העבודות בצומת פת, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)
העבודות בצומת פת (צילום: דוברות המשטרה)

קדיחות וחפירות עד 5:00 לפנות בוקר: הסיוט הלילי של הדיירים סמוך לצומת פת. צפו

העבודות לחפירת המנהרה בצומת פת התארכו בלילות האחרונים עד השעות הקטנות - בעקבות פניית "כל העיר" ראש העיר משה ליאון הנחה לעצור זמנית את העבודות לאחר השעה 23:00, "עד לבדיקת הנושא", כך נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 28.4.21 18:23

דיירים שמתגוררים סמוך לצומת פת בירושלים לא ישנים בלילה: העבודות בימים האחרונים, כך לדבריהם, נמשכות עד השעות הקטנות של הלילה – מדובר בקדיחות עומק בקרקע, שמובילות למפגע רעש משמעותי שנמשך עד השעה 5:00 לפנות בוקר.

ואם לא די בכך, בשבוע הבא יתקיימו עבודות לילה נוספות (6.5-2.5), וזאת במסגרת העבודות להקמת מנהרה, כחלק מהפרויקט לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה. בהודעה שנשלחה היום מהעירייה לתושבים נכתב בין השאר: "כדי להאיץ את עבודות השיקוע בצומת פת, יתבצעו עבודות לילה לאורך השבוע הבא בין ה-6-2 למאי. בכך תתאפשר פתיחת השיקוע לתנועת רכבים עד ה-23.5. דבר שישפר באופן משמעותי את המצב התנועתי בצומת פת וסביבותיה. ייתכן שחלק מהעבודות ירעישו לרחובות הקרובים, אך הדבר הכרחי על מנת שהעבודות יתקדמו".

בעקבות פניית "כל העיר" ראש העיר משה ליאון הנחה לעצור זמנית את העבודות לאחר השעה 23:00, "עד לבדיקת הנושא", כך נמסר. יש לציין כי עבודות לילה מבוצעות במקרים מיוחדים, וכעת, במהלך חודש הרמדאן, הפועלים מתחילים לעבוד רק בשעות הערב, לאחר צאת הצום, ועל כן העבודות התארכו בלילות האחרונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



התושבים המותשים שיגרו בתגובה מכתב לחבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). שירלי רפאל, דיירת שמתגוררת סמוך לצומת פת, דורשת את הפסקת העבודות בשעות הלילה באופן מיידי: "עבודות הרכבת הקלה בסמוך למגוריי החלו, והחיים הפכו לסיוט", מתארת רפאל בפנייתה, "אני משתדלת כמה שפחות להגיע לבית כי יש אבק יש רעשים אין סופיים מבוקר עד לבוקר שלמחרת. אלפי פניות פניתי למשטרה ולמוקד 106, ואף שוחחתי עם שוטר עירוני ונאמר על ידם שיש אישורים עד 5:00 בבוקר".

"לא יעלה על הדעת שלא יהיה לי דבר מינימלי והכרחי – שינה", מדגישה רפאל. "כתבתי מספר פעמים ללשכת ראש העיר דרך המדיה החברתית, ענו לי ונתנו לי את הטלפון של מנהל הפרויקט. שוחחתי עמו והוא טען בפניי שאין מה לעשות ויש להם אישור. יש לנו ילדים קטנים ובשכונה מתגוררות אוכלוסיות מבוגרות, זה קשה מאוד. האם מישהו ירצה לישון כל הלילה עם טרקטור במיטה וצפצופים בלתי פוסקים של המשאיות? אתמול פניתי שוב ללשכת ראש העיר ונאמר לי 'העבודות באישור'. כתבתי למבקרת העירייה דרך האתר, כבר אין לי כוחות נפשיים. רק בשבת יש לנו קצת שקט. בשאר הימים עונש, סיוט".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חבר המועצה חביליו מוסר ל"כל העיר" כי "עם כל החשיבות לעבודות הרכבת הקלה, צריך לאזן את זה אל מול הצורך של התושבים באיכות חיים מינימלית. לא ייתכן שאלפי תושבים לא יישנו לילות שלמים, ולכן אני פועל שהעבודות לא תבוצענה בשעות הלילה המאוחרות ושעות הבוקר המוקדמות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העבודות במתחם כוללות היתר לעבודות לילה במקרים מיוחדים, בחודש הרמדאן העובדים מתחילים את העבודה בשעות הערב. עם זאת, לאחר פניות לראש העיר, הוא הנחה לעצור זמנית את העבודות לאחר 23:00 עד לבדיקת הנושא. ראש העיר רואה חשיבות רבה בשמירה על איכות חיי התושבים ויעשה כל שביכולתו למנוע אי נוחות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר