הניתוח האורתופדי בסיוע הרובוט (צילום: דוברות הדסה)
הניתוח האורתופדי בסיוע הרובוט (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: הרובוט האורתופדי המתקדם שסייע בהצלת בת 70 בניתוח מורכב

רובוט מתוחכם וראשון מסוגו בארץ שהגיע להדסה, סייע בהצלת אישה בת 70 בניתוח שמנע סכנה לפגיעה עצבית משמעותית ולחיים קשים כשהיא מרותקת למיטה

פורסם בתאריך: 15.5.21 17:57

יחידת עמוד השדרה בבתי החולים של הדסה, מהווה מרכז מצוינות לניתוחים רובוטיים כבר למעלה מ-15 שנה. במסגרת זו, לאחרונה רכשה הדסה את הרובוט המתקדם בעולם והיחיד בישראל בתחום ניתוחי עמוד שדרה, Mazor X stealth addition, של חברת מדטרוניק – פרי פיתוח ישראלי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"מבחינה טכנולוגית מדובר ברובוט חדש ביותר המשלב יכולות ניווט ויכולות רובוטיקה, ובכך מאפשר סנכרון של שתי מערכות שונות שפעלו עד היום בנפרד", מסביר ד"ר ג'וש שרודר, מנהל יחידה רפואית לטיפול בעיוותי עמוד שדרה בהדסה עין כרם. "בעזרת הרובוט אנחנו יכולים היום להעניק למטופלים בישראל טיפול איכותי ומדויק ולהמשיך ולהוביל את התחום בישראל. הרובוט עוזר להפוך מקרים מורכבים לפשוטים ובטוחים יותר עבור המטופלים שלנו ועבורנו".

הרובוט מאפשר להכניס ברגים בצורה טובה ובטוחה יותר עבור המטופלים במהלך ניתוחי עמוד השדרה. הניתוח הראשון שבוצע באמצעותו בישראל, בוצע בהדסה באישה בת 70 עם מחלות רקע מרובות, אשר סבלה מזיהום מתמשך בעמוד השדרה והייתה עלולה להגיע לפגיעה עצבית משמעותית. טיפול אנטיביוטי לא הצליח להתגבר על הזיהום ולכן היא הופנתה לטיפול ניתוחי.

"מדובר באישה חולה מאוד שלא יכולה לעמוד בניתוח פתוח בעמוד השדרה. כשראינו שהזיהום שלה מתגבר למרות הטיפול האנטיביוטי, ומסכן אותה בפגיעה עצבית בנוסף לריתוק למיטה, החלטנו לייצב את החוליות ולנקות את הזיהום בצורה זער-פולשנית. הרובוט החדש עזר בהכנסת הברגים ויחד עם הניווט הייחודי למערכת יכולנו להגיע בצורה מדויקת למקום הזיהום ללא פתיחה של העור, ולהרחיק את המוגלה תוך בטחון שלא תיגרם פגיעה בחוט השדרה של המטופלת. הניתוח התבצע בצורה חלקה, כמעט ללא איבוד דם, והודות לרובוט החדש הפך פשוט וקל יותר".


ניתוח באמצעות הרובוט האורתופדי המתקדם (צילום: דוברות הדסה)

ניתוח באמצעות הרובוט האורתופדי המתקדם (צילום: דוברות הדסה)


מנהל מערך האורתופדיה בהדסה, פרופ' אירי ליברגל: "מדובר בטכנולוגיה חדשנית שמשתלבת במאמץ והתפתחות של כשני עשורים בהדסה ליישום טכנולוגיות נתמכות מחשוב. שילוב מבוסס על בינה מלאכותית עם עקיבה (ניווט) ממוחשב ורובוטיקה המשפרות את יכולותיו של המנתח לבצע את משימתו בדיוק ובאיכות מרבית.

"היכולות של המנתחים האורתופדים במערך רק מתחדדות ומקבלות תמיכה והכוונה חשובה בזכות הרובוט. ההכנה לניתוח בעזרתו היא הרבה יותר מדויקת וחוזה את אשר יתקיים בשטח – כל זווית ותנועה מתוכננת היטב מראש, הסימולציה המדויקת לפני ביצוע היא כלי מהותי לעשייה איכותית וגם כמובן להדרכה של כל הצוות. כך מתייעל ההליך הניתוחי ומונע במידת האפשר טעויות או הפתעות בדרך. המנתח העושה שימוש ברובוט נשאר כמובן המבצע והאחראי על ביצוע הניתוח, אך הסיוע של הטכנולוגיה הזו הוא משמעותי ביותר בשטח. אין ספק שכולנו במערך האורתופדי ננצל את יכולותיו המתוחכמות של הרובוט הנוסף שהצטרף אלינו ונעשה בו שימוש בניתוחים מורכבים. כבר השבוע ינותח מקרה נוסף הדורש את הדיוק והעדינות שרק הרובוט הזה יכול לתת למנתח".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר