ההפגנה הערב בכיכר ציון (צילום: שלום עכשיו)
ההפגנה הערב בכיכר ציון (צילום: שלום עכשיו)

הקריאה לרגיעה: כיכר ציון – הפגנה נגד אירועי האלימות בירושלים

עשרות ירושלמים - יהודים וערבים - מפגינים בשעה זו בכיכר ציון נגד אירועי האלימות מצד פעילי ארגון להב"ה ואנשי ימין קיצוני: "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש"

פורסם בתאריך: 24.4.21 21:07

בתגובה להפגנה האלימה של פעילי ארגון להב"ה, שבין השאר קראו קריאות גזעניות כמו: "מוות לערבים", ביום חמישי האחרון  – הערב מפגינים עשרות יהודים וערבים ירושלמים נגד אירועי האלימות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ב"שלום עכשיו", מבין מארגני הפגנה, מציינים כי "אירועים על רקע דתי לאומני עם השלכות בינלאומיות מאיימים להבעיר את האיזור הנפיץ. לאחר מפגן השנאה האלים מחמישי האחרון, הגיעו המפגינים לכיכר כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ירושלים ולהראות שיש רוב שקורא בקול ברור להפסיק את האלימות, הגזענות וההסתה".

בלילה של האלימות הקשה שעבר על ירושלים, וזאת כאמור, בהמשך לצעדה הגזענית שארגנו פעילי ארגון להב"ה ופעילי ימין קיצוני שקראו "מוות לערבים" ברחובות ירושלים; מנגד פעלו קבוצות קיצוניות של ערבים ממזרח העיר ותקפו עוברי אורח יהודים. באותו לילה עשרות בני אדם נפצעו בעימותים. נגד הצעדה מחו צעירים ממזרח העיר בשער שכם – בין הצדדים התפתחו עימותים וכוחות המשטרה ניסו לחצוץ בין הצדדים. עשרות בני אדם נפצעו, ביניהם 105 תושבי מזרח העיר, 22 מהם פונו לבתי החולים. כמו כן, נהג יהודי הותקף בוואדי ג'וז ונפצע קל, רכבו הוצת.


לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


כמו כן, יידויי האבנים וההתפרעויות גלשו למוקדים נוספים בירושלים, בהם צומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב וצומת הנביאים.

עוד מציינים ב"שלום עכשיו" כי "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש, והיא תוצר ישיר של הגיבוי הפוליטי מראש הממשלה שהכניס את נציגיה לכנסת בדלת הקדמית. לא נאפשר להם להבעיר את ירושלים ולהציף בגאווה את האידיאולוגיה הגזענית המסוכנת שלהם. אנו קוראים למשטרת ירושלים לגלות אפס סובלנות ולנהוג ביד קשה כדי להחזיר את הביטחון לרחובות העיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. חרדי ירושלמי מיואש...

    איזה כתבה לאומתית ולא אובייקטיבית. הערבים המסכנים שפתחו בהפגנות, הרביצו לחרדים בכל מקום והעלו לטיקטוק, הם בכלל לא אשמים, זה הכל בגלל הצעדה של ארגון להבה, לא משנה שהצעדה התחילה כתגובה להפגנות. בנוסף, אי אפשר שלא לקרוא את המשפט המכעיס "עשרות נפצעו ביניהם 105 תושבי מזרח העיר", הקורא בטוח שהמון ערבים נפצעו ורק כמה עשרות בודדות מהצד שני נפגעו, כך הוא חושב שיש פה חוסר איזון מצד המשטרה, בעוד שאותם 105 ערבים תמימים הם בכלל פתחו את כל ההפגנות. אני לא מבין למה בכל רמדאן יש התפרעויות. מה, הערבים לא יכולים לחגוג בשקט? אף פעם לא שמענו שבחגים היהודים יש הפרות סדר..
    אגב, חבל שהכותב לא ציין גם בכתבה אחרת על הפגנות החרדים, כמה שם נפצעו, לא נורא הוא "שכח"… זה גם לא כך כך מעניין.
    חבל רק שעיתון כל העיר שאמור להיות אובייקטיבי ולייצג את כלל תושבי העיר, נותן במה לכאלו עיתונאים.
    אי אפשר שלא להתרעם על כתבה אחרת של אביגדור קהלני, שבכלל הציע "להניח" לערבים. בטח, אחרי שהמשטרה תתן להם לעשות ככל העולה על רוחם, הם יירגעו מעצמם…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר