אל"מ איתי לוי, כיפת ברזל (צילומים: דובר צה"ל, אילן אסייג)
אל"מ איתי לוי, כיפת ברזל (צילומים: דובר צה"ל, אילן אסייג)

מפקד המחוז בפיקוד העורף ל"כל העיר": "אנחנו ערוכים לאפשרות של ירי נוסף לכיוון ירושלים"

אלוף משנה איתי לוי מספר בשיחה עם "כל העיר" על ההיערכות של פיקוד העורף בירושלים בצל מתקפת הטילים הקטלנית על ישראל: "נעשתה בדיקת תקינות של המקלטים בעיר - כולם מוכנים וכשירים"

פורסם בתאריך: 12.5.21 12:39

"פיקוד העורף הגדיל בימים האחרונים את היערכות והמוכנות בירושלים", אומר היום (רביעי) בשיחה עם "כל העיר", אלוף משנה איתי לוי, מפקד מחוז ירושלים בפיקוד העורף. "אנחנו ערוכים לקראת אפשרות של ירי נוסף לכיוון ירושלים. בפיקוד העורף אנחנו מפיצים בצורה נרחבת את כל ההנחיות לשעת חירום, מפני שהן הוכיחו כמצילות חיים. ראינו את זה לאורך כל ההסלמות האחרונות, וגם עכשיו. אנשים שנהגו על פי ההנחיות – הצילו את חייהם ואת חיי משפחתם. לכן, עם קבלת התראה של צבע אדום, צריך להיכנס למרחב מוגן מול הזמן שעומד".

אל"מ לוי מדגיש כי זמן הכניסה למרחב המוגן בירושלים, עם הישמע האזעקה עומד על 90 שניות, יש לשהות בחדר מוגן – ממ"ד או מקלט, במשך 10 דקות. אם אדם נמצא במרחב הציבורי ללא יכולת להרגיע למרחב מוגן במשך כדקה וחצי, יש להשתטח על הקרקע – פעולה זו מצילה חיים, שכן במידה וטיל נוחת בסמוף ההדף שלו עולה למעלה. "ההמתנה של 10 דקות היא חשובה", מבהיר אל"מ לוי. "כי יכול להיות שלאחר מכן יהיו נפילות של שברי יירוט מסכנות חיים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ביום שני בערב שוגרו לעבר ירושלים טילים, רובם יורטו על ידי מערכות כיפת ברזל שמוצבות במתחמים שונים בעיר. חלק מהטילים נפלו בשטחים פתוחים באזור ירושלים, ללא נפגעים, נזק נגרם לבתים.


הנפילה סמוך לירושלים (צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)

זירת הנפילה סמוך לירושלים (צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)


"מבלי לפרט יותר מדי, מאמץ ההגנה הרב ממדי הוא בפריסה רחבה שנותן מענה גם לתושבי ירושלים", מספר אל"מ לוי כשהוא נשאל על פריסת מערכות כיפת ברזל באזור ירושלים. "אבל, הרי אין 100 אחוז. אנחנו בפיקוד העורף בפריסה גדולה ורחבה בשטח וגייסנו לא מעט כוחות מילואים וחילוץ, עובדים בשיתוף פעולה מעולה עם משטרת ישראל, ארגוני החירום – כיבוי אש ומד"א, והחיבור שיש לנו עם עיריית ירושלים לא יכול להיות יותר טוב. אני בשיח שוטף עם ראש העיר משה ליאון, על כל דבר, על כל התראה, יש הערכות מצב משותפות".

מדוע לא נפתחו עד כה המקלטים בירושלים?
"בהערכת מצב שעשינו בירושלים עם ראש העיר, לאחר הירי שהיה לפרוזדור ירושלים, נעשתה בדיקת תקינות של המקלטים בעיר – כולם מוכנים וכשירים. הם לא נפתחו כי כרגע אין צורך לפתוח אותם ספציפית בהתאם למידע שברשותנו, אבל כן נעשתה כאמור בדיקה והיערכות של כל המקלטים ב-24 שעות האחרונות לפתיחה מיידית שלהם".

בנוגע לתופעה המסוכנת של התקהלויות במוקדי נפילות הטילים אומר אל"מ לוי כי "אתמול הייתי בזירת הנפילה בראשון לציון. אחד הדברים הלא טובים שאנחנו רואים, זה במקרה שיש נפילה, יש פצועים ואולי אפילו הרוגים ואנשים באים, מסתכלים, סקרנים, נוצרות התקהלויות. לא מן הנמנע שייפול שם טיל נוסף. אנשים צריכים להבין – חוץ מכוחות ההצלה והחירום, לא להגיע למקומות האלו, להישאר במרחבים המוגנים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר