שמעון הלר ז"ל, נחל פרת (צילום: באדיבות המשפחה, דוברות זק"א)

הטביעה למוות של הנער בנחל פרת: עימות בחדר החקירות בין החשוד רב הישיבה לבין מדריך הטיולים

מותו הטראגי של שמעון הלר בן ה-15 בנחל פרת: אתמול נערך עימות בין רב הישיבה החשוד בגרימת מוות ברשלנות לבין מדריך הטיולים; מעצרו של החשוד הוארך בשלושה ימים נוספים

פורסם בתאריך: 12.4.21 18:37

בית משפט השלום בירושלים האריך היום, שני, את מעצרו בפעם השלישית של נחמן גולדבלום, רב הישיבה החשוד בגרימת מוות ברשלנות של הנער שמעון הלר, בן ה-15, שטבע למוות בנחל פרת ביום שני שעבר. נציג המשטרה ציין במהלך דיון הארכת המעצר כי הם בודקים האם לגולדבלום היה אישורים לקיום הטיול.

בדיון עלה כי בימים האחרונים נערך בין רב הישיבה ממאה שערים לבין מדריך הטיולים עימות, אך גולדבלום המשיך שלא לשתף פעולה בחקירה וגם בעימות הוא שמר על זכות השתיקה.

במהלך העימות הציג מדריך הטיולים את גרסתו, ממנה עולה כי ישנו מעורב נוסף שלכאורה יש לו גם חלק באחריות לטיול וארגונו, וכתוצאה מכך לתוצאה הטראגית, בהמשך הדיון, אמר נציג המשטרה כי ישנם מעורבים נוספים שצפויים להיחקר בפרשה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


נציג המשטרה רס"ר מוחמד ערבי תיאר את שאירע ואמר כי "ביום שני, ה-5.4, התקבל דיווח על ילד שטבע בנחל פרת, לאחר הגעת כוחות חילוץ למקום ופעולות איתור הילד בנחל, נמצא הילד בקרקעית המים", תיאר חוקר המשטרה ובהמשך סיפר כי ביצעו בו פעולות החייאה לאחר שנמשה מהמים, עד שנקבע מותו. "במקום נשאל מי אחראי על הטיול, והחשוד ענה שהוא אחראי. הוא עוכב לחקירה בתחנה, לאורך כל החקירה שמר על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה בשום שלב".

עוד אמר נציג המשטרה במהלך הדיון כי "החלו ביצוע פעולות על מנת לברר על הטיול – מי ארגן ומה מטרת הטיול עצמו, הגענו למסקנה שמדובר בטיול שנעשה דרך מוסד חינוכי, נבדק אם יש לחשוד אישור לגבי הטיול הזה".


בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)


סנגורו של רב הישיבה, עו"ד שלום בן שבת, ביקש לשחרר את גולדבלום למעצר בית ואמר בין השאר כי "מבלי להמעיט בתוצאה הטראגית שנגרמה באירוע הזה, לעבירה שמיוחסת לחשוד שהיא גרימת מוות ברשלנות שלמעשה אין בה מחשבה פלילית, מדובר בחשוד נעדר עבר פלילי, נמצא במעצר פרק זמן לא קצר לכל הדעות, התחושה שלי שלמעשה הוא הוא נותר במעצר, כדי שהיחידה החוקרת תגיע לאנשים מסוימים, שלכאורה יש להם חלק באירוע וזה לגיטימי, אבל כאשר ניסיונת אלה נעשים בתחילת החקירה הוא לא יכול להיות בן ערובה של היחידה החוקרת, הגיע הזמן לעשות לכך קאט ולשחרורו בחלופה".

בתום הדיון, הורה השופט אלעד לנג על הארכת מעצרו של גולדבלום בשלושה ימים נוספים, וציין כי "החשוד המשיך בחקירתו להימנע מלשתף פעולה עם חוקריו, ושמר על זכות השתיקה לכל אורך חקירותיו, ואף בעימות שנערך בינו לבין המדריך, שמר החשוד על זכות השתיקה ונמנע מלהתייחס לגרסה שהוטחה בפניו על ידי מדריך הטיולים, לו החשוד היה מסייע לחוקריו בבירור האחריות לאירוע, בהתאם לגרסתו הוא יכול שהמשטרה היתה נדרשת לפחות ימי מעצר, כאשר החשוד נתון בתנאי מעצר".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר