צעדת הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)
צעדת הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)

יום ירושלים | למרות המהומות האלימות: ריקוד הדגלים יצא לדרך, הצועדים לא יעברו בשער שכם

בשל העימותים הקשים ברחבי ירושלים: ראש הממשלה בנימין נתניהו קבע כי תוואי המסלול של "ריקוד הדגלים" לא יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי; בהחלטה חריגה הוחלט לפנות את בית המשפט המחוזי שברחוב צאלח א-דין

פורסם בתאריך: 10.5.21 07:38

עדכון אחרון: 10.5.21 17:18

היום, שני (10.5), יום ירושלים 2021: מהומות קשות פרצו בהר הבית, שבהן נפגעו עשרות פלסטינים, חלקם באורח קשה.

(17:00) "ריקוד הדגלים" יצא לדרך תחת אבטחה משטרתית כבדה – אלפי צועדים וצועדות, ביניהם בעיקר בני נוער מהציבור הדתי-לאומי, יצאו ממרכז העיר לעבר שער יפו. הצעדה תסתיים ברחבת הכותל המערבי.


צעדת הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)

צעדת הדגלים (צילום: דוברות המשטרה)


(16:14) על רקע העימותים האלימים – ברגע האחרון החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מצעד הדגלים לא יעבור בשער שכם. ההחלטה התקבלה בסיום הערכת מצב, על פי החלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון. הצועדים יעברו דרך שער יפו בדרכם לכותל המערבי.

ההחלטה בין השאר התקבלה על רקע הלחץ שהפעילה ארה"ב על ישראל לשנות את תוואי מצעד הדגלים.

במשטרה מציינים כי היא נערכת בכוחות מתוגברים לאבטח את הצעדה – כ-3,000 שוטרות ושוטרים, גלויים וסמויים, יתפרסו באזור.



(14:05) למרות המהומות האלימות בהר הבית – המשטרה הודיעה כי מצעד הדגלים יתקיים כמתוכנן. במשטרה מוסיפים ומוסרים כי שינוי של התוואי יתקיים בהתאם להערכת מצב, רק אם תתקבל התרעה קונקרטית.

באותה שעה התפתחו עימותים אלימים בשייח ג'ראח, לאחר שחברי סיעת הציונות הדתית הגיעו לשכונה.

כמו כן, בעקבות התראה נקודתית התקבלה החלטה חריגה במשטרת ירושלים לפנות את בית המשפט המחוזי שברחוב צאלח א-דין במזרח העיר, מכל יושביו – שופטים ושופטות, עורכי דין, עובדים וכו', לאחר שבשעת לפנות בוקר הושלכו באזור אבנים.

ׁ(11:27) פצועים רבים, שנפגעו במהומות בהר הבית, פונו להדסה הר הצופים. בבית החולים מדווחים כי בין הפצועים תינוקת בת שבעה חודשים, שנפצעה בראשה מאבן שהושלכה לעברה. "לאחר טיפול ראשוני היא נשארת להשגחה בחדר מיון ילדים", נמסר מהדסה הר הצופים. עוד פונו להדסה הנהג, בן ה-28, אשר הותקף סמוך לעיר העתיקה, נער בן 16 עם חבלה מכדור גומי, 2 גברים עם פגיעה מגז מדמיע ואיש כוחות הבטחון עם פגיעה ביד מאבן: "צוות מומחים ברפואה דחופה ילדים ומבוגרים, פלסטיקה, אורתופדיה, פה ולסת וכירורגיה בהדסה הר הצופים מטפלים בכולם".

(10:37) לפני זמן קצר יודו אבנים לכיוונו של רכב שנסע סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כתוצאה מכך הנהג איבד שליטה – הרכב סטה מהכביש ופגע בהולך רגל, נוסעי הרכב נפגעו קל. הנהג הותקף על ידי כמה צעירים. במשטרת ירושלים מדווחים כי "שוטר שהיה במקום שפעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים ונאלץ לירות באוויר. כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים ופועלים לאיתור החשודים".

חובשת בכירה במד"א מלכה לוק מתארת: "הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגם באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע. שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב. עקב ההמולה ויידוי האבנים באיזור, נאלצנו לנסוע לבית החולים בדרך עוקפת ולא בדרך המהירה ביותר".

(10:08) הפלסטינים מדווחים על עשרות פצועים במהומות, שפרצו הבוקר בהר הבית – חלקם במצב קשה.

(8:20) הבוקר פרצו בהר הבית מהומות. עשרות מתפרעים מיידים אבנים לאזור ציר העופל, אין נפגעים ולא נגרם נזק, הכביש ואזור גת שמנים נחסם לתנועה. מנגד, המשטרה משתמשת ברימוני הלם. בשעה זו בכותל המערבי הסמוך מתפללים מאות בני אדם.



הבוקר, בסיום הערכת מצב בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הבטחון, החליט המפכ"ל בשלב זה שלא לקיים ביקורים בשטח הר הבית.


הכותל המערבי, יום ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

הכותל המערבי, הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)


הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ברחבי העיר נרשמת כוננות שיא, בעיקר לקראת אירוע "ריקוד הדגלים. כידוע, מדי שנה נרשמות ב"ריקוד הדגלים" קריאות גזעניות לעבר הסוחרים והתושבים הערבים בעיר העתיקה בירושלים. משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לקראת "ריקוד הדגלים" – כ-3,000 לוחמות ולוחמי מג"ב, שוטרות ושוטרים, גלויים וסמויים, צפויים לאבטח את האירוע. לצד זאת, במשטרה מתכוונים להגביל את כמות המשתתפים שתיכנס לעיר העתיקה, ותגיע לעצרת המרכזית ברחבת הכותל המערבי.

גם בעולם מביעים דאגה מהמתרחש בירושלים – ארה"ב פנתה אמש לישראל בבקשה לשנות את תוואי "ריקוד הדגלים".


מצעד הדגלים בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)

מצעד הדגלים, 2019 (צילום: דוברות המשטרה)


המתיחות הביטחונית בירושלים נרשמת לאחר לילה נוסף של מהומות בכמה מוקדים בעיר, בהם שער שכם, שייח ג'ראח וסמוך לאוניברסיטה העברית בהר הצופים. אמש, כפי שפורסם ב"כל העיר", הושלכו אבנים וזיקוקין לעבר כביש הגישה בקמפוס הר הצופים – כוחות המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות, בהם בגז מדמיע. מד"א דיווח כי פינה פצועים ממוקדי חיכוך אלה.

בתוך כך, לרגל אירוע ריקוד הדגלים ואירועי יום ירושלים, אשר יתקיים ביום שני, 10.5, יחולו שינוים בהסדרי התנועה ובפעילות התחבורה הציבורית בעיר. על פי התכנון, ייחסמו צירי תנועה מרכזיים במרכז העיר החל מהשעה 14:00 ועד לשעות הערב המאוחרות. תנועת האוטובוסים העוברים ברחובות אלו תוסט אל צירים חלופיים.

הרכבת הקלה תפעל בשני מסלולים מקוצרים: מפסגת זאב עד לשער שכם ומהר הרצל לתחנה מרכזית בין השעות 19:00-15:00.

בנוסף, בין השעות 19:00-14:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בצלאל, המלך ג'ורג' ואגרון. המשטרה מדגישה כי הצירים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים והצועדות.

בין השעות 22:00-14:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים והצירים המובילים אליהם: יצחק קריב, שלמה המלך, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, חיים בר לב לכיוון דרום.

היום צפוי להתקיים גם הטקס הממלכתי בגבעת התחמושת – בין השעות 22:00-18:00 ייחסם לתנועת כלי רכב רחוב שרגאי, רק במקרה הצורך.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מזי

    עוד ועוד פרובוקציות,
    כמה אטימות וטפשות,
    ריקוד דגלים, זה מה שצריך עכשיו???
    "בקש שלום ורודפהו".

  2. ירושלמית

    אני רואה בסרטון שהם בהמות!
    זה כמו שאסור להתגרות בשור זועם!
    הדגלים אדומים?

  3. הצפוי קרה

    זה מתחיל מראש הממשלה והממשלה שכנראה כאשר הכסא מתנדנד,
    אז עדיף להבעיר את המדינה,ולא לפנות את הכסא
    צריך לעשות פרובקציות עד שהשד יצא מהבקבוק(אז בהתחלה לחסום את המדרגות בשער שכם,ואחר כך התקיפות ההדדיות בין ערבים ליהודים,וכל נושא שייך גרח וחסימת כביש 1 וכן הלאה…)
    זה בנושא הארצי
    בנושא המקומי יש תחושה שהעיר לא מנוהלת כבר כמה שנים,עיר עניה וקשה
    ראש עיר מנותק קואליציה שעסוקה בעצמה,והנה מתכון לחורבן של עיר עניה עם מלא בעיות
    לנהל עיר זה לא חלטורה,
    צריך לפזר את הקואליציה וראש העיר צריך ללכת הביתה,להקים ועדה קרואה שתנהל את העיר
    זה לא רק בגלל כל הארועים האחרונים,אלה בגלל שהעיר זהו מתדרדרת בכל נושא ופרמטר
    סתם נקודה אחת,עמה מקומות עבודה התווספו לעיר הזו שהם לא מגזר ציבורי,כמה מפעלים,
    אפשר להצביע על אין סוף דברים בעיר הזו,
    לנהל עיר זה לא רק לפתוח בתי כנסת,מקוואות,או לעשות חגיגות בשוק שגם אותו הרסו ואת כל הסביבה מסביב לשוק

  4. חנה

    לתשומת ליבו של בנט …להזכירך במרץ ביקשו לפני שנים לבטל את יום ירושלים .. הדרך המוצעת לך היא בדיוק הדרך הקצרה החוצה מהכנסת .. נראה כמו בגידה בערכיך בבוחרים שלך ..בשביל ערך של שנאה ? רק לא ביבי ??? א

  5. מעשה יאוש של נתניהו

    לא ניתן לערבים לחיות כאן בשלום, לא יוכלו הערבים לחיות כאן בשלום. הכנסת כוחות משטרה גדולים ועוד בימים מקודשים למוסלמים למסגר אל אקצא וזריקת רימוני הלם בשטח המסגד היא הכנסת אצבע בעיין למוסלמים.
    מי שהצית את המהומות הוא רק נתניהו ומטרתו היתה ליצור כאוס כמעשה יאוש כדי למנוע הקמת ממשלה שתחליף אותו.

  6. מעשה יאוש מבלפור

    לא ניתן לערבים לחיות כאן בשלום, לא יוכלו הערבים לחיות כאן בשלום. הכנסת כוחות משטרה גדולים ועוד בימים מקודשים למוסלמים למסגר אל אקצא וזריקת רימוני הלם בשטח המסגד היא הכנסת אצבע בעיין למוסלמים.
    מי שהצית את המהומות הוא רק נתניהו ומטרתו היתה ליצור כאוס כמעשה יאוש כדי למנוע הקמת ממשלה שתחליף אותו.

  7. מעשה יאוש מבלפור

    לא ניתן לערבים לחיות כאן בשלום, לא יוכלו היהודים לחיות כאן בשלום. הכנסת כוחות משטרה גדולים ועוד בימים מקודשים למוסלמים למסגר אל אקצא וזריקת רימוני הלם בשטח המסגד היא הכנסת אצבע בעיין למוסלמים.
    מי שהצית את המהומות הוא רק נתניהו ומטרתו היתה ליצור כאוס כמעשה יאוש כדי למנוע הקמת ממשלה שתחליף אותו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר