ירושלים, מערכת כיפת ברזל (צילומים: אמיל סלמן, אילן אסייג)
ירושלים, מערכת כיפת ברזל (צילומים: אמיל סלמן, אילן אסייג)

בעקבות ירי הטילים האגרסיבי על הדרום וגוש דן: כוננות שיא של גופי החירום וההצלה בירושלים

בעקבות ההסלמה הדרמטית בדרום ולאחר ירי הטילים לעבר גוש דן: גופי החירום וההצלה ברחבי ירושלים נמצאים בכוננות מוגברת

פורסם בתאריך: 11.5.21 16:24

עדכון אחרון: 11.5.21 21:08

ירי הטילים של חמאס, שהחל אתמול (שני) במטח לעבר ירושלים, ובהמשך גם ליישובי הדרום הוביל להיערכות שיא של רשויות החירום וההצלה ברחבי העיר, עם תגבור של הצוותים בשטח.

במהלך היום (שלישי) סופגים יישובי הדרום, בראשם עוטף עזה, אשקלון ואשדוד, מטחים של מאות טילים. מערכות כיפות ברזל מיירטות את רובם, אך נפילות התרחשו בכמה מוקדים בשדרות, באשקלון ובאשדוד וגרמו לנפגעים בנפש – שתי נשים מאשקלון נהרגו.

הערב (שלישי) מטח כבד של טילים שוגר לעבר גוש דן ותל אביב. פגיעה ישירה באוטובוס התרחשה בחולון, ללא נפגעים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


צה"ל פתח במבצע צבאי ברצועת עזה "שומר החומות", כאשר במהלך היום תקפו הכוחות יעדים של ארגוני טרור. בין היתר הותקפה לשכתו של מפקד המערך הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

מתוך חשש כי ירי הטילים לעבר העיר יתחדש מערכות כיפות ברזל פרוסות ומוכנות לכל תרחיש. במשטרת ירושלים ערוכים בכוחות מתוגברים בגזרת העיר העתיקה והר הבית, מתוך חשש כי המומות יתחדשו. לוחמות ולוחמי מג"ב, שוטרים ושוטרות, גלויים וסמויים, מתפרסים ברחבי העיר במטרה למנוע הסלמה בהיקף המתיחות הביטחונית בעיר.

לצד זאת, ארגוני ההצלה, בהם מד"א ואיחוד הצלה, העלו כבר אתמול את רמת הכוננות לגבוהה ביותר. "מתנדבי 'איחוד הצלה' הונחו להיות בכוננות עליונה" נמסר מאיחוד הצלה, "ולוודא כי תיקי הציוד הרפואי מאובזרים היטב, יצוין כי בסבבי הסלמות קודמות הועברו למתנדבים באזורי העימות אפודים קרמיים וקסדות מיגון. כמו כן: צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הונחו לסייע לנפגעי חרדה".


הבית שנפגע מטיל ביישוב הסמוך לירושלים (צילום: סתיו ברכה)

הבית שנפגע מטיל ביישוב הסמוך לירושלים (צילום: סתיו ברכה)


אלי פולק מנכ"ל 'איחוד הצלה' מדגיש כי "מתנדבי 'איחוד הצלה' נמצאים בכוננות מתמדת בכל ימות השנה, אך לנוכח הערכות מערכת הביטחון כי סבב הלחימה הנוכחי עשוי להחריף, נדרשים הכוננים לשמור על ערנות. הנחיתי לתגבר את מוקד החירום ופריסת האמבולנסים של איחוד הצלה ולרענן את ציוד המתנדבים".


המהומות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

המהומות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)


במד"א, כאמור, עומדים בכוננות גבוהה גם בירושלים ומזכירים לציבור להשמע להנחיות פיקוד העורף, ובכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החירום של מד"א.

בפיקוד העורף מדגישים זמן הכניסה למרחב המוגן עם הישמע האזעקה עומד על 90 שניות, יש לשהות בחדר מוגן – ממ"ד או מקלט, במשך 10 דקות. 

גם בעמותת ער"ן התקלה ההחלטה לתגבר את קווי החירום ואת המוקד האינטרנטי לעזרה ראשונה נפשית. בער"ן מציינים כי החל מאירועי הירי לעבר ירושלים וערי הדרום נרשם זינוק במספר הפניות ומתנדבי העמותה העניקו סיוע לישראליות וישראלים שחשו מצוקה נפשית וחרדה קשה.

בעמותה מעריכים שמגמה זו תימשך ביממה הקרובה ונערכים לתגבור המתנדבים. בער"ן פונים לכל מי שחשים מועקה וזקוקים למישהו לדבר איתו לא להסס ולפנות בטלפון 1201 או בצ'אט באתר ער"ן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר