הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: מולי גבאי, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')
הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: מולי גבאי, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')

סוף לסיוט של הנהגים בצומת פת? המנהרה החדשה תיפתח בסוף החודש – כך היא נראית

עבודות לשיקוע צומת פת לקראת סיום, והמנהרה החדשה המחברת בין רחוב הרצוג לרחוב גולומב תפתח כבר בסוף החודש

פורסם בתאריך: 13.5.21 18:20

עדכון אחרון: 14.5.21 11:57

העבודות להפרדה מפלסית של צומת פת יצאו לדרך במהלך שנת הקורונה – ב-30 במאי, צפויה להיפתח המנהרה שנחפרה בצומת לנסיעת כלי רכב, אשר אמורה להוביל להקלה משמעותית ומידית בעומסי התנועה הקיימים כיום באזור.

לאחר פתיחת המנהרה בחודש הקרוב, הצפי המסתמן של סיום העבודות בצומת במלואן, בין השאר, השלמת עבודות הפיתוח הסביבתי על ידי חברת מוריה צפויות להסתיים בחודש אוגוסט 2021, ופני הצומת ישתנו מהקצה אל הקצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: עמית קלר, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')

הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: מולי גבאי, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')


כזכור, בצומת פת מבוצעות עבודות כחלק מהקמת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול.

לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים.



העבודות בצומת פת גרמו לסבל לא מבוטל בקרב הדיירים. כפי שפורסם בחודש שעבר ב"כל העיר", תושבים שמתגוררים סמוך לצומת פת התלוננו על עבודות לילה רועשת, שנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה – מדובר היה בקדיחות עומק בקרקע, שמובילות למפגע רעש משמעותי שנמשך עד השעה 5:00 לפנות בוקר. גם בתחילת החודש בוצעו עבודות לילה נוספות, במסגרת עבודות הסיום של הקמת המנהרה.


הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: עמית קליר, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')

הפרדה מפלסית בצומת פת (צילום: עמית קליר, באדיבות דף הפייסבוק 'שבתשתיות')


צומת פת, המהווה את אחד הצמתים המרכזיים בירושלים, עומד לעבור מהפכה של ממש. . לצד הרכבת הקלה שתעבור בציר, באזור ייבנו מגדלי מגורים, שישקיפו על עמק הצבאים. לפני שנה וחודשיים, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית להקמת מתחם המשלב מגורים, שטחי מסחר ושטחי ציבור, בפינת הרחובות צומת פת, במקום ששימש כחניון לא מוסדר. פרויקט זה יכלול הקמת 296 יחידות דיור, שיתפרסו בשני מגדלים בגובה 30 קומות ובשני מבנים בגובה 9 קומות, 3,500 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-3,700 עבור שטחי ציבור.

בתחילת החודש פורסם חברת אזורים ודלק נכסים הודיעו כי חתמו על הסכם בשווי 92.5 מיליון שקלים לרכישת קרקע באזור צומת פת, מול עמק הצבאים בירושלים. בשטח זה מפעילה חברת דלק ישראל תחנת דלק, ויש בו שטחי מסחר נוספים. בקרקע מתוכנן לקום בניין מגורים שיכלול כ-250 דירות וכן שטחי מסחר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בני לנדק

    יפה, אבל יש הרגשה שגם המיחלף הזה בא מאוחר מדי ויישטף גם הוא בגלי המכוניות החדשות שעולות על הכביש, כי אין תחבורה ציבורית חלופית סבירה. וגם הרכבת הקלה שם, תהיה "מעט מדי ומאוחר מדי"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר