ביתה המשופץ של שרינה צירוקה (צילום: עומרי דוד)
ביתה המשופץ של שרינה צירוקה (צילום: עומרי דוד)

מרגש: בנק ירושלים שיפץ את ביתה של ניצולת פרעות 'הפרהוד', שרינה צירוקה, בת 89 מרוממה

בעקבות מצבה הרפואי המורכב של שרינה צירוקה בת ה-89, ניצולת הפוגרומים שבוצעו ביהודי עיראק, היא התקשתה לתחזק את ביתה - ועדת התרומות של בנק ירושלים נרתמה לשפץ את דירתה שברוממה, שהיתה במצב ירוד, ולהפוך אותה לבית משודרג, חדיש, מעוצב ומותאם לצרכיה

פורסם בתאריך: 27.4.21 15:32

מרגש ומחם את הלב: ביתה של תושבת שכונת רוממה בירושלים שרינה צירוקה, בת ה-89, ניצולת פרעות 'הפרהוד', עבר שיפוץ ומהפך של ממש הודות לתרומה של בנק ירושלים.

צירוקה, תושבת ירושלים למעלה מ-70 שנה, עברה תלאות רבות עד לעלייתה לארץ בשנת 1951. היא נולדה בכורדיסטן, התייתמה משני הוריה כבר בגיל 5 ,גידלה לבדה את שלושת אחיה הקטנים ונאלצה במהלך השנים, לברוח לעיר מוסול בעיראק. בשנת 1941, בעידודים ובהשפעתם הגדולה של הנאצים בעיראק לצד השנאה המוסלמית, החלו פרעות קשות ביהודי עיראק הנקראים "פרהוד" (פוגרום). הפרעות, הובלו על ידי השלטון העיראקי וכללו טבח, אונס וביזה ביהודי המדינה. צירוקה שרדה את הפוגרום האכזרי והצליחה לעלות לאונייה שעשתה דרכה לישראל ובכך ניצלה. למרות המכשולים והאתגרים הרבים שליוו את חייה, הצליחה צירוקה בדרכה המיוחדת ומעוררת ההרשאה להקים משפחה ולנטוע יתד איתן בירושלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האמבטיה - לפני השיפוץ (צילום: ששון תירם)

האמבטיה – לפני השיפוץ (צילום: עומרי דוד)


האמבטיה - אחרי השיפוץ (צילום: עומרי דוד)

האמבטיה – אחרי השיפוץ (צילום: עומרי דוד)


בעקבות מצבה הרפואי המורכב של צירוקה, בוצעה פנייה למחלקת הרווחה בעירית ירושלים לקבלת סיוע בשיפוץ ביתה. הנהלת בנק ירושלים וועדת התרומות של הבנק נרתמו לטובת הסיפור המרגש והובילו את השיפוץ המאסיבי ואת המהפך הגדול בביתה של צירוקה. בית המשפחה, עבר שינוי משמעותי מהקצה אל הקצה – ממצב תחזוקתי ירוד לבית משודרג ומחודש, המעוצב בקפידה והמותאם לצרכיה ולמצבה של צירוקה. עבודות השיפוץ שארכו כמספר שבועות, כללו בין היתר, תיקוני נזילות בגג הבית ואיטום, התקנת פרקט ברצפה, החלפת כל חלונות האלומיניום, חידוש חדר האמבטיה והחלפת כל הכלים הסניטריים, החלפת דלתות, התקנת גופי תאורה חדשים בכל החדרים, רהיטים חדשים, גינון ואדניות בכניסה לבית ומערכת השקיה אוטומטית.


הבית - אחרי השיפוץ (צילום: עומרי דוד)

הבית – אחרי השיפוץ (צילום: עומרי דוד)


ביום ראשון, 25.4.21, בטקס מרגש, חנכו מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז וראש העיר משה ליאון את ביתה המשופץ של שרינה צירוקה, בת 89, ניצולת פרעות הפרהוד בעיראק, המתגוררת בשכונת רוממה בעיר. בטקס החניכה השתתפו בין השאר המשנה למנכ"ל בנק ירושלים ומנהל חטיבת משאבים וחדשנות מריו ויינגורטין, מנהל הלוגיסטיקה של הבנק עומרי אברס, יו"ר ועדת התרומות של הבנק עו"ד דורית זיידמן  הבעלים של רהיטי ויסמן אריה ויסמן, הבעלים של החברות מיקוד וקלינור דודו אלישר, בעלי רשת המעדניות "צדקיהו" – ירון צדקיהו, נציגי מד"א ירושלים, בני משפחת צירוקה, היועץ הבכיר לראש העיר עופר איובי, מחזיק תיק העסקים בעירייה יהודה בן יוסף ועוד. את הטקס הנחתה הסופרת סיגלית שיר.


קביעת המזוזה בביתה של שרינה צירוקה - משה ליאון, גיל טופז ועופר איובי (צילום: ששון תירם)

קביעת המזוזה בביתה של שרינה צירוקה – משה ליאון, גיל טופז ועופר איובי (צילום: ששון תירם)


גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים, אמר בטקס כי "בנק ירושלים רואה במעורבות ובפעילות החברתית בקהילה ערך חשוב ומשמעותי אשר מהווה מצפן בנתיב התרבות הארגונית והעסקית שלנו. החיבור של הבנק לעיר ירושלים ולעיריית ירושלים הוא חיבור טבעי ואמיתי. כבנק אשר נושא את שמה של העיר ירושלים אנו מחויבים לתרום לעיר הן ברמה העסקית והן ברמה החברתית ובתוך כך לפעול ליצירת חברה ערכית, דואגת ואכפתית כלפי הזולת, כחלק בלתי נפרד מחזון הבנק ומטרותיו".


שרינה צירוקה ומנכ"ל הבנק גיל טופז (צילום: ששון תירם)

שרינה צירוקה ומנכ"ל הבנק גיל טופז (צילום: ששון תירם)


בבנק ירושלים מוסיפים ומוסרים כי "פרויקט שיפוץ הבית, מהווה נדבך נוסף בעשייה הרבה של בנק ירושלים בבירה. לאורך כל השנה, בנק ירושלים תומך ומסייע לעמותות וארגונים חברתיים בניהם: עמותת החוט המשולש, אור שלום, בית הצייר וכן למשפחות נזקקות, לניצולי שואה ועוד . בנוסף, פועל הבנק לקידום הספורט בעיר עם תמיכה בקבוצת האוהדים בית"ר נורדיה ירושלים ובמחלקות הנוער והילדים של המועדון וכן במחלקת הנוער של הפועל ירושלים בכדורסל".


מנכ"ל הבנק גיל טופז והספקים שנרתמו לשיפוץ הבית (צילום: ששון תירם)

מנכ"ל הבנק גיל טופז והספקים שנרתמו לשיפוץ הבית (צילום: ששון תירם)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר