זירת התאונה בסנהדריה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת תאונה בסנהדריה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הסכנה בשעות אחר הצהריים: יותר מ-500 ילדים נפגעו בירושלים בתאונות דרכים בעשור האחרון

נתוני עמותת אור ירוק חושפים כי שעות אחר הצהריים מסוכנות ביותר עבור ילדים - בשנה שעברה נפגעו בירושלים למעלה מפי שניים ילדים בהשוואה לתל אביב בשעות אלה

פורסם בתאריך: 9.5.21 15:40

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי למעלה מ-1,700 ילדים (עד גיל 14) נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020, כשליש מהם, 529 ילדים, נפגעו בשעות אחר הצהריים (19:00-16:00).

הנתונים גם חושפים כי בשנת 2020 נהרגו בשעות אחר הצהריים 11 ילדים מתוך 25 ילדים שנהרגו בשנה זו, כאשר 47 נוספים נפצעו באורח קשה בשעות הללו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעמותת אור ירוק טוענים כי שעות אחר הצהריים מסוכנות ביותר עבור ילדים במיוחד בחודשי הקיץ, משום שבמהלכן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוכיות, הכבישים עמוסים בנהגים השבים מיום העבודה והילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות.

עוד עולה מהנתונים כי בירושלים נפגעו 532 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 19:00-16:00 בעשור החולף (2011-2020), מתוכם שישה ילדים נהרגו ו-69 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בשעות אחר הצהריים בעיר 54 ילדים, מהם שניים נהרגו. מספר הילדים שנפגעו בירושלים בשנת 2020 למעלה מכפול ממספר הנפגעים בתל אביב בשנה זו, שבתחומיה נפגעו 23 ילדים בשעות אחר הצהריים.

בתל אביב-יפו נפגעו 230 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל-19:00 בעשור החולף, מתוכם שני ילדים נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה. בחיפה נפגעו 191 ילדים, מתוכם ילד אחד נהרג ו-16 נפצעו באורח קשה. בבאר שבע נפגעו 158 ילדים, מתוכם שמונה נפצעו באורח קשה. בראשון לציון נפגעו 139 ילדים, מתוכם תשעה נפצעו באורח קשה. בבני ברק נפגעו 138 ילדים, מתוכם 23 נפצעו באורח קשה.

כזכור, בחודש שעבר ילד בן 3 נפגע באורח קשה בסנהדריה מרכב בתאונת פגע וברח. המשטרה פתחה בסריקות אחר הנהג, שאותר כעבור מספר שעות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מדגיש כי "מדינת ישראל נחשבת אחת המדינות המסוכנות להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. הסיכון גובר בשעות אחר הצהריים כאשר ילדנו הקטנים משחקים ומבלים מחוץ למסגרות החינוכיות ומסתובבים ברחובות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות, חייבים לדאוג לבטיחות לילדים על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של ילדים כמו גני שעשועים, פארקים ובתי ספר. זהו פתרון זול, קל לביצוע ואפקטיבי בצמצום מספר התאונות והנפגעים. המדינה צריכה להפסיק להטיל את האשם על הילדים הנפגעים, לקחת אחריות ולנקוט בצעדים אקטיביים למנוע את הילד הבא שיפגע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]om


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר