שדרוג רחוב וולפסון (הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)
שדרוג רחוב וולפסון (הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)

קרית המוזיאונים: השלב הנוסף של העבודות לשדרוג התשתיות – בעלות 12 מיליון שקלים

שדרוג תשתיות, עבודות פיתוח נופי ושביל אופניים: בחודש אוגוסט עתיד להיפתח שלב ב' בתוכנית השדרוג של המרחב הציבורי ברחוב וולפסון בקרית המוזיאונים

פורסם בתאריך: 25.4.21 08:26

עבודות שדרוג התשתיות של המרחב הציבורי בקרית המוזיאונים ייכנסו לשלב השני – החל מחודש אוגוסט יחלו עבודות התשתית ברחוב וולפסון, שיימשכו כעשרה חדשים, בעלות כוללת של כ-12 מיליון שקלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת העבודות, אשר יבוצעו על ידי עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ומשרד התיירות, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה – ברחוב וולפסון מצומת משרד ראש הממשלה ועד לשדרות הרצל, ישודרגו התשתיות הקיימות באזור לרבות תאורת הרחוב, יבוצעו עבודות פיתוח נופי הכוללות שתילת עצים והקמת מערכות השקיה, יותקן ריהוט רחוב, ייסלל המשך שביל האופניים על שם דניאל פינצי ז"ל, וכן תוסדר צומת הכניסה למלונות שברחוב זאב וילנאי באמצעות רמזור חדש. התכנון בוצע על ידי משרד ז"ק רייכר אדריכלים.


מבט מגשר וולפסון (הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)

מבט מגשר וולפסון (הדמיה: סטודיו ז"ק-רייכר)


לאחר סיום שלב זה יחלו העבודות לפיתוח וחידוש השטח המרכזי בלב קריית המוזיאונים (החורשה המשתרעת לאורכה של שדרות רופין, אשר גודלה כ-20 דונם), שישמש  כליבו של המרחב הציבורי ונמצא כעת בהליכי תכנון מתקדמים. עם סיום העבודות, תפותח החורשה ותשלב בתחומה אזורי פנאי ושהייה, מתקני משחק, בית קפה ועוד.

בחודש ספטמבר 2020 נחנך שלב א' של המיזם, בו חודשו שדרות רופין מצומת מוזיאון ישראל וכנסת ישראל (הרחובות רופין ו-וויז) ועד לצומת הג'וינט ומשרד ראש הממשלה. במסגרת חידוש שדרות רופין, נסלל שביל אופניים באורך של כ-800 מטר. פרויקט זה תוכנן על ידי משרד ארד – סימון אדריכלים.

העבודות כולן הן חלק מתוכנית מקיפה לפיתוח קריית המוזיאונים וסביבותיה, במטרה לחזק אותן כמוקד משמעותי וכקריית התרבות הלאומית, לאפשר שהייה ארוכה יותר במרחב ולספק אפשרויות בילוי משפחתיות לצד המוסדות השונים, בדומה לקריות מוזיאונים ברחבי העולם.

ראש העיר משה ליאון: "פיתוח קריית המוזיאונים הוא חלק מתנופת הבנייה שעוברת על העיר, תוך הפיכתו למוקד תיירותי המהווה לא רק כמקום משכנם של מוסדות התרבות ומשרדי הממשלה – אלא גם כמוקד משיכה ובילוי לתושבי העיר ולמבקריה".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ מוסר: "קרית המוזיאונים מכילה את המרכז התרבותי של העיר ירושלים. בעת הזו אנו מתחילים בשלב השני של שיפוץ, חידוש ופיתוח האיזור, במטרה לחזק את התיירות. כמו כן, נאריך את שביל האופניים על שם דניאל פינצי ז"ל ובכך נביא לשדרוג התחבורה הירוקה בעיר ונאפשר הגעה נכונה יותר לאיזור ללא שימוש ברכב. אני שמח לראות שנעשים צעדים משמעותיים לחיזוק האזור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. את מי זה מענייין?

    ממחזרים תוכניות ורטטואליות ,בזה העירייה מוממחית
    במצגות וירטאוליות ומצגות על תוכניות בניה וירטאוליות
    בזמן שהעיר קורסת,ראש עיר וקואליציה שלא מביאים שום תועלת לעיר,אלה להפך

  2. ירושלמי

    כל הכבוד על הדגש על שידרוג המרחב הציבורי.
    זה הדבר הכי חשוב לעיר!
    בזמן האחרון רואים שינוי לטובה, ומקווה להמשך לטובה בכיון הזה.
    רק לדאוג יותר לשימור הישן, ושדרוג לפי האופי הייחודי לירושלים. כמו תאורה מסוגננת וחומרי בנייה איכותיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר