יהושע אנגלרד ז"ל ואחיו משה נתן נטע אנגלרד ז"ל (צילום: פרטי)
יהושע אנגלרד ז"ל ואחיו משה נתן נטע אנגלרד ז"ל (צילום: פרטי)

"השבר הוא עצום, כולנו המומים": הטרגדיה של האחים אנגלרד ז"ל מרוממה שנמחצו בשביל המוות במירון

האבל הכבד בשכונת רוממה: מהרוגי האסון במירון - האחים יהושע אנגלרד ז"ל, בן 9, ואחיו משה נתן נטע אנגלרד ז"ל, בן 14, שנסעו יחד להילולה בערב ל"ג בעומר ולא שבו הביתה; הם נטמנו זה לצד זה בהר המנוחות בגבעת שאול

פורסם בתאריך: 2.5.21 17:36

להר המנוחות בגבעת שאול הובאו בזה אחר זה ביום שישי ובמוצאי שבת ההרוגים מאסון הר מירון – הקורבן הצעיר ביותר הוא יהושע אנגלרד ז"ל, בן 9 וחצי, משכונת רוממה בעיר, שנסע ביום חמישי שעבר עם אחיו הגדול משה נתן נטע אנגלרד ז"ל, בן 14 כדי להשתתף בהילולת ל"ג בעומר המסורתית. בכיסו של האח הגדול משה היה 'צעטלה' – פתק עם בקשות, בו רשם את שמות חבריו לספסל הלימודים. הוא תכנן לקרוא על קברו של הרשב"י את שמותיהם ולבקש עבורם – הצלחה, בריאות הגוף והנפש, ושמירה עליונה. לאורך כל ההילולה האחים היו צמודים אחד לשני, גם בסופה, כשנקלעו לתוך שביל המוות – בסרטונים הקשים שפורסמו ברשת נראה יהושע הקטן זועק לעזרה, מניף את ידיו לשוטרים שעמדו בסמוך, אולם אלו היו חסרי אונים ולא יכלו להצילו. אחיו עמד מאחוריו, ניסה לשמור עליו עד הרגע האחרון, אך הדוחק המחריד הכריע את האחים אנגלרד שמצאו את מותם.

ביום שישי בבוקר הובאו האחים למנוחת עולמים בגבעת שאול, הם נטמנו זה לצד זה. עשרות מנחמים הגיעו לחלוק להם כבוד אחרון, ולצד ההלם נראו הצער והכאב על חיים צעירים שנגדעו טרם זמנם. בשכונת רוממה בירושלים האבל ניכר על פניהם של העוברים והשבים במהלך סוף השבוע, משפחות שלמות בשכונה איבדו את יקיריהן, ילדים קטנים, אחים – ביום הששון שהפך ליום האסון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


נרות זיכרון שהודלקו אמש ברחבת כיכר ציון לזכרם של ההרוגים בהר מירון (צילום: שלומי הלר)

נרות זיכרון שהודלקו אמש ברחבת כיכר ציון לזכרם של ההרוגים בהר מירון (צילום: שלומי הלר)


חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל הלברשטאם (אגודת ישראל), תושב שכונת רוממה, שבה מתגוררת משפחת אנגלרד, ששכלה את שני בניה, מספר על התחושות הקשות בסוף השבוע והיום, ראשון, יום האבל הלאומי שהוכרז בשל האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם – אבות, נערים, ילדים, אחים. "השבר הוא עצום, כולנו המומים", מתאר בכאב הלברשטאם. "אנשים המומים, זה לא פשוט, אין אף אחד שלא מכיר מישהו משמות הנספים או את המשפחות שלהם, אני מכיר למשל חלק ממשפחות הנספים מחו"ל, לפעמים אין מה להגיד".

אתמול הדליקו ירושלמים נרות לזכרם של הנספים באסון בכיכר ציון. כעת, מתארגנת הקהילה ברוממה לסייע למשפחות בשכונה שאיבדו את בניהן. "יש התארגנות לסייע כלכלית למשפחות", אומר הלברשטאם, "לדאבוננו הרב את המציאות לא ניתן לשנות, אבל אנחנו רק יכולים לעזור קצת מסביב. המציאות היא נוראה ואיומה, אבל להגיד עכשיו 'זה אשם וזה אשם', זה לא יעזור להחזיר אותם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר