חניון חדש בעיר העתיקה (צילום: גלעד ארצי)
חניון חדש בעיר העתיקה (צילום: גלעד ארצי)

הקמת החניונים החדשים בעיר – והביקורת שמנגד: "עיריית ירושלים ממשיכה לעודד שימוש ברכב פרטי"

על רקע פתיחת החניונים החדשים בירושלים - תוקף יוסי סעידוב, מייסד ארגון "ברחובות שלנו": "עיריית ירושלים תקועה במאה הקודמת ומקדמת עוד תשתיות לפרייבטים"; העירייה: "פועלים במרץ ליצירת פתרונות תחבורתיים אשר יעודדו את השימוש בתחבורה הציבורית"

פורסם בתאריך: 28.4.21 17:42

השבוע חנכה עיריית ירושלים שני חניונים חדשים: האחד בעיר העתיקה וחניון נוסף במרכז העיר. מדובר בתוספת של 235 מקומות חניה, בשני החניונים יחד. אולם נראה שלא כולם שותפים לחגיגה – בקרב הקבוצות המקדמות תחבורה ציבורית איכותית בירושלים נרשמת ביקורת חריפה. "הפקקים חזרו לכבישים ולרחובות ירושלים – ובגדול, אבל עיריית ירושלים ממשיכה לעודד שימוש ברכב פרטי", אומר בשיחה עם "כל העיר" יוסי סעידוב, מייסד ארגון "ברחובות שלנו" לקידום תנועה ועירוניות בישראל. "בכל העולם מוציאים את הפרייבטים מערים עתיקות, בכל ערי המערב קידמו שבילי אופניים ותחבורה מקיימת על חשבון חניות – ורק עיריית ירושלים תקועה במאה הקודמת ומקדמת עוד תשתיות לפרייבטים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


השבוע, לאחר שנה של עבודות, נחנך חניון הפטריארכיה הארמנית בעיר העתיקה בירושלים, שבנוי על שטח של כשישה דונמים, ומכיל כ-180 מקומות חניה. "והוא נבנה במטרה לתת פתרון למצוקת החניה הקיימת באזור העיר העתיקה ולטובת תושבי העיר ומבקריה", כך מסרו בעירייה.

מתחם חניות נוסף שנפתח השבוע לטובת הציבור הוא בחניון שערי צדק הישן, שמופעל כחניון ציבורי עם כ-155 מקומות חניה. למעשה השבוע עיריית ירושלים חתמה על הסכם עם חברת מידטאון ירושלים, להפעלת חניון זה. הוסכם כי החל מהיום, רביעי (28.4), תתאפשר חניה ללא תשלום ל-50 כלי רכב עבור תושבי האזור מחזיקי תו חניה אזורי.


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)


סעידוב ממשיך ומדגיש כי פתיחת חניונים נוספים רק פוגעת בעידוד הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית, במיוחד בעיר העתיקה בירושלים. "הדרך לעיר העתיקה הפכה בשנים האחרונות לפקוקה יותר ויותר", מציין סעידוב, "ובמקום לשפר את מערך התחבורה הציבורית אליה ולאפשר למיליונים המגיעים אליה מדי שנה להגיע באמצעות קווים ישירים ומהירים הנוסעים על נציבי תחבורה ציבורית – העירייה מעודדת שימוש בפרייבטים. 180 מקומות החניה החדשים קוראים למאות ואלפי נהגים להיכנס לעיר העתיקה ברכבם, לפקוק אותה ולהנציח את הסיוט התחבורתי שכולנו חיים בו".

סעידוב מוסיף וטוען כי "המדיניות של משה ליאון ואגף התחבורה העירוני מובילה את העיר לשיתוק תחבורתי ולאסון כלכלי. הגיע הזמן שירושלים תעשה היכרות עם המאה ה-21".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "החניון המדובר מיועד בראש ובראשונה לטובת תושבי האזור ובהתאם לבקשתם. עיריית ירושלים פועלות במרץ ליצירת פתרונות תחבורתיים אשר יעודדו את השימוש בתחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה. בהתאם לכך, מקודמת רשת ה-JNET, הרכבת הקלה, אשר תיפרס לאורכה ולרוחבה של העיר ותקשר שכונות ומוקדי מסחר ותעסוקה אל מרכז העיר ואל קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב. בנוסף, מקודמים בניית נת"צים בשכונות העיר ולראשונה, אף בכביש בגין (בעלות של כ-30 מיליון שקלים). כמו כן, מופעלות בעיר מערכות רמזורים ייחודיות הנותנות תעדוף לקווי האוטובוסים ולרכבת הקלה. העירייה מקדמת הקמת רשת שבילי אופניים באורך כולל של כ-188 ק"מ, לצד מיזם עירוני להשכרת אופניים, במטרה לצמצם את השימוש בכלי רכב ממונעים בסביבה העירונית. לצד כל אלה, קיים פיתוח תשתיתי של כבישים אשר יתאימו לצורך ולהתפתחותה של העיר, לצד מתן מענה למצוקת החניה הקיימת בעיר. העירייה תמשיך לפעול לקידום השימוש בתחבורה הציבורית בכל הכלים העומדים לרשותה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. תושבת רוממה בירושלים

    מה קורה עם שבילי אופניים בשכונות? כל העיר כמו אתר בניה,המדרכות מפורקות ועובדים בכבישים,הולכי הרגל מדשדשים בעפר ורוכבי האופניים צריכים לרכב על הכביש או על המדרכות.שמישהו יסדר את העניין זה סכנת נפשות.

  2. ניר

    את העיריה הולכי רגל ורוכבים לא מעניינים.
    מה שקשור לדאגה למדרכות בזמן שיפוץ, חניות ושבילי אופניים לא מעניין.
    מי בכלל רוצה להגיע לעיר העתיקה עם רכב.

  3. ירושלמי

    לא ברור מי הכתב שלכם
    כי עובדה פשוטה של עיתנאות, זה בדיקת עובדות.
    אין חניה לתושבי הרובע, וכעת אפשרו חניה.
    אז על איזה עידוד לתחבורה ציבורית, מה הקשר?
    שנית, הרכבל התקוע, כתבתם נגדו, וזה התחבורה הציבורית נקיה ונהדרת, אז אם המטרה היא להתנכל, אז ככה זה נראה

  4. א.ל

    סעידוב מדבר שטויות יש אנשים שלא רוכבים על אופניים וצריכים מקום חניה.אין על משה ליאון עושה רק טוב תלמד להגיד תודה.

  5. בן

    אז יוסי סעידוב מעוניין להכתיב לעיריית ירושלים מה לעשות?
    אף אחד לא בחר אותך שב בשקט;כל אחד יעשה את השיקול שלו אם לנסוע ברכב הפרטי או בתחבורה הציבורית.

  6. בן יש בסך הכל תגובה אחת של תושבת רוממה.

    אז יוסי סעידוב מעוניין להכתיב לעיריית ירושלים מה לעשות?
    אף אחד לא בחר אותך שב בשקט;כל אחד יעשה את השיקול שלום אם לנסוע ברכב הפרטי או בתחבורה הציבורית.
    התגובה הזו לא פורסמה קודם ומבקש לפרסם.
    מה זה הקשקוש הזה" התגובה קיימת "? יש כאלה שמפרסמים 4 פעמים את אותה תגובה;ואתם מפרסמים.

  7. מטורף

    בתוך בית הכרם העירייה הקימה חניון בתשלום לתושבים!!!! שהתושבים ישלמו על חניה בשכונה שלהם.
    רק עובדי המינהל הקהילתי והמורים בזיו יחנו בו חינם.

  8. עמית

    בולשיט מימ שיש לו רכב ייסע ברכב כך או כך אין שום הצדקה לא לתת לנו מקומות חנייה נוספים על מנת שנשתמש בתחוברה ציבורית כי התחבורה הציבורית זוועה תתחילו לארגן אוטבוסים בצורה שלא צריך להידחס 200 איש בחום שכזה שהמזגן אפילו לא מתחיל להשתלט על זה והכי מצדיק שהאיש שנגד כתב זאת אבל לא נמצא על תחבורה ציבורית ואם הוא נמצא על תחבורה ציבורית הוא אמור להבין שהבעיה היא האוטובוס עצמו הזמינות והשירות המזעזע של חברת אגד שפועלת בעיר ולא המקומות חנייה בטח שאני אעדיף ללכת לעבודה ב6 שקל ולישון באוטובוס או סתם לשחק בפון מאשר לנהוג ברכב …

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר