שייח ג'ראח, הערב (צילום: AHMD GHARABLI - AFP)
מהומות בשייח ג'ראח (צילום: AHMD GHARABLI - AFP)

לילה אלים בשייח ג'ראח: עימותים בין יהודים לבין ערבים

המתיחות בשייח ג'ראח על רקע מאבק המשפחות הערביות נגד החלטת הפינוי מהשכונה: הלילה עשרות יהודים וערבים התעמתו והשליכו אבנים וחפצים שונים; בתחנת הרכבת הקלה הסמוכה לאזור אותרו שני חשודים שניסו לתקוף עוברי אורח באמצעות אלה

פורסם בתאריך: 6.5.21 23:09

הלילה פרצו עימותים בין יהודים לבין ערבים בשייח ג'ראח – שתי הקבוצות השליכו אחת לעבר השנייה אבנים וכיסאות. מתחם הוצת בשכונה.

העימותים פרצו בין השאר לאחר שח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הציב במקום לשכה זמנית עם שלט ותמונתו, וזאת בטענה כי נרשמת אוזלת יד בהגנה על תושבים יהודיים באזור. משטרת ירושלים עצרה תשעה ערבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בעקבות מחאה תוך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים וחפצים שהחלה בשכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים בהשתתפות עשרות אנשים, פועלים במקום כוחות משטרה ומשמר הגבול על מנת להשיב את הסדר ולמניעת חיכוך בין מפרי הסדר לשאר דיירי השכונה", ציינו הערב במשטרת ירושלים.



המחאה בשייח ג'ראח עוסקת סביב ההתנגדות לפינוי של שמונה משפחות ערביות בשכונה. מדי לילה השבוע נרשמו עימותים אלימים בין הצדדים. לפי הכרעת בית משפט המחוזי בירושלים, שמבוססת על חוק הסדרי המשפט והמנהל משנת 1970, התושבים הפלסטינים שמתגוררים בשייח ג'ראח מזה עשרות שנים צריכים לפנות את בתיהם לטובת תושבים יהודים. שבע משפחות, מתוך שמונה המשפחות שמיועדות לפינוי, הגישו ערעור לבית משפט העליון בירושלים. הדיון בנושא התקיים היום, חמישי. דיון נוסף יתקיים בעוד ארבעה ימים. בינתיים, המשפחות לא יפונו.

יש לציין כי ישנן עוד 71 משפחות, שעומדות בפני גירוש משייח ג'ראח. הפינוי האחרון בשכונה התרחש ב-2017 – משפחה פלסטינית פינתה את ביתה ובמקומה עברה להתגורר משפחה יהודית. מדובר בחברי קהילה שלמה שעומדים בפני איבוד הבתים שלהם.

כמו כן, בתחנת הרכבת הקלה "שמעון צדיק" עצרו שוטרי יס"מ שני חשודים (קטין ובגיר) בתקיפתם של עוברי אורח (ללא נפגעים) באמצעות כלי תקיפה. בחיפוש שנערך בכליהם אותר כלי התקיפה – אלה, וחומר החשוד כסם. מהמשטרה נמסר כי החשודים הועברו לחקירה.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מעין

    זאת שכונה ערבית. למה מפנים שם משפחות ערביות כדי להכניס משפחות יהודיות?? למה סתם לעשות צרות? יש מספיק שכונות יהודיות – שהמשפחות היהודיות יעברו לשם!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי מה שאני יודע רק קבוצה אחת עשתה אלימות והציתה שריפות וזה הערבים לא היהודים אז פעם הבאה אל תשקרו

  3. אמיתי

    איך גירוש ?

    אם זה בתים של יהודים ?
    אימרו:
    "פעימה" "התנתקות"

  4. נועם

    לא הבנתי למה צריך לגרש ערבים מבתיהם כדי שיהודים יגורו שם? אנחנו אמורים לחיות ביחד עם הערבים בשלום. מה פתאום לגרש אדם מביתו?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר