גני תל"י בשכונת רמות, מחאת הורי ילדי הגן, הבוקר(צילומים: פרטי)
גני תל"י בשכונת רמות, מחאת הורי ילדי הגן, הבוקר(צילומים: פרטי)

הפגנת ההורים ברמות נגד העברת הגנים החילוניים למתחם אחר: "זה יפרק את הקהילה החילונית שעוד נותרה בשכונה"

ההורים הפגינו היום ברמות במחאה על החלטת עיריית ירושלים להעתיק מתחם גני ילדים, שפועל 35 שנה, למבנה אחר בשכונה, וזאת לטובת הפעלת תלמודי תורה: "זה יהרוס את הרצף החינוכי של הילדים שלנו"

פורסם בתאריך: 23.5.21 14:46

עשרות הורים ברמות הפגינו היום (ראשון) בכיכר המרכזית בשכונה נגד מהלך העירייה להעתיק מתחם גני ילדים, שמשמש את האוכלוסיה החילונית באזור, למתחם אחר, וזאת לטובת הפעלת תלמודי תורה. מדובר במבנים ששימשו את גני הילדים החילוניים ב-35 שנה האחרונות. ההורים הניפו שלטי מחאה, שבהם נכתב בין השאר – "יהודי לא מגרש יהודי" ו"ילדינו אינם הפקר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה הבוקר עם "כל העיר" מספרת אחת מהאמהות לילדי גן תל"י הוותיק כי "לפני כשבועיים התקשרו מהעירייה לאחת מהאמהות ושאלו אותה אם היא רוצה לעבור לגן אחר כי הגנים הולכים לעבור מהמבנה, כל זה בשעה שאפילו הגננות לא ידעו על המהלך שנעשה ללא תיאום מול הצוות, ההורים והמינהל הקהילתי". לטענת האמא, "המתחמים של הגנים שאנחנו אמורים לעבור אליהם קטנים וחשוכים, וגם גני תל"י פועלים כבר 35 שנה, עם תפוסה מלאה ורשימות המתנה. זה בעצם לפרק את הקהילה החילונית שעוד נותרה בשכונה נוצרה סביב הגנים ולהרוס את הרצף החינוכי של הילדים שלנו שהתגבש פה בשכונה לאוכלוסיה החילונית לטובת רצף חינוכי של חרדים".



"צריך לומר שבסמוך לקניון רמות הוקמו עבורם גנים חדשים מהניילון, לדוגמא כמו ליד קניון רמות. אך הם סירבו להיכנס לשם. כנראה לא מוצא חן בעיניהם שהגנים החדשים שלהם נמצאים בסמיכות לקניון 'חילוני'. קניון רמות, כן? חילוני – הוא לא. במקום שראש העיר משה ליאון יאמר להם 'אני לא מפנה שני גנים, יש לכם את הגנים בשטח ליד הקניון שהוקצה לכם, ובעוד שלוש שנים תקבלו מבנה קבע', הוא נכנע ללחץ. זה שיא החוצפה. מדובר באפלייה של האוכלוסיה ברמות שנמצאת כיום במיעוט, זו החלטה בהתקבלה בלחץ פוליטי".


חברת המועצה עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חברת המועצה עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)


חברת המועצה עינב בר כהן (התעוררות), הגיעה הבוקר לתמוך במחאת ההורים: "הגעתי לרמות כדי לתמוך במאבקם הצודק של ההורים והילדים ולהפגין יחד איתם כנגד ההחלטה להעביר אותם ממקומם, ללא סיבה הגיונית שפוגעת קשות בציבור הציוני בשכונה. בכוונתי להגיש בישיבת המועצה הקרובה הצעה לסדר בעניין זה, וכן בנוגע לכלל ההחלטות שהתקבלו על שכונת רמות, שמטרתן לדחוק את הציבור הציוני. אנחנו בהתעוררות נילחם בהחלטה הזו ונמשיך להיאבק על צביון העיר ירושלים ולשמור על שכונת רמות לכולם".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לאור המחסור במבני חינוך ועל רקע שינויים דמוגרפיים בתוך השכונות, עיריית ירושלים ומינהל החינוך עורכים מדי שנה עשרות תזוזות במבני מוסדות חינוך, שמטרתם למקסם את המקום הקיים. במקרה דנן מדובר בשני גנים, הנמצאים בסמוך לתלמוד תורה, בו קיים מחסור בכיתות לימוד. לכן, העירייה החליטה להעביר את הגנים למבנה הנמצא במרחק 300 מטרים משם, עם תנאים פיזיים טובים אף יותר, ובמקביל להעביר את תלמוד התורה ללמוד במתחם בו פעלו הגנים וכך לאפשר לכל תלמידיו ללמוד במתחם אחד. עיריית ירושלים ומינהל החינוך ימשיכו לפעול למען רווחתם של כל תלמידי העיר – מכל המגזרים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. מישהו

    האם גם כשגרשו את תושבי גוש קטיף הם הפגינו עם שלאים דומים או שמא הם מוחים רק כשלהם כואב?!?!

  2. ברכה

    כשחילונים יושבים הבית במקום להצביע בבחירות , הם מקבלים ראש עיר שהוא משרת של החרדים

  3. נעמה

    מדוע היה צריך מלכתחילה לבנות להם גנים סמוך לקניון.כאילו שלא ידעו שזה לא מכובד.מדוע לא ניתן היה לבנות בשבילם בסמוך למבנה החינוך החילונים,עם הפרדה מסויימת.ליאון מתגלה כסכסכן לא קטן.
    אני מצטרפת למחאה ההורים החילונים ברמות

  4. יורם

    ראש עיר שנכנע לכל גחמה של הפרזיטים השחורים זקוק להם כמו שביבי זקוק נואשות לחרדים .. אין מה לעשות רק לעזוב את ירושלים ולעבור למקום אחר ….

  5. תושב השכונה

    כתבה לא מדויקת ולא מאוזנת בעליל!
    הכי קל להאשים את הדוסים, את ראש העיר ואת כל העולם.
    אולי לעיתים זה נכון, במקרה הזה ממש לא. אני תושב השכונה מזה מס' שנים, בשכונה יש כ5 מבנים גדולים (כל אחד יכול להכיל מעל 100 תלמידים ותלמידות).
    בנוסף יש עוד כמה מבנים קטנים יותר, כדוגמת מבנה הגנים המצוין, ועוד.
    כפי שצויין בכתבה, הציבור החילוני הוא מועט בשכונה, ומשום מה, כל מבני הציבור!!! משרתים את האוכלוסיה החילונית, מלבד מבנה קטן שמשמש לתלמוד תורה (במבנה יש רק 6 כיתות, שזה אומר גנים עד כיתה ד).
    בכל בוקר מוזרמים לשכונה בהסעות (עשרות מיניבוסים) תלמידים חילוניים מחוץ לשכונה.
    ואילו התושבים החרדיים צריכים לצאת עם ילדיהם הקטנים למוסדות לימוד שממוקמים מחוץ לשכונה, מכיון שראש העיר לא רוצה לקחת מבנה מציבור אחד ולהעבירו לשני.
    זה חוסר צדק הקיצוני ביותר שנתקלתי בו.
    ואחרי כל זה, להפגין על כך ש"לוקחים" לחילונים מבנה. זה פשוט בושה!
    אין בשכונה מספיק ילדים חילונים בשביל לאכלס חצי ממבני הציבור. מפחד השתלטות של דוסים על השכונה יש גורמים שמעדיפים להשאיר כיתות ריקות!! העיקר שלא ילמדו בהם חרדים.
    דמוקרטיה במיטבה!
    סדום במיטבו!

  6. תושב שכונה 2

    מה שהאדם הזה אמר נכון במאה אחוז. הבן שלי לומד בהתלמוד תורה וכל השנה הם נשלחו מבניין אחד לבניין אחר, מבתי משפחות לחדרים ללא מיזוג אוויר כי העירייה לא תיתן לנו בניין. בינתיים מורחבים בתי הספר הלא דתיים לתלמידים שהם מחוץ לשכונה. מְגוּחָך.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החוצפה לעיר המתחרדת הזו מגעילה אותי ..יש גבול עד כמה אפשר להילחם בהדתה האלימה הזו תרתי משמע!!!!! אתה חילוני אתה חוטף ! פשוט חוצפה

  8. רוצים צדק

    מה עושה אותך יותר ציונית? ולהם לא מגיע ללמוד? אולי תורה וקיום מצוות זה ציונות? במה את שונה משאר העמים? יש 5 מבנים ריקים בשכונה והילדים החרדים שעליהם את בוכה לומדים בדירות- זה נורמלי? תספרו את האוכלוסיה ותשאלו את עצמכם ילדים של מי הפקר פה. אגב לכל המגיבים: שירתנו בצבא וחזרנו בתשובה, תושבי השכונה שרואים אמת ולא פופוליזם זול!

  9. תושבת השכונה

    מספיק עם השנאת חינם!!! אתם מטיפים לזה אבל לא חיים לפי זה!!!
    שני הגנים האלו שרוצים לפנות הם היחידים והאחרונים ברמות שמתאימים למיגזר החילוני והדתי לאומי בגילאים האלו,הרבה דתיים גם שמים את הילדים שלהם במסגרות שלנו, כי קשה להם עם ההדתה שלכם!! קל לכם לבכות שחסר לכם מוסדות, לא צריך לזרוק אותנו למבנים ישנים וקטנים בשביל גחמה של שנתיים, הרי זה זמני, לא קבוע המעבר הזה!! כשיסיימו לבנות את הקרייה הלימודית שלכם בשכונה יהיה לכם גם את הגנים שלנו וגם את הקריה.. אז מספיק עם ההדתה!! גם לנו יש זכויות ויש לכם המון מסגרות פה בשכונה!! אני תושבת השכונה ואני זכאית לגן בשכונה שלי!! בקצת הזה לא יספיק שתקחו את המסגרות ברמות, תקחו גם את של כל ירושלים

  10. לא מבין את אביב קינן

    אביב קינן לרוב נבון . מעבירים גן כזה בשוחד עוד שתי סייעות. שיפוצים , מתקנים וכל מיני טובין שעולים כמה עשרות אלפי שקלים חד פעמי פלוס תקינה. לא מסובך. הכי גרוע זה לעשות את זה מאחורי הגב של ההורים והגן.

  11. תושב שיודע

    כתבה דמוגוגית שיקרית.
    הנתונים בידי העיריה בגנים המדוברים נרשמו 9-10 ילדי רמות ב' ,שניתן להם פיתרון חליפי בתוך רמות ב'. וגם לתושבים מחוץ לרמות ב ניתן פיתרון ברמות ב יחד איתם.
    לת"ת החרדי מצד שני יש להם 140 ילדי גנים ועוד 170 ילדי כיתות א-ו. כשהמבנה הקיים שלהם לא מספיק ל50%.
    וכל היפי נפש שדואגים לכולם מתכוונים שהחילונים הם סוג א' ומגיע להם גם מבנים רקים. והחרדים סוג ת' שמגיע להם מקום בים התיכון ולא בירושלים.
    והגנים המדוברים הם שידרוג מסוג ת' לסוג ש' .

  12. נמאס!

    חוצפה! מבנה שהיה במשך שנים גן של חילונים!! למה להעביר את הגן?? כדי שחרדים יוכלו ללמוד.
    מעניין למה כל החילונים עוזבים בסוף את העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר