הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

ירי, הצתות ובקבוקי תבערה: המהומות במזרח ירושלים נמשכות

רכבים בבעלות יהודית בשכונת אבו תור הוצתו, שטח מיוער הוצת סמוך לשואבה ולעין ראפה ואירועי ירי והשלכת בקבוקי תבערה התרחשו בבית חנינא - אזור מזרח ירושלים ממשיך לבעור

פורסם בתאריך: 17.5.21 18:19

המהומות האלימות במזרח ירושלים נמשכות. במהלך חג השבועות וסוף השבוע התרחשו כמה אירועי ירי, הצתות והשלכת בקבוקי תבערה, סמוך לשכונות קו התפר.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



ביום ראשון בערב, ערב חג השבועות, הוצתו שני רכבים בבעלות יהודית על ידי בקבוקי תבערה בשכונת אבו תור בירושלים.

מוקדם יותר באותו היום, בתחילת השעה 12:00, זוהתה אש בין עין ראפה לשואבה, קרוב לכביש 1 עם חשד להצתה. למקום הוזנקו ארבעה צוותים מתחנת בית שמש שהשתלטו על שריפת יער בהיקף של כשמונה דונם. למשימה הוזנקו גם ארבעה מטוסי כיבוי בין היתר בגלל קשיי עבירות בשטח.

בכבאות והצלה מציינים כי "בעקבות מקרי שריפה ונסיונות הצתה במעלה החמישה, עופרית, תרקומיא, מבוא חורון ועוד מספר מוקדים, הועמדו צוותי כיבוי בכוננות בקרבת מקום על מנת לתת מענה מהיר במקרה הצורך".


הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים, מדגיש כי "אנו ערוכים בפריסה רחבה עם צוותים העומדים בכוננות מידית בנקודות הזנק על מנת לאתר מוקדם את האירועים ולהגיב בהתאם ובכך למנוע התפשטות שריפות המסכנות חיי אדם ורכוש. לוחמות ולוחמי האש של מחוז ירושלים, עושים לילות כימים על מנת להבטיח את שלומם ורווחתם של תושבי המחוז בימים מאתגרים אלה. אנו מודעים היטב לאיומים הקיימים בשטח ופרסנו את הכוחות בהתאם. צוותים רבים עומדים בנקודות הזנק קרוב למוקדי החיכוך, בשכונות ויישובי קו התפר על מנת לקצר עד כמה שניתן את זמן התגובה".

במהלך החג משטרת ירושלים מדווחת כי היא עצרה שבעה חשודים בגין אירועי ירי בבית חנינא. בהמשך לכך, התקבל דיווח על שני פצועי ירי, שנפגעו בפלג גופם העליון ופונו לטיפול רפואי בבית החולים.


הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


כמו כן, סמוך לבית חנינא יודה הערב בקבוק תבערה בודד שפגע במשאית, גרם לדליקה וכובה על ידי התושבים. בפעילות יחידה מיוחדת של משמר הגבול, נעצר חשוד בגין השלכת בקבוק תבערה.

במקרה נוסף, בשכונת א-טור, במהלך פעילות חכמה בשיתוף לוחמי יחידה מיוחד של משמר הגבול, נעצר חשוד בגין השלכת חפץ לעבר ניידת משטרה. החשוד הועבר לחקירה במשטרה.

ובשכונת שייח ג'ראח עדיין מתוח. אחרי פיגוע הדריסה של לוחמות ולוחמי מג"ב ביום ראשון בערב, לאחר מכן נעצר חשוד על ידי המשטרה לאחר שתקף אדם שחלף במקום (לא נזקק לטיפול רפואי), והוא הועבר לחקירה במשטרה.


הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

הצתת רכבים (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. די לצביעות

    וכי מה חשבתם .במלים אחרות ערבי זה ערבי זה ערבי גם הוא עובד בעיריית ירושלים וגם אם הוא עובר במשרד ממשלתי וגם אם הוא עובד בשוק .תעורררררררו די להיות יפי נפש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר