מודעת פרסום על תהלוכת ל"ג בעומר, שכונת גוננים (צילום: פרטי)
מודעת פרסום על תהלוכת ל"ג בעומר, שכונת גוננים (צילום: פרטי)

כרזת פרסום בחסות עיריית ירושלים – אירוע ל"ג בעומר בקטמונים בהפרדה מגדרית; העירייה: "זו טעות"

בכרזה, שפורסמה לקראת מופע ל"ג בעומר הערב בקטמונים, בחסות עיריית ירושלים, נכתב כי האירוע יתקיים בהפרדה בין ילדים לילדות; חברת המועצה לורה ורטון: "הפרה חמורה של החוק"; העירייה: "פורסמה מודעה חדשה בה צוין שהאירוע פתוח לציבור הרחב - ללא הפרדה"

פורסם בתאריך: 29.4.21 13:33

סערה בעיריית ירושלים: בכרזת פרסום, שהופצה ביממה האחרונה בקטמונים ובגוננים, בחסות עיריית ירושלים ומינהל קהילתי דרום, נכתב, בניגוד לחוק, כי אירוע ל"ג בעומר שמתוכנן להתקיים הערב (חמישי) ייערך בהפרדה מגדרית בין ילדות וילדים. מדובר באירוע של מופע רקדנים ולהטוטי אש לילדי שכונת קטמונים, שמופק על ידי האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים ומינהל קהילתי גוננים.

בעיריית ירושלים מדגישים היום ל"כל העיר" כי מדובר בטעות. בעקבות פניות של "כל העיר" ושל שדולת הנשים בישראל, לצד טיפולה של חברת הקואליציה בעיריית ירושלים לורה ורטון (מרצ) – המודעה תוקנה ופורסמה כרזה חדשה, שבה נכתב כי האירוע פתוח לציבור הרחב ללא הפרדה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב, ששיגרה שדולת הנשים בישראל לראש העיר משה ליאון וליועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה, נכתב בין השאר כי "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, קל וחומר בין ילדים לילדות, במסגרת אירוע הממומן מכספי ציבור, היא אסורה ומנוגדת לדין. כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון, יצירת הסדרי הפרדה כפויים בין גברים לנשים בהספקת מוצר או שירות, היא אפליה אסורה, המנוגדת לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, עומדת בניגוד גמור לעקרון השוויון וכן מהווה הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים".


מודעת פרסום על תהלוכת ל"ג בעומר בגוננים (צילום: פרטי)

מודעת פרסום על תהלוכת ל"ג בעומר בגוננים (צילום: פרטי)


"אין ספק כי ילדים וילדות, גם דתיים וגם חרדים, מסוגלים לבלות בפעילות פנאי משותפת", מוסיפה ומציינת שדולת הנשים במכתב, "כפי שעשו במשך למעלה משבעה עשורים מאז קום המדינה. משפחות רבות, גם חרדיות, מעוניינות להמשיך להגיע לאירועים יחד, ללא מחיצה או הפרדה. הפרקטיקה המפלה של אירועי תרבות בהפרדה בחסות רשויות מקומיות – לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא שהיא תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל, תופעה שכבר נקבע שיש לפעול למיגורה".

מחיזקת תיק קידום מעמד האישה חברת הקואליציה העירונית ד"ר לורה ורטון (מרצ) זועמת: "אני רואה את הדבר כהפרה חמורה של החוק, של כללים עירוניים ולא פחות חשוב – פגיעה באמינות של העירייה. אני מקווה שמדובר בטעות או שימוש ללא אישור של סמל העירייה וכספיה".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


ורטון מוסיפה ומספרת כי "נעשות פעולות חשובות בעירייה לקידום נשים בעיר ובעירייה ותמיכה עירונית באירוע כזה הוא מבזה – יריקה בפרצוף. נשים אינן טמאות ונשים אינן אובייקטים מיניים אלא אזרחיות שוות לכל דבר, גם מתוך כוח החוק. אם יש גברים בחב"ד או כל מקום אחר שלא מסוגלים לשלוט ביצרים אז מקומם מאחורי סורג ובריח. אני מצפה שהעירייה תקפיד לדאוג שלא תהיה הפרדה מגדרית כפויה, ודאי לא תיתן מימון לאירוע כזה ותעבוד עם המחלקה לקידום נשים לאסור ולמגר תופעות פסולות כאלו של הפרדה בכפייה".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מבדיקת העירייה עולה כי חלה טעות של המינהל הקהילתי בניסוח המודעה הראשונה שפורסמה לציבור. מיד לאחר מכן פורסמה מודעה חדשה בה צוין שהאירוע פתוח לציבור הרחב – ללא הפרדה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. חילוני במיעוט

    בנווה יעקב וכמו בעוד שכונות רבות בירושלים שהתחרדו , כן יתקיימו תהלוכות בהפרדה מגדרית

  2. א

    לורה וסרטון את אשה צבועה כל מילה מהפה שלך היא פשוט הסתה נגד יהדות ושנאה שלה מה זה הפרדה בכפייה הם רוצים אתזה מה את מבלבלת תמוח

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צבועים.
    כשהעירייה ממנת תהלוכות להטבים והחרדים נגד אומרים להם אל תתערבו.
    כשחבד רוצים לעשות הפרדה כפי שהם בוחרים לחיות פתאום כן מתערבים להם.

    הם לא שווי זכויות?
    תנו להם לחיות לפי אמונתם!
    ומה הקשר אובייקט מיני.
    טרור להטבי במיטבו.

  4. ברכה

    ירושלים תהיה לטהרן, הפרימיטביות מקודמת ומקודשת. עיר אבודה. גדלתי בבנין עם דתיים, חילונים, אשכנזים, ספרדים, כולנו הלכנו לצבא, כולנו עובדים. אבל רובנו ברחנו מהעיר בגלל ההחלטה למסור אותה לחרדים והערבים. עיר אבודה.

  5. מה זה שווה אם כולם מתנהגים כמו חיות ???

    ואז עושים הפרדה ???? אין התחשבות בין איש לרעהו .כל אחד מתנהג איך שהוא רוצה . על הכביש . בין שכנים .

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה היה מופע חילוני עוד הייתי מבין את הטענה אך במופע יהודי דתי … מה הגברת דוחף את הראש שלה?

  7. תושב

    אולי עדיף שמא יתפרו תיקים ויעלילו פרשיות. מין לנערים חפים מפשע בזה המישטרה מיתעסקת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר