ישיבת יושבי ראש המינהלים הקהילתיים בירושלים (צילום: פורום היו"רים)
ישיבת יושבי ראש המינהלים הקהילתיים בירושלים (צילום: פורום היו"רים)

הקריאה המשותפת של ראשי השכונות: "לא ניתן למגפת השנאה להרים ראש ולהרוס את המרקם בירושלים"

האלימות הקשה מצד קבוצות קיצוניות של ערבים ויהודים | יושבי ראש המינהלים הקהילתיים בשכונות ברחבי ירושלים יוצאים היום (שישי) בקריאה משותפת: "להחליש את הגורמים המביאים להתססה ולהרעלת האווירה"

פורסם בתאריך: 14.5.21 12:06

בעקבות האלימות הקשה והמזעזעת של קבוצות ערבים ויהודים קיצוניות ברחבי הארץ, כולל בירושלים – ראשי המינהלים הקהילתיים מכל רחבי ירושלים יוצאים הבוקר (שישי) בקריאה משותפת: "לא ניתן למגפת השנאה להרים ראש ולהרוס את המרקם בירושלים".



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פורום יושבי ראש המינהלים הקהילתיים, שמייצגים מאות אלפי תושבים בשכונות ירושלים, יהודים וערבים, חילוניים, דתיים וחרדים קוראים להרגיע את הרוחות בשטח, ופונים לרשויות האכיפה בבקשה: "להחליש את הגורמים המביאים להתססה והרעלת האווירה. להפסיק את האלימות והשנאה".

בין החותמים על המכתב יושבי ראש המינהלים בית הכרם, צור באהר, רמות אלון, לב העיר, הגבעה הצרפתית, מיתרים, גוננים, גנים, תלפיות מזרח, בקעה רבתי, גינות העיר, יובלים, חומת שמואל, הרובע היהודי והעיר העתיקה, נוה יעקב, מעלה רמות, פסגת זאב ועוד מצטרפים מכל רחבי העיר.

כפי שפורסם ב"כל העיר", אתמול (חמישי) בבוקר הותקף אדם חרדי בשייח ג'ראח על ידי קבוצת פורעים ערביים, החשודים נעצרו. באירוע תקיפה נוסף באותו יום אדם דתי הוכה על ידי חשודים סמוך לשער שכם, גם באירוע זה נתפסו החשודים. בלילה שבין רביעי לחמישי נדקר באורח קשה עובד ערבי בשוק מחנה יהודה, על ידי קבוצת יהודים, טרם נלכדו חשודים.


סמוך לזירת אירוע הדקירה בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

סמוך לזירת אירוע הדקירה של עובד ערבי בשוק מחנה יהודה (צילום: דוברות איחוד הצלה)


הקריאה של יושבי הראש מצטרפת לעצרות שנערכו אתמול ברחבי ירושלים – בגבעה הצרפתית, בקרית היובל ובצומת אורנים סמוך לפארק המסילה, התאספו עשרות ירושלמים וירושלמיות, יהודים וערבים, וקראו קריאות להרגעת השטח. המשתתפים הניפו שלטים, שעליהם נכתב בין השאר – "זה הבית של כולנו", בואו נבנה תקווה", "לעצור את האש", "די לאלימות, די לגזענות".

במכתבם מציינים היו"רים: "על ירושלים שלנו עוברים ימים קשים של אלימות ושנאה. שנאה שמביאה לעוד לאלימות ועוד שנאה, היוצרת הרס ותחושות ייאוש. אנחנו, יו"רים של מגוון המינהלים הקהילתיים בירושלים, יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים, הפועלים בהתנדבות במשך כל השנה לשלום ואיכות חיים של כל תושבי ירושלים. אנו קוראים להפסקת השנאה והאלימות, למאבק בחורשי רעתה של העיר, להחלשת הגורמים המביאים להתססה והרעלת האווירה ולחיזוק הכוחות הפועלים להשבת החיים לשגרתם הברוכה והשלווה".


פניו של האדם שהותקף בשייח ג'ראח, מעצר אחד החשודים (צילומים: דוברות המשטרה)

פניו של האדם שהותקף בשייח ג'ראח, מעצר אחד החשודים (צילומים: דוברות המשטרה)


"ירושלים היא עיר של מגוון אוכלוסיות", מדגישים היו"רים במכתב, "לאומים, דתות ומגזרים. רקמה אנושית עשירה ומורכבת, רגישה ורוויית מתחים, ויחד עם זאת, מנהלים חיים משותפים במקומות העבודה, בשווקים הצבעוניים, במסעדות, ברחובות, ברכבת הקלה, בבתי החולים ובמרפאות".

עוד מוסיפים יושבי ראש המינהלים כי "עד לאחרונה עברנו כולנו יחד שנה קשה ומתישה של מגפת הקורונה, שאיימה על בריאותנו וחיינו. בתקופת הקורונה המינהלים הקהילתיים עם העירייה דאגו לחלוקת מזון לקשישים ובודדים, לעידוד החיסון בכל המגזרים והגילים, להבאת שמחה ופעילות לקהילות. במסירות אינסופית השקענו שעות וימים להציל ולרפא ולשמח. הצלחנו להתגבר על מגיפת הקורונה, בואו לא ניתן למגגת השנאה להרים ראש ולהרוס את המרקם בירושלים".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    טוב שאתם מצינים קיצונים משני הצדדים.צד אחד יותר רע מהשני .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר