זירת האסון בהר מירון (צילום: דוברות מד"א)
זירת האסון בהר מירון (צילום: דוברות מד"א)

האסון בהר מירון – פצועים מירושלים ומבית שמש מאושפזים בבתי החולים בצפון; העירייה פתחה חמ"ל למשפחות הנפגעים

האסון הכבד הלילה במתחם ההדלקה של החסידות הירושלמית תולדות אהרן בהר מירון: 45 בני אדם נמחצו למוות ועשרות נפצעו, אחד הפצועים פונה במסוק להדסה עין כרם, מצבו השתפר וכעת מוגדר בינוני; פצועים מירושלים ומבית שמש מאושפזים בבתי החולים בצפון; עיריית ירושלים פתחה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות מירושלים

פורסם בתאריך: 30.4.21 05:18

עדכון אחרון: 30.4.21 11:20

אסון כבד הלילה בהילולת הרשב"י בהר מירון – 45 בני אדם נמחצו למוות ועשרות נפצעו באורח אנוש וקשה, במהלך הדלקה של החסידות הירושלמית תולדות אהרן, שמרכזה בשכונת מאה שערים.

אמבולנסים פינו את הפצועים הרבים לבתי החולים השונים, בראשם פוריה שבטבריה. כמו כן, במד"א מדווחים כי מסוקים פינו פצועים נוספים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וכן לבית החולים רמב"ם בתל השומר.

בהדסה מדווחים הלילה על אחד הפצועים שפונה אליהם במצב קשה, בשעות האחרונות מצבו השתפר וכעת מוגדר בינוני: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה על ידי מסוק מד"א פצוע אחד מן האסון במירון, בן 35. הפצוע פונה מבית חולים זיו, הוא הונשם והורדם, במצב קשה. בשעות האחרונות חל שיפור במצבו, הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא בהכרה, ומצבו מוגדר קל עד בינוני. משפחתו לצדו בשעה זו".

במד"א מעדכנים (5:53) כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-150 נפגעים, ופינו לבתי החולים: 6 נפגעים במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 בינוני ו-80 במצב קל. בשטח נותרו נפגעים שלא ניתן היה להציל.

הנפגעים פונו לבתי החולים: זיו בצפת – 54 נפגעים, בהם: 6 במצב אנוש, 13 קשה, 4 בינוני, 31 קל; לפוריה – 25 נפגעים, בהם: 2 בינוני, 23 קל; לגליל בנהריה 26 נפגעים, בהם: 1 בינוני, 25 קל; לרמב"ם – 5 נפגעים, בהם: 4 קשה, 1 בינוני; לבית חולים העמק – 1 קל; ולהדסה עין כרם – 1 קשה.


המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)


באזור, יש לציין, קרסה הקליטה הסלולרית – משפחות רבות, שיודעות כי קרוביהן נכחו הלילה בהדלקה של חסידות תולדות אהרן בהר מירון, לא מצליחות ליצור עמם קשר ואינן יודעות בשלב זה מה עלה בגורל יקיריהן.

פצועים רבים מירושלים ומבית שמש מאושפזים בבתי החולים בצפון. עיריית ירושלים פתחה במהלך הלילה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות האסון במירון. "במהלך הלילה, עם היוודע דבר האסון בהר מירון, הנחה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, את גורמי הרווחה בעיר לפתוח חמ"ל מיוחד לטיפול במשפחות הפצועים וההרוגים באסון", נמסר.

בעירייה מסרו כי החמ"ל העירוני יסייע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות האבלות ואלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

ראש העיר משה ליאון: התמונה הקשה שמגיעה הלילה מהר מירון עוד מתבררת אך אנו כבר פועלים למען המשפחות והילדים. עיריית ירושלים תעשה הכל על מנת להקל על בני משפחותיהם בהתמודדות המורכבת. אני שולח תנחומים למשפחות האבלות, איחולי רפואה שלמה לפצועים ונושא תפילה שלא נדע עוד צער".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הטרגדיה התרחשה עקב דוחק רב שנרשם באירוע – כ-100,000 אנשים פקדו הלילה את הר מירון, במסגרת ערב ל"ג בעומר, כאשר בהדלקה של תולדות אהרן נכחו אלפים. ככל הנראה מאות אנשים נדחקו במעבר צר, כאשר חלקם החליק במדרגות. בעקבות כך, עשרות אנשים נפלו אחד על השני ונמחצו למוות. בזירה התפתחה מהומה, אחרים ניסו להימלט מהמקום – מה שהוביל לדוחק נוסף ולפגיעה באנשים נוספים, שנדחקו גם הם – חלקם מתו במקום, אחרים נפצעו באורח קשה.


אסון הר מירון (צילום: רמי שלוש)

הר מירון, הלילה (צילום: רמי שלוש)


כוחות גדולים של משטרה, מד"א וכוחות הצלה נוספים הוזעקו לזירת האסון על מנת לפנות את הפצועים, אולם אלו התקשו להגיע להר מירון, בשל הדוחק הרב. משטרת ישראל ביקשה מהנוכחים במקום להתפנות מההר ולהגיע לתחנות ההסעות ולחניוני האוטובוסים, על מנת לפנות את צירי הנסיעה המובילים לאזור.


אסון הר מירון (צילום: רמי שלוש)

הר מירון, הלילה (צילום: רמי שלוש)


רכבת ישראל הפעילה הלילה רכבות מכרמיאל, בין השאר גם לכיוון לירושלים. "בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה", נמסר מרכבת ישראל. "הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ – בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים".


מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, סמוך לזירת האסון בהר מירון, הלילה (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, סמוך לזירת האסון בהר מירון, הלילה (צילום: דוברות המשטרה)


ההילולה, יש לציין, התקיימה באישור משטרת ישראל – היא החלה אמש (חמישי) והיתה אמורה להסתיים הבוקר. מדובר באירוע הגדול ביותר שנערך בישראל מתחילת משבר הקורונה. לזירת האסון הגיע הלילה מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר לאחר האסון: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים, אל נא רפא אותם"; ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירושלמית

    תולדות אהרון תנועה אנטי ציונית..הם אלה ששטרפים דגלי ישראל..הם אלה שבזזו ושרפו תמונות של חיילי צהל שנפלו על הגנת המולדת

  2. נפוליון בונופרטה

    אירוע צפוי בגלל הברדק שמתחולל שם שנים על גבי שנים . ובאחריות המארגנים .
    כהר בשנת 2008 התריע מבקר המדינה על מצב הבטיחותי ומצב אחזקת המקום ועוד פרמטרים .
    וכמו תמיד , במדינת ישראל לא מתייחסים להמלצות מבקר המדינה .
    כמו כן גם דרעי וגם אוחנה אישרו או לחצו והאיש בראש המערכת אישר . שההילולה לא תהיה מוגבלת במספר החוגגים .
    אז ששניהם לפחות , יקחו את האחריות על עצמם ויניחו את המפתחות וילכו
    ולא כמו אסון הכרמל , איש לא לקח אחריות על אי תגבור כוחות הכיבוי בכל הדרוש , כדי שיהיה אפשר להשתלט מהר יותר .

  3. אלי

    אני מזועזע וכואב ככל העם על בני האדם שנהרגו, אבל להכריז על אבל יום לאומי???הרי קהילת בית אהרון אינה מכירה בלאום שלנו אז איך זה מתקשר לאבל לאומי? הם שונאי ישראל אנטי ציונים ביום הזיכרון הם צוחקים, לא עומדים בצפירה שורפים את דגל מדינתו האהובה שדם רב נשפך עבורו, שורפים בובות בדמות חיילי צהל, זורקים ביצים וחיתולים על אנשים הבאים לעזור להם, הם לא קשורים ללאום שלנו ,מדוע באסון המסוקים הנורא לא הכריזו על יום אבל? מה חיילנו האמיצים לא מספיק כשרים? ביבי תחזור בך,

  4. ידידי השכחת

    מי במגיפה ומי בהילולה
    ל"ג בעומר יש לחוגג בקטן
    פחות אש ועשן, פחות מגאפונים
    שיתגייסו לצה"ל לפיקוח עיניים
    אסון תוצרת מהדרין ידוע מראש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר