ההפגנה של ההורים ברחבת עיריית ירושלים, גן הילדים של ויצ"ו בגבעה הצרפתית (צילומים: פרטי)
ההפגנה של ההורים ברחבת עיריית ירושלים, גן הילדים של ויצ"ו בגבעה הצרפתית (צילומים: פרטי)

המאבק של ההורים בגבעה הצרפתית נגד סגירת מעון ויצ"ו: "משאירים אותנו תלויים באוויר"

הורים לילדי גן ויצ"ו בגבעה הצרפתית נאבקים נגד ההחלטה לסגור את המעון בשנה הבאה, על רקע מיעוט נרשמים. אמא לאחת הילדות בגן: "אומרים לי 'לכי תירשמי במקום אחר', אבל אין לי את היכולת הכלכלית לעשות את זה"

פורסם בתאריך: 29.4.21 12:55

הורים משכונת הגבעה הצרפתית בעיר נדהמו לגלות שאין ביכולתם לרשום את ילדיהם לשנה הבאה במעון היום השכונתי לגיל הרך (לידה עד 3) של ויצ"ו, שפועל ברחוב החי"ל. להורים נודע כי המעון ייסגר בשנת הלימודים הבאה תשפ"ב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ביום שלישי בערב הפגינו עשרות ההורים והילדים ברחבת כיכר ספרא, וביקשו מראש העיר משה ליאון להתערב במאבקם ולסייע להם. בשיחה עם "כל העיר" מספרת אמא לילדה בגן, תושבת השכונה, על המצוקה והייאוש: "בתחילת פברואר התכוונתי לרשום את הבת שלי לשנה השנייה שלה בויצ"ו. אני מחפשת את המוסד והוא פשוט לא עולה באתר הרישום". לדבריה, מנהלת המעון בישרה לאמא כי התקבלה החלטה לסגור את המעון. "הייתי בשוק", היא מתארת, "יש סוף סוף ניהול טוב, צוות מעולה, הילדים והמשפחות מרוצים, למה לצאת? אני לא הבנתי את השיקולים. אבל זה לא רק אני – כל המשפחות שרצו לרשום את ילדיהן גילו שאין להן לאן".


גן הילדים של ויצ"ו בגבעה הצרפתית (צילום: פרטי)

גן הילדים של ויצ"ו בגבעה הצרפתית (צילום: פרטי)


האמא טוענת כי "לא הודיעו לנו מראש, לא היו שקופים איתנו – יכול להיות שהחליטו את זה מראש אבל אף אחד לא הודיע. משאירים אותי, את הבת שלי, ועוד הרבה ילדים – תלויים באוויר. אין מקום אחר שאני יכולה להרשות לעצמי. אומרים לי 'לכי תירשמי במקום אחר', אבל אין לי את היכולת הכלכלית לעשות את זה".

לטענתה של האמא ושל ההורים הנוספים – המבנה צפוי לעבור למפעיל חרדי: "גורמים בכירים בעירייה אמרו לנו שלמיטב ידיעתם יש פה הבטחה למפעילים חרדים, למה על חשבון 170 משפחות חילוניות?". אולם, יש לציין כי בעירייה טוענים מנגד כי "נושא הקמת בית ספר חרדי בשכונה אינו על הפרק".

"כל העיר" פנה לויצ"ו שמסר בתגובה: "ויצ"ו הגבעה הצרפתית, הוא אחד מתוך 183 מעונות ויצ"ו הפועלים ברחבי הארץ והינו מעון ותיק בן עשרות שנים. לאורך השנים השקיע הארגון משאבים רבים כדי להעניק לילדי המעון חינוך מיטבי וטיפול חם ומסור. בחודש פברואר השנה התקבלה החלטה, בתיאום עם העירייה על הסבת המעון למסגרת חינוכית אחרת לגיל הרך, והודעה על כך יצאה לכלל ההורים, ללא דיחוי. אנו מוקירים מאוד את קהילת הורי המעון ואת שיתוף הפעולה לאורך השנים וחשים אחריות רבה למשפחות – לכן דאגנו לעדכנם על אי הפעלתו על ידי ויצ"ו בשנת הלימודים תשפ"ב, מוקדם ככל שניתן היה, תשעה חודשים לפני פתיחת השנה. אנו מבקשים להמשיך ולהציע את שירותנו להורי השכונה במעונות הסמוכים ולהודות להם על שנים רבות של הבעת אמון ובחירה בויצ"ו ובצוות המעון המוערך. בנוגע לפתיחת מעון חלופי, הנושא מצוי בסמכות ובאחריות העירייה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "בהתאם להחלטת הנהלת ויצ"ו – מעון היום לא ימשיך את פעילותו בשנה הבאה, מסיבות תקציביות וכלכליות הנובעות ממיעוט ניכר של ילדים הרשומים במעון בשנים האחרונות. הורי הילדים קיבלו על כך הודעה בכתב מבעוד מועד מהנהלת ויצ"ו. יודגש כי במקביל לפעילות מעון ויצ"ו פועלות בשכונה מסגרות לגיל הרך של המינהל הקהילתי במבנה המתנ"ס וכן במבנים עירוניים ברחוב גולי קניה שבשכונה; מסגרות אלה ימשיכו ויפעלו גם בשנה הבאה בניהול המינהל הקהילתי. ללא קשר לפעילויות המעון וגני הילדים נושא הקמת בית ספר חרדי בשכונה אינו על הפרק".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תיקונים קטנים

    א. ויצו לא משרת רק את התושבים החילוניים הוא משרת את כל תושבי השכונה –
    חילונים, דתיים לאומיים וקונסרבטיבים, חרדים, יהודים וערבים. ולכן, יש כאן פגיעה בכל המגזרים למעט בציבור החרדי.

    ב. יש גנים בשכונה אבל בניגוד לויצו הם לא מסובסדים ולא הרבה תושבים יכולים להרשות לעצמם לשלוח לשם את ילדיהם.
    יותר מכך אין מספיק מקום בגני השכונה הלא מסובסדים כדי להכיל את כל הילדים מהמגזר הכללי.

    ג. מיעוט הנרשמים לויצו בשנים האחרונות נובע בעיקר בעיות ניהול ושיווק, על פי המספרים אין בעיה של ביקוש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר