חניון מנורה בז'ראר בכר (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר, פרטי)
חניון מנורה בז'ראר בכר (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר, פרטי)

ההצעה החדשה בעיריית ירושלים: הפעלת החניון החדש בנחלאות במתכונת של 24/7

יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ מציע להפעיל את החניון החדש 'מנורה', שבשכונת נחלאות במהלך כל השבוע: "הפעלת החניון כפי שנעשית היום חוטאת להישג אותו נועד להגשים, והוא אינו ממצה את הפוטנציאל הרב הטמון בו"; העירייה: "החניון הסמוך, שפעיל בשעות הערב, עונה על צרכי החניה באזור"

פורסם בתאריך: 28.4.21 16:09

אחרי שנת הקורונה, בה נמנעו תושבי העיר מלנוע בכבישים ברכבם הפרטי, כעת, לצד עומסי התנועה ברחבי העיר, מצוקת החניה במרכז העיר חוזרת ובגדול. בסיעת התעוררות העלו בישיבת המועצה השבוע הצעה להפעיל את החניון החדש 'מנורה', שבשכונת נחלאות, שישה ימים בשבוע, 24 שעות. כיום החניון פעיל בימים ראשון עד חמישי החל מהשעה 6:30 ועד 23:00, ובימי שישי עד השעה 15:00. לאחר שעת נעילת החניון לא מתאפשרת הוצאת רכבים עד למועד פתיחת החניון.

"הפעלת החניון כפי שנעשית היום חוטאת להישג אותו נועד להגשים, והוא אינו ממצה את הפוטנציאל הרב הטמון בו", טוען יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ בהצעתו. "פוטנציאל אשר בכוחו למתן באופן דרמטי את מצוקת החניה באזור ואף להפיח רוח חיים בעסקים המלקקים את הפצעים ומתאוששים מהמשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדות המדינה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לדבריו, "הגשמת המטרה המלאה אותה נועד להשיג החניון תיעשה אך על-ידי פתיחתו המלאה במתכונת קבועה של 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע. עיר המעוניינת להניע את חיי המסחר, להעשיר את חיי הפנאי ולשרת את יושביה צריכה לפעול על-מנת למקסם את הנגשת המרחב הציבורי בה. אי הפעלת החניון במתכונת זו גוררת תגובות בלי רצויות המובילות את התושבים ובאי המקום לחנות באין ברירה את רכביהם באזורים האסורים לחניה, וכפועל יוצא להיקנס. מציאות שבה העירייה מייצרת מרחב משולל פתרונות חניה ולאחר מכן קונסת את תושביה על כך – אינה מקובל כלל ועיקר בשום צורה. אכיפת היתר שנעשית בירושלים בהטלת קנסות ודוחות חניה ותעבורה היא תולדה של מדיניות שגויה אשר אחד ממופעיה הוא זה המתרחש בנחלאות".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


ברקוביץ מדגיש כי "הפעלת החניון במתכונת האמורה היא פשוטה ואינה כרוכה בעלויות נכבדות. להיפך, הפעלה שכזו רק תצמיח את ירושלים ותזניק אותה ברבות הזמן. לבסוף, בשלב השני לאחר הפעלה לילית במתכונת של 24/6, נכון יהיה לבחון הפעלה לאורך כל ימות השבוע הנעשית תוך הקפדה על שמירת השבת כהלכתה. הפעלה שכזו יכול ותיעשה על דרך של פתיחת שערי החניון לאורך כל השבת וללא נוכחות אנושית".

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג תומך בהצעה ומוסר כי "חניון מנורה מהווה פתרון זמין וזול לתושבים ומבקרים במרכז העיר ובהתאם לסיכום שהגענו עם חברת עדן המפעילה את החניון, הוא פותח את שעריו בחינם החל משעה 16:00 עד הבוקר עבור תושבי האזור. עם זאת בשלב זה החניון נסגר בלילות והדבר מקשה הן על תושבים ומבקרים לחנות במקום. פניתי כבר בנושא לעירייה ולחברת עדן על מנת שיקדמו המשך פעילותו יום ולילה במטרה להקל על מצוקת החנייה באזור לרווחת התושבים. פתרון זה בלתי נמנע לאור הדרישה ההולכת וגוברת מהשטח".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "מהבדיקות שנערכו, החניון הסמוך, שפעיל בשעות הערב, עונה על צרכי החניה באזור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר