מדורת ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
מדורת ל"ג בעומר בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

ההיערכות לערב ל"ג בעומר: הדלקת המדורות בירושלים – רק בשטחים המורשים

על רק איסור הדלקת המדורות, בין השאר בעקבות מזג האוויר השרבי - עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים הכשירו בכל השכונות שטחים ייעודים לטובת חגיגות ל"ג בעומר. אגף האכיפה יפעל לכיבוי מדורות שאינן בשטחים המורשים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 29.4.21 08:00

לקראת ערב ל"ג בעומר, הערב, חמישי – עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים נערכו לקיום המדורות המסורתיות, והכשירים בכל שכונה שטחים לטובת העניין. ההכשרה כוללת ניכוש עשבים וצמחייה, תיחום אזורים למדורות והתאמת השטחים לאנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, כדי שיוכלו ליטול חלק בחגיגות. כמו כן, יותאם השטח לרכבי כיבוי וחירום שישהו ברחבי העיר, במטרה לתת מענה לכל אירוע.

בעקבות השרב בירושלים הכבאות וההצלה אוסרת על הדלקת מדורות באופן גורף. עיריית ירושלים מאפשרת את הדלקת המדורות רק בשטחים מורשים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כוחות של כיבוי והצלה ייעכו סיורים מתוגברים הערב ברחבי העיר. בעירייה מדגישים כי אגף האכיפה יאכוף ויסיר מדורות שאינן בשטחים המורשים, וכי בהתאם לצו הכבאות יש להדליק מדורות אך ורק בשטחים שהעירייה הכשירה ומפורסמים בקישור זה.

כמו כן, עיריית ירושלים קוראת לתושבים להסתפק במדורות קטנות, להימנע מפגיעה בצמחיה, לשמור על איכות הסביבה, בעלי החיים, ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר, וכן לא לשרוף חומרים דליקים כגון: מכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס, חלקי עץ מצופים בפורמייקה וכדומה.

את מיקום המדורה יש לקבוע בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק ממנה חומר דליק. אין להדליק מדורות בסמוך למתקני חשמל או מתחת לקווי חשמל, בסמוך לבלוני גז, מיכלי סולר, נפט או כל חומר בערה אחר. בסיום החגיגות יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, לאסוף את האשפה ולפנותה לפחי אשפה ומחזור מסודרים.

אזהרות והמלצות נוספות:

  • הדלקת האש תתבצע אך ורק על ידי אדם מבוגר שיהיה אחראי וישגיח על הילדים.
  • ההדלקה תתבצע באמצעות גפרורים או מצת וניירות. יש להימנע משימוש בחומרים דליקים.
  • יש לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים הנמשכים אל חום המדורה.
  • במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים.

בכל מקרה של אירוע חריג יש להזעיק את שרותי הכבאות וההצלה- 102.

במהלך החג שירותי הכבאות וההצלה ויתגברו את המשמרות בכוח אדם ולפני הדלקת המדורות יצאו לסיורים מוקדמים עם נציגי הפיקוח העירוני, מחלקת הגננות ונציגי המשטרה בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש.

ראש העיר משה ליאון: "אחרי שנה לא פשוטה של סגרים וריחוק חברתי, אני שמח שתושבי העיר יוכלו לחגוג את ל"ג בעומר כמיטב המסורת. אני מאחל לכולם חג שמח ובטוח, תיהנו ממפגשים משפחתיים וחברתיים ובעיקר מ'שבת אחים גם יחד'. אני רוצה לבקש מכל תושבי העיר להקפיד על כללי הבטיחות באזורי המדורות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר