בתי כנסת בקרית היובל (צילום: יוסי חביליו)
בתי כנסת בקרית היובל (צילום: יוסי חביליו)

"שערוריה מבחינת הפרת החוק": בתי הכנסת הפיראטיים שנבנו בקרית היובל בחסות הקורונה

דיירים בקרית היובל מתלוננים נגד בתי הכנסת הארעיים, שהוקמו באוויר הפתוח במהלך משבר הקורונה, וכעת הופכים למתחמי קבע בניגוד לחוק. חבר הקואליציה העירונית יוסי חביליו: "לצערי, העירייה לא פועלת בנחישות הנדרשת", העירייה: "סוגיית אוהלי התפילה נמצאת בבחינה, החלטה בנושא תתקבל בהמשך"

פורסם בתאריך: 3.5.21 07:53

בתקופת משבר הקורונה העניקה עיריית ירושלים סיוע למתפללי בתי הכנסת ברחבי העיר, שביקשו קורת גג באוויר הפתוח לקיום תפילות בימי חול ושבת, והקימה שורה של אוהלים שהוקמו בין השאר במרחב הציבורי לתקופה מוגבלת וזמנית עד לסיום המשבר.

במהלך החודשיים האחרונים, עם חזרתם של המתפללים למבני הקבע של בתי הכנסת, פורקו מרבית האוהלים, שהוקמו ברחבי השכונות בירושלים, אלא שלטענת תושבים בקרית היובל, שני אוהלים ברחובות גואטמלה וברזיל, שהוקמו לצורך המתפללים באופן זמני, הוסבו למבני קבע של בתי כנסת וכוללים – למורת רוחם של תושבי השכונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


א', תושב קרית היובל מספר ל"כל העיר" כי "בתקופת הקורונה היה איזשהו פיתרון לגבי הקמה של מבנים לצורך תפילה בחוץ, כדי שלא יהיו התקהלויות במבנים סגורים. המודל הזה יצר פרצה עבור אנשים שרצו לקבוע עובדות בשטח, ומה שפעם העירייה היתה באה ואוכפת, כעת בחסות הקורונה מאפשרים להם לבנות. ברחוב גואטמלה פעל בית כנסת שכונתי קטן, 20-10 מתפללים במקום, הכל שקט ורגוע, עכשיו הם הכניסו לשם טרקטור והרחיבו את המבנה ב-150 אחוז מכל הכיוונים. אנשים מחוץ לשכונה מגיעים כדי לייצר קהל במקום".

"התקשרתי למוקד העירוני והגיע פקח בשעה שהיו שם פועלים, אבל הוא לא עשה כלום", טוען התושב, "אנו דורשים שבתי הכנסת הארעיים שהוקמו בשטחים הציבוריים בשכונה, ומפרים את השלווה הדמוגרפית והקהילתית של השכונות כמו קרית היובל יפונו. זה שינוי דמוגרפי בשטח".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חבר הקואליציה העירונית יוסי חביליו (מצילים את ירשלים), שמלווה את מאבק התושבים, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "בתי הכנסת הלא חוקיים המוקמים בקרית היובל, ובמקומות אחרים בעיר, הם שערוריה הן מבחינת הפרת החוק והמסר שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה והן מבחינת הפגיעה בצביון השכונה. לצערי, העירייה לא פועלת בנחישות הנדרשת נגד בתי הכנסת האלו. במהלך הקורונה ראש העיר הבטיח לי שכל התוספות לבתי כנסת ובתי הכנסת החדשים יוסרו לאחר הקורונה ואני דורש למלא אחרי ההתחייבות".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "סוגיית אוהלי התפילה נמצאת בבחינה מתוך ראיה מערכתית ותוך התחשבות בטובת כלל הציבור. החלטה בנושא תתקבל בהמשך וכמובן תפורסם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. דוד סטון.

    הדוסים חונקים את קריית יובל והעולם שותק…. עד מתי?

  2. ירושלמי

    העירייה לא הקימה את האוהלים אלא הם הוקמו באופן פרטי באישור. האם מגבלת ההתאספות הוסרה האם מותר להתקהל במבני קבע?

  3. ירושלמית

    הקורונה לא נגמרה!
    עדיין צריכים לשמור מרחק עם מסכה.
    אם אפשר להתפלל במקום מאוורר עדיף, במקום סגור
    חייבים לשמור שמספר האנשים יהיה נמוך ולא צפוף.
    המיבנים הנוספים הם לא מיותרים, במיוחד שגיל המתפללים הוא מבוגר.
    יש כל כך הרבה אסונות בארץ, רחמנה ליצלן
    אנחנו זקוקים להרבה תפילות.
    מפסיק לצרות עיין
    הגיע הזמן שניתרכך ונפגין סובלנות

  4. אל תצפו לשום דבר חיובי

    מהעירייה וראש העיר,ככה גם פחות תתאכזבו
    הכי יעיל זה פשוט לעזוב את העיר המתפוררת הזו כפי שעשו כבר רבים במשך השנים.
    העיר הזו לא מנוהלת בצורה מסודרת,והמצב רק מחמיר
    הכל כאן כאוס,בלי סדר,עיר קשה שנהיה קשה מאוד לגור בה
    אז מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו ועל איכות חייו ועתיד ילדיו שיתחיל לחשוב בכיוונים אחרים
    אפשר לבא פעם בכמה זמן לטייל בהרי ירושלים,במקומות ההסטוריים לאיזה יום,ולברוח חזרה לעיר ישוב שאפשר לגור בו/ששם יהיו מגורי הקבע.
    רק תזהרו לא לבחור בישובים מתחרדים או דתיים מידי בצורה מובהקת.

  5. מאיר

    הלוואי וילכו כל החילונים מירושלים ומקרית יובל בפרט אבל גם אם לא תלכו אנחנו החרדים נשלוט ….. כדאי שתתרגלו לעובדה שאנחנו מתרבים ואתם מתמעטים …. חוצמזה מה כואב לכם הרי בזכותנו ובזכות החרדים והבתי כנסיות והתורה הקדושה יש לכם בכלל זכות קיום…. אז במקום להתנכל כדאי שתגידו תודה…

  6. קרית היובל

    אני רק רוצה להגיד שבתי הכנסיות האלה נמצאים בשטחים פרטים

  7. שמואל

    כתושב השכונה מרחוב ברזיל אומר המבנה ניבנה על שטח בת כנסת קיים..ישנם תושבים חילונים שמה שמעסיק אותם זה שינאת חינם ולפגוע בחרדים.לא יעזור המבנה ברח' ברזיל יבנה בהמשך לבת הכנסת קבע לחרדים בשכונה שב'ה גדלה ועוד תגדל במאות משפחות הרחוב עוד יסגר גם בשבת ומועדים..יוסי חביליו אנו מודעים לשינאתך לדת אבל אנו מאמינים בפסוק רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום..ולחילונים אומר תחזרו בתשובה או תעזבו את השכונה..אנו מתנצלים שאנו חרדים ומאמינים בהשם יתברך.

  8. כתב

    עיריית ירושלים באופן שיטתי מאפשרת לחרדים להשתלט על העיר, מה שהופך אותה למאוד מלוכלכת, מוזנחת וענייה. החילונים מעדיפים לחיות במקומות אחרים. ירושלים עתידה להיות עיר ענייה כבני ברק, מי שמחזיק אותה בחיים הם החילוניים. לקחו עיר תוססת בתקופתו של טדי קולאק והפכו אותה למעוז השחורים שבקושי משלמים מיסי עירייה, אם בכלל. אז בהצלחה לכולם.

  9. חאלס כל היום תלונות

    מה אוכל אתכם?!?!?!!? ושהערבים בונים איפה שבא להם זה בסדר שלא שאומרים להם כלום?! דיי עם השנאת חינם ! זה בתי כנסת !!!!! זה מקום שמתפללים בו מה רע בזה??

  10. משהי

    אני כחרדית תושבת השכונה, וכן, משלמת ארנונה. מ ל א ה!
    חושבת שאפשרי לחיות יחד בהרמוניה. שכל אחד יקבל את השונה ויתחשב בצרכיו. בסך הכל עשינו טוב למקום. מחירי הדירות עלו לשמיים! כבר לא מסתובבים ברחוב שטרן נרקומנים פושעים.
    בקיצור עשינו רק טוב.
    מה כל כך מאיים עליכם הלבוש שלנו??

  11. אחת העם

    תשובה למישהי: אתם מחשיכים כל שכונה שאתם נכנסים אליה. יוצרים אווירת נכאים, לא שומרים על ניקיון חצרות הבניינים, בונים מבנים פיראטיים וצופרי שבת פיראטיים. משתלטים על דירות למגורים כדי להקים בהם גנים חרדיים…

  12. ישראלי

    חאלס עם השינאת חינםםם רק אתמול פירסמתם על שויון זכוית ושנתנו 250 מיליון שקל לתושבי מזרח ירושלים להקמת בית ספר בשייח ג'רח אם הערייה היתה דואגת מלכתחילה לבתי כנסת מסודרים לא היתה הכתבה המיותרת הזו….

  13. שמוליק

    אין מה לעשות אנחנו הספינה המלאה
    ואתם הריקה
    סתם רוצים להציק לדתיים ולחרדים
    אם היו עושים כאן פעילות לחילונים
    אדון חבליו לא היה מתנגד…
    עדיף שיהו חרדים
    או שאתם מעדיפים רוסיים גויים שיחטיפו לכם מכות
    מה שמעניין אותכם זה גויות בלבוש חוה

  14. דהומיי

    ברחוב דהומיי 10 בקריית מנחם בונים בימים אלה בניה פיראטית בחצרות. שווה כתבה? או שבגלל שהם לא חרדים לא תכתבו על זה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר