי התקדם בדרגות בתפקיד עד לתפקידו הנוכחי, ומתכנן להמשיך בקריה הצבאית שלו ולהגיע אף יותר רחוק.

על תפקידו הוא מספר: "אני נהנה מאוד לתת לחיילים ולדאוג להם לאוכל חם, אני מרגיש שזו הדרך שלי לתרום למדינה ולחיילים שמשרתים בגזרה שלי".

ביוני האחרון, לוי התחתן בעיצומה של מגפת הקורונה, בין הסגר הראשון לשני.



רס"ן בניה הר זהב (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן בניה הר זהב (צילום: דובר צה"ל)

רס"ן בניה הר זהב, מפקד מחזור בבא"ח גבעתי, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.

הר זהב, בן 30, מתגורר כיום במצפה יריחו. אבא לארבעה ילדים. הוא התגייס ב-2010 ושירת במספר רב של תפקידים בשירות קרבי. הר זהב החל את דרכו בגבעתי, שם התקדם בסולם הדרגות ושירת כסמ"פ בצוק איתן, המ"פ שפיקד עליו נהרג במהלך המבצע. הר זהב פיקד בין השאר על סגן הדר גולדין ז"ל והכיר אותו.

לאחר המבצע עבר לתפקיד מפל"ג בבסיס רמון ומשם יצא ללימודים במנת"ק. הר זהב שירת כמ"פ בקורס מ"כים של חטיבת הקומנדו ולאחר מכן חזר לגבעתי ושירת כמ"פ בגדוד צבר, שם התמודד הגדוד עם הפרות סדר קשות מכיוון רצועת עזה על הגדר. לאחר תקופה נוספת כמפל"ג בדובדבן, עבר לבא"ח גבעתי לתפקידו הנוכחי. כיום הוא מפקד על שש פלוגות טירונים בבא"ח ומתמודד עם הכשרת הטירונים ללוחמים בחטיבה.

על התפקיד הוא מספר: "אני מאמין שכל מפקד חייב להנחיל לכל חייל את ערכי ההשקעה ההתמדה והשאיפה למצוינות בכל דבר".

הר זהב מאוד מתחבר לסיפורי מורשת קרב, ומתחבר לאומץ ולנחישות של דור המייסדים של המדינה, "אני מנסה להנחיל את זה גם לפקודיי".

שני האחים שלו שירתו גם הם בגבעתי, בניה הר זהב הוא היחיד שהמשיך לקבע. הוא מספר כי לפני תחילת שירותו הצבאי, הוא יצא לטיול עם שני חבריו הטובים, בדרך חזרה מהטיול בניה נשאר עם חברו בצומת גוש עציון, שם רכב פלסטיני חולף ביצע ירי על המחכים בתחנה. חברו של בניה נהרג ושני אזרחים נוספים: "רציתי תמיד להתגייס לקרבי, אבל האירוע הזה חיזק אצלי את המוטיבציה".

הר זהב שמח מאוד על ההצטיינות: "אני חושב שמה שאפשר לי לשרת ולהיות כל כך הרבה זמן בקרבי זה המשפחה שלי".



סגן הדר גולדין ז"ל, בן 23 במותו, נחטף ונהרג במהלך מבצע צוק איתן, ב-1 באוגוסט 2014, במהלך הפסקת אש, בפעולה שנועדה לאיתור מנהרות ברצועת עזה. עד כה גופתו או שרידיה וגופתו של חייל נעדר נוסף, סמ"ר אורון שאול, לא הוחזרו לישראל.

סגן הדר גולדין ז"ל

סגן הדר גולדין ז"ל


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר