אכיפת עוצר פורים - הלילה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

עוברי אורח ערבים הותקפו במרכז העיר: שישה צעירים נעצרו

משטרת ירושלים עצרה הלילה שישה תושבי העיר בחשד כי תקפו עוברי אורח ערבים במרכז העיר; הלילה לא נרשמו התפרעויות בשער שכם

פורסם בתאריך: 20.4.21 08:05

משטרת ירושלים עצרה הלילה שישה צעירים בחשד כי תקפו עוברי אורח ערבים. לפי החשד הצעירים פנו לעוברי האורח בשאלות, על מנת לברר האם הם ערבים או יהודים. לפי החשד הצעירים תקפו עוברי אורח ערבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, עשרות צעירים הסתובבו במרכז העיר וקראו "מוות לערבים". חלק מהם השליכו אבנים לעבר כלי רכב.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המשטרה עצרה/עיכבה המשטרה במרכז ירושלים 6 חשודים שהיו מעורבים, על פי החשד, בתקיפה של עוברי אורח וידו אבנים וחפצים לעבר רכבים והם הועברו לחקירה".


שער שכם, הלילה (צילום: אוהד צויגנברג)

שער שכם, אתמול בלילה (צילום: אוהד צויגנברג)


חברת הקואליציה העירונית לורה ורטון (מרצ) מתייחסת הבוקר לאירועים האלימים אמש במרכז העיר ואומרת: "אני מגנה בכל לבי את ההסתה המזעזעת שנשמעה אתמול ואת האלימות שבא בעקבותיה. כל אחד צריך להרגיש בטוח וחובתנו לעצור ביטויים של גזענות שאיומים בעצמם ושמגבירים את השנאה בינינו. אני קוראת לכל הציבור ולכל מנהיגי הציבור להצטרף לקריאה לרגיעה. מצד אחד הציבור המוסלמי מציין עכשיו את חודש רמדאן ורגיש לכל פעילות משטרתית או אחרת שפוגעת במינהגיהם או בזכויותיהם. צעירים בעיר הגיבו בזעם ובתוקפנות למגבלות שהטילו עליהם. מצד שני, המדינה כולה נמצאת בתקופה של אי ודאות פוליטית וחלק מהגורמים הכי קיצונים במדינה קיבלו חיזוק, ולצערי במיוחד בירושלים. הם מלבים שנאה ברחובות. ההסתה והאלימות עלולות להביא חורבן על כולנו. אמנם מדובר במעטים, אבל חייבים לעצור אותם עכשיו, בכל דרך. אחרת הם גם יגררו אחריהם אנשים ומעשים קיצוניים אף יותר".

"קראתי שמשטרת ישראל כבר עצרה שישה צעירים שהיו מעורבים באירועים אלימים ותקיפה של ערבים עוברי אורח", מוסיפה ורטון, "אני מקווה שימשיכו לשמור על כולנו ושיביאו לדין וירתיעו כל מי שמאיים או פוגע בחפים מפשע".

יש לציין כי הלילה נשמר בשער שכם שקט יחסי, וזאת לעומת הלילות האחרים שבהם נרשמו עימותים אלימים בין קבוצת צעירים לבין שוטרים. משטרת ירושלים עדיין רשמה נוכחות במקום באמצעות פרשים וכוחות גדולים, שכאמור הלילה לא פעלו. כזכור, העימותים פרצו בשבוע שעבר על רקע החלטת משטרת ישראל להציב מחסומים בסמוך למדרגות מתחם שער שכם, על מנת למנוע ישיבה עליהן במהלך חודש הרמדאן, תקופה שבה מתכנסים המונים במקום.


חודש הרמדאן בירושלים (צילום: עיריית ירושלים)

חודש הרמדאן בירושלים (צילום: עיריית ירושלים)


משטרת ירושלים השתמשה בלילות האחרונים באמצעים לפיזור הפגנות, השאר במכת"זית, בפרשים וברימוני הלם. בכל לילה המשטרה עצרה חשודים.



  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בנימין

    חבל ומכעיס שאתם ואת הילה נהון קופצים ומפרסמים רק יהודים שתוקפים עוברי אורח תמימים. נכון, זה לא בסדר שאנשים תוקפים עוברי אורח תמימים וזה לא משנה מאיזה מגזר. אבל כל השבוע שערבים תוקפים יהודים זה בסדר? לא צריך לפרסם?! (וגם בלילה האחרון היה תקיפות של ערבים ליהודים תמימים) אתם חדשות 'כל העיר' כן מזרח ירושלים זה בעיר..

  2. חחח

    בטח תנו לשמאל של מרצ להגיב…מוזר שהיא לא מגנה את תקיפות החרדים בימים האחרונים …נאה דורש נאה מקיים…שיתנהגו בהתאם …ואתם מרצ השמאל הקיצוני והמגעיל של המדינה הייתם צריכים להימחק מזמן!

  3. חרדי עם שכל

    נער חרדי הותקף ברכבת
    נער חרדי הותקף ברחוב
    אשה חרדייה נפצעה מאבן
    יואו רחמנות על הערבים…….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר