התיכון שליד האוניברסיטה, בית צפהפה (צילום: יהונתן ויצמן, Ranbar-מתוך ויקיפדיה)
התיכון שליד האוניברסיטה, בית צפהפה (צילום: יהונתן ויצמן, Ranbar-מתוך ויקיפדיה)

סערה בליד"ה: הורים מתנגדים ליוזמה לחלוקת פרחים לתושבי בית צפהפה

בצל המתיחות בירושלים: יוזמת תיכון ליד"ה בשיתוף "תג מאיר" לחלוקת פרחים לתושבי בית צפהפה היום, חמישי, מעוררת התנגדות בקרב חלק מההורים; מנהל החטיבה העליונה ארז הקר ל"כל העיר": "הפעילות אושרה על ידי חדר המצב והקב"ט של בית הספר; אנו מעודדים יוזמות של תלמידים שיש בהן כדי להעצים אותם כאזרחים משפיעים"

פורסם בתאריך: 20.5.21 08:13

סערה בתיכון שליד האוניברסיטה (ליד"ה): יוזמת בית הספר לחלוקת פרחים לתושבי בית צפהפה היום (חמישי) לחיזוק וביטוי הפיוס והדו קיום בין האוכלוסיות, נתקלת בהתנגדות עזה מצד חלק מהורי התלמידים בבית הספר.

בהודעה שנשלחה להורי התלמידים מטעם הנהלת בית הספר נכתב בין השאר כי "לאור האירועים הקורים סביבנו בשבועות האחרונים, והמתח שנוצר בין יהודים וערבים בירושלים בפרט ובארץ בכלל, ולאחר ביקורו של גדי גבריהו יושב ראש הארגון 'תג מאיר' בשיעור בכיתה, עלתה יוזמה בין התלמידים, לצאת ולחלק פרחים בשכונת בית צפהפה בירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד נכתב בהודעה כי "יוזמה ברוכה זו אשר מהווה צעד אזרחי חשוב מעין כמותו בימים אלה, גובשה לכדי סיור קצר, במסגרתו נצא ביום חמישי לאחר שעות הלימודים, לפאתי שכונת בית צפהפה על מנת לחלק פרחים לתושבי המקום בתוספת ברכות לשלום".

במוסד מדגישים בפנייתם להורים כי "הסיור מאושר על ידי קצין הביטחון של עיריית ירושלים ואינו מצריך אבטחה מיוחדת", ומציינים כי לסיור יתלוו כמה מחברי ארגון 'תג מאיר' המתמחים בפעולות מעין אלו".

"ראינו את ההודעה הזו והזדעזענו", מספרת אמא לתלמיד בשיחה עם "כל העיר", "קודם כל מבחינה בטיחותית, זה לא לעניין להיכנס לבית צפהפה עם אוטובוס, בטח שלא בימים אלו. גם שם היו מפגינים ויידויי אבנים, היה בלאגן גם שם, זה בית ספר שיש בו תלמידים ערבים, עם קו שמאלני שטורח לציין ולעשות אירועים פרובוקטיביים, אבל לא בתקופה כזו. לא שזה על חשבון החיים של הילדים שלנו, זה לא הזמן וזה לא מתאים".

הורה נוסף מוסיף ואומר ל"כל העיר" כי "אין לנו בעיה עם התלמידים שלומדים אצלנו בבית הספר, ואין לנו בעיה שיחלקו פרחים תלמידים בבית הספר, אני לא מוכן לשלוח את הילד או את הילדה שלי ולסכן אותם. אני לא מאמינה, עלינו זורקים אבנים ומוציאים סכינים, למי אני אחלק כרגע פרחים, למי שעלול לתקוף אותם עם אבן או סכין?".

על התגובות החצויות בקרב ההורים ליוזמת בית הספר מספר ההורה כי "יש הורים שתומכים ביוזמה ויש כאלה שלא, יש הורים שמתייפיפים בדעות וברעיון, אבל זה לא אומר שהם יתנו לילד או לילדה שלהם לעלות על האוטובוס הזה. חוץ מזה, מי מממן את זה – זה מכספי ההורים, הם באו והתייעצו איתנו? האם האוטובוס ממוגן מירי ומאבנים? אם יקרה משהו מי מקבל פה אחריות?".

"הפנייה שלנו והכעס נובעים מכך', מחדד ההורה בדבריו, "שבית הספר מוכן לסכן את התלמידים במסווה של אידיאולוגיה. אין לנו התנגדות לשיח ולדו קיום בבית הספר, כל עוד זה נעשה בבית הספר".

מנהל החטיבה העליונה בליד"ה ארז הקר התייחס לסערה ומסר ל"כל העיר" כי "בשבוע שעבר, בעקבות זעזוע של תלמידים מהמצב הביטחוני והאלימות בין יהודים לערבים, כמו גם בעקבות ביקור של ד"ר גדי גבריהו מארגון 'תג מאיר' החליטו מספר תלמידים ליזום פעולה סמלית שתבטא את השאיפה לפיוס ודו-קיום. התלמידים ביקשו לחלק פרחים לעוברי אורח בגבול שבין שכונת בית צפאפה לשכונת פת בדרום ירושלים. הפעילות אושרה על ידי חדר מצב והקב"ט של בית הספר. הפעילות כולה היא בגדר רשות, בתום שעות הלימודים, על חשבון זמנם הפנוי של התלמידים. היוזמה הביאה למספר דיונים מעניינים בכיתה והצטרפה ללימוד מעמיק ומקיף של המצב העכשווי בארץ. בית הספר מעודד יוזמות של תלמידים שיש בהן כדי להעצים אותם כאזרחים משפיעים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

110 תגובות
  1. מזי

    וכתתו חרבותם לאתים
    וחניתותיהם למזמרות
    לא ישא גוי אל גוי חרב
    ולא ילמדו עוד מלחמה

  2. ירושלמית חילונית

    רוצה לראות ערבים באים ומבקשים סליחה על כל הטרור שעשו ליהודים..אחזיר להם בפרחים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מיותר להתרפס בפני פורעי החוק. אם רוצים פיוס זה צריך להיות הדדי: הם לנו ואנחנו להם. למה לא לחלק פרחים גם לכהנא חי? גם הם פורעי חוק… בקיצור- תעבדו על גאווה לאומית ולא על עידוד הפורעים. הם צוחקים ומזלזלים ביוזמות של התאפסות והתרפסות…

  4. אסתר

    איזו יוזמה מטומטמת,ובתמורה הם יבואו ויישרפו לנו רכבים,מאיפה כל פעם נמצאים מטומטמים שרצים להתחנף לערבים טרוריסטים?!

  5. סוף העולם

    הצעד הבא:
    הפניית הישבן לאנסים מורשעים.
    או לחילופין חלוקת סוכריות למחבלים בעזה.
    כל הכבוד.
    אין גבול לטיפשות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוזמה הזוייה וחסרת אחריות דווקא בימים אלה שאין אמונה באף אחד ואין ביטחון בשום מקום…!!!
    אפשר לשלוח פרחים בין גם התלמידים לבין עצמם בבית הספר עם מסר לשלום! ושהתלמידים יקחו את הפרח עם המסר להורים וגם זה יכול להיות רעיון טוב ויותר בטוח…!!!
    למה לקחת סיכונים על חיי הילדים בלי מחשבה תחילה…הנה רעיון עם מחשבה חכמה תחילה…. ויש עוד המון דרכים להביע שלום בין ילדים ומשפחות.

  7. מעניין

    אולי מדובר בכלל ביוזמה של התלמידים הערבים מבית הספר הזה, וכך הם לא מסתכנים? אולי אפילו כאלה שגרים בבית צפאפא.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני התלמיד שהעלה את הפרויקט ומוציא אותו היום לפועל. הפרויקט מעודד שכנות טובה ורצון לשלום וחיים בלי עוינות. אשמח לענות על כל שאלה בנוגע לפרויקט ולסיבה שהוא יוצא לפועל.

  9. אריה

    עלובי נפש. לכו תדאגו לאחים שלכם בלוד. חצופים. לחלק לערבים פרחים ?? חחחחח הם יזלזלו בכם הרבה יותר, הם שונאים אותנו בדם, אתם מנותקים לחלוטין

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני התלמיד שמוציא את הפרויקט לפועל. הפרויקט נועד לעודד שכנות טובה ורצון לחיות בשלום. אם יש שאלות שתרצו לשאול, אשמח לענות ולהסביר על הפרויקט שיצא לפועל היום.

  11. יוני

    שמאלנים בזויים חנפנים ועלובים. למה להזדהות עם האוייב בזמן מלחמה? אולי תחלקו פרחים ליהודי לוד שעברו פוגרום? אולי לשוטרים שמסכנים את החיים שלהם בשבילכם? אתם פשוט חלאות!

  12. ג'וש

    עם פעילות "ברוכה" כזו, מה הפלא שהגענו למצב שהגענו?? מה הפלא שכל התקשורת שלנו שמאלנית, שונאת יהודים ואת כל מי שמזדהה איתם (טראמפ, לדוגמא), מזדהה (ולמצער, "מבינה") עם שונאנו, עם הפורעים צמאי הדם והטירוף בעיניים? אין פלא. כמו שאמר ירון לונדון, אנחנו לא אותו עם…

  13. אמא בבית הספר

    שלום, מכיר את המשפט "עניי עירך קודמים"? דעתי היא שהיוזמך שלך, בגיבוי ובעידוד הנהלת בית הספר אינה ראויה. מוטב שתעו לעוטף עזה להביע תמיכה בילדים שסופגים מטחי פגזים דקה אחר דקה. מוטב גם שתעשה אתה והנהלת בית ספרך שדוגלת בצד אחד של המפה הפוליטית תזכורת לאירועים: מי שמוציא את ערביי ישראל בהמוניהם לרחובות זה אירגון חמאס, מי שקורא להם לפרוע ולהרוג ביהודים זה אירגון הטרור חמאס, והם יוצאים, הורסים, חומסים ועושים לינץ' ביהודים, ותראה מה זה, אתה רוצה לתת להם פרח..

  14. ישראלה היהודית

    הבעיה מתחילה בזה שמנהל ביהס מעודד את ארגון שוברים שתיקה, בעל דעות מאוד מסויימות ומנסה בכל מיני דרכים להכניס לביהס ולהשפיע על דעות התלמידים. כך גם מורים אחרים. גם כאלה שמלמדים ועודדו בשעורי תנך לבוא להפגין בבלפור נגד רוהמ…. אז למה מתפלאים?

  15. ישראלה היהודית

    שלום, כנראה שאתה צעיר מידי או קיבלת חינוך שכלל עיניים עצומות והסתרת מידע… מזמינה אותך לעשות סיור בעיר שלך, עיר בירתנו, ירושלים, בין כל מצבות הזיכרון של פיגועים, אוטובוסים, מסעדות, קמפוסים ובתי כנסת מתפוצצים. אתה לא ראית בעיניים שלך את השנאה ואל תחשוב שהיא נעלמה פתאום. השנאה כלפיך – היהודי הפולש כובש עדין קיימת אך שקטה. תלמד הסטוריה אמתית ולא מהונדסת. ותזהר שבמעשים שלך אתה לא מביא על עמצך את הפיגוע הבא.
    פרחים נותים לאהובים לא לאוייבים. כרגע תאהב את עצמך ואת עמך. את הפרחים תתן ליהודי הדרום, או השפלה או חיפה או ירושלים או לוד או עכו…. מקווה שהבנת את הנקודב. בכל זאת התקבלת ללי"ה…
    בברכה אמא של תלמידה

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהריסיך ומחריבייך ממך יצאו בושב וחרפה

  17. אמא ערה

    יש כאן איזו מזי בתגובות שציטטה מהתנך " וכיתתו חרבותם לאיתים…" וואו איזה יופי. פיס לאב אנד הארמוני ממש!
    מזיל'ה חמודה. חיה בסרט. הם מכתתים אבנים לזרוק לך על הראש ואוספים בקבוקי קולה ריקים מהזבל. להכין לך בקבוקי תבערה.
    סתומה. תתעוררי.

  18. איב

    למה הם לא באים לתת פרחים לתושבים בגילה שזרקות עליהם אבנים .היוזמה המטומטמת הזאת אומרת שאנחנו אשמים בהכל ובאים לבקש סליחה .על מה בדיוק.לעג לרש

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תשובה לאמא של תלמידה: התגובה שלך היא דוגמת מופת לקרעים ושסעים בתוך החברה הישראלית. עצוב לי שאת מרגישה כה נפגעת שאת יורדת למשלב הכתיבה הנמוך הזה..
    אני רוצה להבהיר, את חילוק הפרחים נקיים בגבול שבין שכונת בית צפאפא לבין שכונת פת היהודית, הפרחים יחולקו לערבים ויהודים כאחד. הפרויקט הזה, נועד לקרב בין אזרחים יהודים וערבים החיים יחד בירושלים, העיר שלנו.

  20. רחל

    על מה בדיוק פרחים? על זה שיצאו בהפגנו אלימות ,שריפת מכוניות,זריקת בקבוקי תבערה.על זה שהם טוענים שהם קודם כל פלסטינאים מוסלמים ורק אחר אזרחי המדינה.על זה שכל הפעילות האלימה שלהם נעשית כאשר אנחנו נלחמים בעזה תושבים יהודים רבים נמצאים במקלטים ואחרים נהרגו או נפצעו.הם לא מראים כל לויאליות למדינה .אם הם לא מסוגלים לתרום למדינה או להיות לויאלים לעריכה שיעברו לחיות בשטחים.כרגע ערביי ישראל מתנהגים כבוגדים.הם מפנים אלינו נשק ואנחנו פרחים? עד כמה אפשר להיות עיוורים לתמונת המצב בשטח.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין אם עלה בדעת היוזמים גם ליסוע לערים המעורבות ולסייע לכול היהודים שנפגעו מהטרור הערבי ??

  22. חיים

    יוזמה מבורכת ,הבאה להמחיש רת ערכי הסובלנות, הפלורליזם מתוך קבלת האחר
    דווקא בתקופה כזאת יש להשמיע קול שפוי כדי שלא להפקיק את השאח חגזענים למיניהם משני הצדדים
    פעילות מהסוג הזה היא שיעור מצויין לאזרחות טובה
    ישר כוח ללידייה;!;

  23. תתעוררו תוציאו את הראש מהבוץ

    מחווה מטופשת. פרחים תביאו למי שנפגע מהפרעות שהערבים יצרו. לא למי שרוצה לפגוע בי ובנו.
    כמה אפשר להשתטח ולהתחנחן על חשבון העם והציבור. דיי דיי נמאסתם שאתם מורידים אותנו לתחתית ונותנים להם ליגיטימציה לעולל פשעים נוספים.

    תתחילו להבין שהדרך לקיום שלום אצלנו ואצלם היא בדרכים שונות בתכלית.

  24. תתעוררו

    מחווה מטופשת. פרחים תביאו למי שנפגע מהפרעות שהערבים יצרו. לא למי שרוצה לפגוע בי ובנו.
    כמה אפשר להשתטח ולהתחנחן על חשבון העם והציבור. דיי דיי נמאסתם

    תתחילו להבין שהדרך לקיום שלום אצלנו ואצלם היא בדרכים שונות בתכלית.

  25. צילי

    כמה אדיוטים אנחנו תוהים לנו סטירות ואנחנו מגישים להם את הלחי השנייה.אנחנו עשינו פוגרומים בהם ושרפנו מיסגדים או הם.

  26. שכן מהשכונה

    אני לא רוצה לדעת עים התלמידים והפרחים שלהם יקבלו סכין.או בקבוק תבערה.אבן.או כול דבר חלילה שיקבלו בגוף והתוצאה תהייה קשה מאוד מה הם יעשו?את מי יאשימו? תפסיקו עים כול ההיתחנפות לערבים.בזמן האינתיפדה יצאו מחבלים גם מבת צפפה להרוג יהודים באשר הם.הורים אל תסכנו את ילדכם השינאה והרג יהודים נימצאים כול יום במחשבה של הערבים.

  27. שלום

    חלוקת פרחים באשקלון הרבה הרבה יותר חשובה. מה פתאום בית צפאפא???

  28. רחל

    היוזמה הזו כמו יוזמות אחרות לא יביאו לקיום הדדי בכבוד.אני כתושבת העיר חושבת פעמיים אם להסתובב בה.גם חברות שלי פוחדות שמה ניתקל בערבי שעד כה עבד אצלנו,חי איתנו ,הילה בעיר ולאחרונה זורק את המים פוגע באנשים בטחון עושה לינצ ביהודים וזאת בשל קריאות של החמאס שמבעיר את השטחים ומתסיס את ערביי ישראל.
    פעם אחת שבית הספר הזה יראה הזדהות עם המצוקה של אזרחי ישראל היהודים בעוטף באשקלון באשדוד.מדוע בית הספר נוהג לעשות מחוות לערביי השטחים וישראל ולא לאזרחים יהודים שנמצאים במצוקה יושבים במקלטים בתיהם מופצצים רכושם נהרס .מי מחלק להם פרחים?

  29. נגה

    יופי של יוזמה . בית הספר עם ערכים כמו שצריך שנותן למגוון דעות להתבטא. בית הספר שפעיל אל מול מצוקות שונית ומתגייס. תבורכו על היוזמה. ולכל המבוגרים המתלהמים. תתביישו לכם באופן בו אתם מתבטאים כלפי הילדים הנפלאים האלה גם אם אתם לא מסכימים לדעותיהם. כדאי שתלמדו דרך ארץ מה היא.

  30. שי

    לאן הגענו לא יאמן הלוואי שרגמו לכם את האוטבוס עם הקבט והמנהל המסריח ואולי אז תבינו שכולם מחבלים למרות שאתם יותר גרועים מהערבים המסריחים של בית צפאפה

  31. י.א

    חברים, אתם מדברים כאילו ששולחים אותי ללב עזה לחלק פרחים לפעילי חמאס, אנחנו הולכים לחלק פרחים לאנשים שסובלים מהסיטואציה, כמונו, לא לגורמי הסיטואציה ולא לפעילי חמאס. חשוב לזכור שאנחנו לא באים לייצג עמדה פוליטית.

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי! אני אורית שמחוני אני אחת מתלמידות הכיתה שמוציאה פרויקט זה לפועל!
    אני מבינה את המתח הלחץ והכעס בתקופה זו. בדיוק בגלל סיבה זו חשוב היה לכיתתנו להוציא את הפרויקט לפועל. דווקא לאור מצב זה חשוב שנפעל לטובת דו קיום, ושלום בעירנו המגוונת והאהובה ירושלים.
    כמה דיוקים טכניים:
    אנו התלמידים יזמנו פרויקט זה בעצמנו, מורינו ומנהל בית הספר תמכו ועזרו לנו להוציא את היוזמה מבורכת זו לפועל, מפני שדוגלים ביוזמות מטעם התלמידים, דבר חשוב מאוד שלא רואים בכל בית ספר.
    יתר על כן, מן הסתם לא הייתה חובה להגיע, והפעילות מאושרת ביטחונית על ידי משרד החינוך.

  33. יהודיה גאה ולא מתנצלת

    רוצה לראות את מעוזי השמאל באים ומבקשים סליחה ומחלקיםרחים לתושבי לוד היהודים.
    מצפה מבית ספר יהודי להיות פרו – ישראלי.

  34. אמא לתלמידה מביה"ס

    אשמח לדעת האם הכספים לאוטובוס, לפרחים, למאבטח!!! (למה לקחתם מאבטח, אם אתם באים לשלום???)
    מי ממן את כל הדברים האלו? האם זה מכספנו, כספי ההורים? מכספי בית הספר?
    חבל מאוד שבית הספר מצא בעת הזו לחזק את מי שזורק אבנים, ולא את השוטרים, האזרחים שחטפו, תושבי שדרות ועוטף עזה

  35. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם לחלק פרחים לילדי שדרות,
    למה לחלק פרחים למחבלים

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד מעט יפיי הנפש ילכו לנגב חומוס בבית צפאפא
    צאו מהסרט שאתם חיים בו
    ירגמו אתכם ואת הפרחים שלכם באבנים

  37. גל

    מעניין מי כותב בשם התלמיד לכאורה שהגה את הרעיון ההזוי ?????!!

  38. אזרחית מודאגת משמאלנים כמוך

    שטיפות המח שאתה וחבריך לספסל הלימודים סופגים לאורך השנים, בבית הספר הנפלא הזה מייצרים את "היוזמה" הזו, בעת הזו.
    יוזמות למען עמנו ומי ששומר עלינו מפניהם – היה מתקבל בצורה חיובית יותר

  39. תלמידת בית הספר

    שימו לב, בית הספר שכר מאבטח ליציאה הזו!!! מדוע???
    חשבנו שאתם באים לחלק פרחים, לא???
    עכשיו תנסו להבין את האבסורד ואת הטמטום שבמעשים שלכם…

  40. יהודית

    עכשיו סימטריה: חלקו פרחים לתושבי: לוד,עכו,אשדוד,יפו,אשקלון..כמה צביעות..

  41. יהודית

    עכשיו סימטריה: חלקו פרחים לתושבים היהודים ב: לוד,עכו,אשדוד,יפו,אשקלון..כמה צביעות..

  42. דני

    זו צוואתו של ישו: אהב את אויבך, כי את אוהביך זה לא בעיה לאהוב. לזה הטיפו הנוצרים על מנת לזרוע בילבול בתוך העם ולפלג אותו, כך שאחר כך הם יוכלו להכנס ולכבוש את הארץ בתור משכיני שלום… מה לעשות שאנשים אלה רוצים כל כך להציג את עצמם כשוחרי שלום שהם לא מבחינים בכך שמשתמשים בהם. רק שאלה אחת יש לי, מדוע על הערבים הם מרעיפים אהבה, בעוד שעל החרדים הם מלאי שנאה…

  43. אמא של תלמידה

    תגובה לתשובה, מאמא של תלמידה.
    חבל שאני זו שמצערת אותך ולא המוסלמים שפתחו נגדך במלחמת דת ואתה אפילו לא שמת לב כי גב' ליבוביץ לימדה אותכם על ההפגנות בבלפור.
    אין בחברה שלנו שסעים כולנו יהודים מעם אחד שרוצים שלום ורוגע באזור ובכלל. השאלה היא באיזו דרך ומה התשלום על כך. חלקנו מתבלבלים בין האוייב התוקפן ובין הקורבן ובטעות מרה מתגמלים אוייבים וגורמים לצער עמוק לאחים פגועים.
    מדוע רשע וטוב לו? אולי בגלל שכמותך.
    העתיד עוד לפניך, מציעה לך לחשוב לפני מעשים מה תהיינה ההשלכות.

  44. אברום

    שאלה,
    אני רוצה משלוח פרחים, לאשתי לכבוד שבת.
    מה דעתך שאזרוק לך לבית קצת אבנים ורעשים בלילה, קצת נפצים וכאלה אתה יודע. וכדי להרגיע אותי תשלח לאשתי זר. היא אוהבת ליזיאנטוס סגולים.
    תודה מראש.

  45. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל, שתושבי בית צפהפה, יביאו פרחים לילדי בית הספר
    ואז
    אחרי המחווה הנחמדה
    ילדי בית הספר, גם יביאו פרחים לאנשי בית צפהפה

  46. בוגרת לידה מלפני עשור

    טמטום שכזה, בוא נראה את כל המחלקי פרחים גרים באשקלון ומארחים את אחיהם מהדרום.
    למה אתם בדיוק מחנכים את התלמידים? למעשים סמליים מטומטמים?
    תתרמו את הכסף הזה לסייע לנזקקים ולניצולי שואה, במקום פרחים חנפנים!!!

    מוציא שם רע וצבוע לביה"ס, תחלקו פרחים לצוותי הרפואה, לצהל שמגן עליכם. גועל נפש, פשוט הזוי

  47. תלמידת הכיתה

    שלום לכם אנשים מבישים! אתם הסיבה שהכיתה שלי יוצאת לחלק פרחים! אנחנו דואגים להפריד את עצמנו באנשים מביכים כמוכם! למדנו וחקרנו סוגיות רבות שקשורות לחברה הישראלית, לפילוגים, סכסוכים וכו..
    המטרה היא להרגיע את הרוחות בעיר ולהרגיש שעזרו לזה.
    לא שאלו אתכם מה אתם חושבים, אז אם אתם לא מעורבים בפעילות הזו באופן ישיר- אנא, סתמו.

  48. תלמידת הכיתה

    בנוסף, מי אתם יחבורה של אידיוטים שמרשים לעצמם להיות ביריונים כלפי תלמיד?! אתם חייבים לחזור לבית הספר וללמיד נימוסים.
    תלושים מהמציאות עאלק. משכילים פי אלף יותר מכן, חבורה של משועממים.

  49. אמא מזועזעת

    ההורים שמתנגדים צודקים מאד. מחזקת את ידיכם. אל תרתעו מלהביע את דעתכם!!!! המנהל איבד את כישוריו החינוכיים אם הוא מוביל את תלמידיו לצד אחד של המפה הפוליטית. מעניין אם פעם הוא יזם נתינת פרחים לפצועי פיגועים? ומשפחות נפגעי טרור. לכו תחלקו פרחים גם בסוריה

  50. ירושלמית

    איך מכניסים כאלו דעות רקובות לבתי הספר, זו חלק מתעצולה שמאלנית להפוך את הנוער גם לשמאלנים, דו קיום זה טוב ויפה כששני הצדדים רוצים, לא שצד אחד מתפרע ורוצח את הצד השני, ואז הנפצע קם מנקה את דמו ומגיש פרח, תלמדו את הנוער למה אנחנו כאן בארץ הזו דווקא, ולמה כל העולם סביב הארץ שלנו וירושלים בפרט, אולי ירצו להזדהות ולהבין את העם שלהם, לפני שהם מנסים להבין אויבים

  51. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה נקודות חשובות:
    1. הפרויקט לא היה מאובטח
    2. חילקנו פרחים לכל סוגי התושבים, ערבים, יהודים חילונים, דתיים וגם חרדים.
    3. כל אדם שקיבל פרח, חייך ובירך אותנו לשלום, מאפייה בבית צפאפא אף הוציאה לנו עוגיות ובקבוקי מים קרים.
    אנשים מכל סוג חפצים לשלום!!

  52. גלי

    תלמידים יקרים, הכוונות שלכם טובות והיוזמה יפה. הבעיה היא שאיכשהו אף פעם לא שומעים על יוזמות דומות בקרב צעירים מהצד השני, ולכן זה נראה כמו התרפסות וביטול עצמי יותר מאשר כמו צעד יפה. אולי דרך אחת לשפר את ההיבט הזה היא לא לחחק פרחים לבד, אלא לחלק יחד עם תלמידים מבית ספר ערבי, בהנחה שגם בצד השני יש צעירים שהם נגד אלימות ויחלקו גם הם פרחים לאנשים משני הצדדים.זוג תלמידים שאחד מהם יהודי ואחד ערבי והם מגישים פרח – מביעים את הרעיון בצורה הרבה יותר קרובה, נראה לי, לכוונתכם המקורית, גם אם באקלים הנוכחי גם זה לא תמיד יתקבל בעין יפה.

  53. תלמידה מאוכזבת

    לא להאמין שנותנים לזה יד!!! במקום לחלק לשוטרי מג״ב שעוברים לינצ׳ים כל היום ולחיילים שמוכנים לתת את החיים שלהם בשבילנו מחלקים פרחים למחבלים! מתביישת שזה מוסד חינוכי בירושלים

  54. תלמידת הכיתה יקרה שלנו

    כל המגיבים כאן חוששים לשלומכם, צעד מטופש מאוד מצד ההנהלה לעשות זאת במצב שאנו שרויים בו כעת וחשבי על החיילים שמקדישים את חייהם לבטחוננו, בטחון העם שלך הם אלה שצריך לעשות עמם את המחווה עם תושבי אשקלון, אשדוד, לוד וכ'ו
    זה הזמן להתאחד בעם ולא לצור פילוג
    עם אחד לב אחד
    מקווה שיבטלו את היוזמה המטופשת הזו בעיקר משום דאגה לילדי בית הספר היקרים שלנו מספיק אנחנו סופגים

  55. אבא מודאג

    אני דווקא בעד , כל עוד יהיה ליווי צבאי צמוד , הכל בסדר !

  56. חיים

    שלב הבאה , חתונות המוניות !!
    נעשה כמיתב המסורת של ימי הביניים
    ניתן את בנותינו , כפיוס לברברים אולי הם יתפייסו , ויפסיקו להכות בנו

  57. מאבטח האירוע

    הפרויקט לא היה מאובטח??? חחח…
    אתה אולי תלמיד בית ספר, אבל אני חבר צוות
    במו אזניי שמעתי את מנהל בית הספר משוחח על מאבטח ועל האופן שבו יהיה שם
    אם אתה רוצה לרמות את עצמך- לא תוכל לרמות אחרים

  58. קובו

    אמא שמאלנית זה בעיה אישית שלך
    את שלחת את הילד למוסד אדיוטי כזה שאי בתוצאות פתאום לא נאה לך זו המציאות ואת בחרת בה ללכת שולל אחר השמאל ומנהיגיו האפסיים
    תאכלי דייסה שבישלת

  59. יהודה

    אל תפול רוחך מכל התגובות המתלהמות.
    גם אני שבעתי מלחמות והפכתי ציני וחרד. היוזמה שלך אופטימית, מעודדת ומעוררת השראה ורק בכוחות כאלה ניתן לחולל שינוי וליצור מציאות אחרת.
    בראשית הציונות הציניקנים נשארו באירופה, האופטימים, אנשי החזון והחולמים עלו לארץ.
    אני לא בטוח שאני מסכים איתך, אבל אני שמח שיש נוער כמותך בירושלים. הלוואי והחלום שלך יתגשם
    שא ברכה

  60. גלית

    בושה וכלימה
    האם חילקתם פרחים ליהודים תושבי יפו ולוד שנפגעו מהמון מוסלמי פורע ומוסת??? או בעיר ירושלים-ליהודים נפגעי פעולות טרור או לנפגעי ההתפרעויות הערבים בירושלים???? ומנהל יקר- למה יגיע איתכם מאבטח אם זו פעילות כה מבורכת של שוחרי שלום משני צידי המתרס????

  61. עיסאם

    לא רוצים את הפרחים שלכם.
    היהודים לא יקנו את פלסטין בכמה פרחים!

  62. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתלמיד כוונה ונשמה טובה, ובוודאי שהדעות לא מופנות אליו אלא להנהלה שמוליכה שולל את התלמידים היקרים.
    עצוב לרובנו לראות את הלינצ'ים והפרעות בעמנו
    יפה הסברת שחלקתם לכולם לא השתמע מהכתבה כך ושמח שלא נפגעתם בזמן החלוקה מסכים עם הרוב לשלושת הפרחים לערבים מיותרת

  63. שושי

    פשוט הזויים !
    חלקו פרחים ליהודים הסובלים מהתנכלויות מזריקת אבנים בקבוקי תבעירה!
    לילדים והמשפחות הסובלים מהפגזות!
    אולי פעם הערבים יבואו ויחלקו ליהודים פרחים?
    כמה אפשר להתרפס?

  64. הורה - ליד"ה

    התלמידים שהגיבו, ושאר התלמידים שהשתתפו בפעילות,

    כל הכבוד לכם. רק אהבה מביאה אהבה.
    שנאה, בורות ופחד מלבים זה את זה, גם אצל ערבים וגם אצל יהודים; לרבות אצל מגיבים שבוחרים לגנות אתכם.

    אתם אוהבים, מלומדים, חכמים ואמיצים. אשרינו שאתם דור העתיד.

    עמוס

  65. הורה שנמאס לו

    אני הורה לשלושה ילדים בליד"ה. נמאס כבר שבית הספר הזה מנסה בכל דרך לכפות את הדעות ההזויות והשמאלניות של המורים והמנהלים שלו על התלמידים, שבאו ללמוד בסך הכל. פשוט בושה וכלימה שבית ספר ציוני מתחנף לפורעים ומתיר לגופים הזויים כמו "תג מאיר" להופיע בפני תלמידים. צריך ללכת לחלק פרחים למאות הפצועים והנפגעים מהפרוגרום הערבי ההזוי במקום לחלק פרחים לפורעים.
    ותמיד חשוב להזכיר את העובדות: 10 בתי כנסת שרופים – 0 מסגדים. 112 בתי יהודים שרופים – בית ערבי אחד שרוף (מבקבוק תבערה ערבי). 386 בתי יהודים שנבזזו – 0 בתי ערבים. 849 מכוניות יהודים שרופות – 13 מכוניות ערבים. 5,018 זריקות אבנים על יהודים – 41 זריקות אבנים על ערבים. עשרות כלי נשק מוחרמים מיהודים – 0 מערבים.

  66. רוחמה

    בושה,התבלבלתי,למי אתם נותנים פרס ,לבוגדים האלה שזורקים אבנים על מכוניות של יהודים,מה קורה לכם ?

  67. אורן

    צריך לקדם יוזמה שכל מי שלקח חלק בפרעות על יהודים, כולל תושבי בית צפפה.. תלקח מהם האזרחות וישללו זכויותיהם ויגורשו לעזה, יוזמה גרועה מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים

  68. חיים

    נראה את השמאלנים האלו מחלקים פרחים לחרדים, לדתיים , או לחיילים… חחחח הצחקתם!!!

  69. תלמידה גאה מבית הספר

    גאה לשמוע על הפרויקט המבורך ומזדעזעת מהתגובות. בתור מוסד ירושלמי ותלמידים ירושלמים רק הגיוני שהפעילות תתמקד בירושלים, בשכנות טובה ודו קיום בעיר שלנו. לחלק פרחים לתושבי העיר, על כל גווניה, זו יוזמה מקסימה שהעמדה היחידה שהיא מקדמת היא מתינות, דו קיום ואהבת חינם. לחלק פרחים לתושבי העיר – חילונים, דתיים, חרדים וערבים – לא מנוגד ללחלק פרחים לתושבי לוד, שדרות, לחיילים ולשוטרים, והניגוד שחלק מהמגיבים פה מנסים לעשות הוא לא ענייני על גבול המגוחך, ומקדם רק שנאה ופילוג. חבל לי שכל המגיבים פה לא רואים את היופי שביוזמה הזו ועסוקים בנסיון מביך להבין מי מממן את ההסעה.
    אני גאה בבית הספר שלי שנותן מקום ליוזמות של תלמידים ושלא מפחד לקדם עמדה שפויה של אהבת האחר, שלא מפחד לגבות את תלמידיו, מכל גווני האוכלוסיה, ולעמוד מול מתקפות פוליטיות מלאות שנאה. גאה בנסיון לחנך אותנו להיות אזרחים מודעים וחושבים, פעילים חברתית ואכפתיים, נסיון שמתבטא ביוזמות מסוג אלו ובהפגשתנו עם סיפורים ואנשים מכל גווני האוכלוסייה הישראלית.
    ולכל ההורים המודאגים – לא, לא שוטפים לנו את המח. לא, ההנהלה לא משתמשת בנו כאידיוטיים שימושיים. לא, לא מדובר בבית ספר "שמאלני" (ועצוב בכלל שזה נהיה עלבון). לא, בית הספר לא מסכן את תלמידיו אל מול אנשים שרוצים ליידות אבנים על תלמידיו, אלא מסרב לחנך אותנו לשנאה לאומנית עיוורת ולאמונה שבעת מלחמה כל מי שאינו יהודי הוא אויב ומפגע. ואם אתם מפחדים לשלוח את ילדיכם לאזור בית צפאפא, איש לא מחייב אתכם, כפי שלא מחייבים אתכם לשלוח את ילדיכם לסיורים בהר הבית, בשטחים ובכל מקום אחר.
    אולי במקום להתרעם על היוזמה המקסימה תחשבו איך אתם תרמתם לסביבה לאחרונה.

  70. נוני

    אולי נפרוש להם גם שטיח אדום ויקבלו פרס נובל על התנהגותם

  71. אילנה

    הטרלול והטמטום שובר שיאים הם מפגעים בנו ויורקים לנו בפרצוף ואנחנו היהןדים הולכים כשהגלותיות תלויה על צווארנן ואנחנו מתרפסים ומלקקים להם, במקום להתנהג כמו בעלי הבית אנחנו מתנהגים כמו עבדים. אנחנו מביאים אסון על עצמנו, בושה וחרפה

  72. מזי

    WHEN THE POWER OF LOVE WILL BE STRONGER "THAN THE LOVE OF POWER, THERE WILL BE
    "PEACE
    jimmy hendrix

    אבל עם כזאת מסה של נבערים לאן נגיע…

  73. ההמומה

    בה"ס מחפש פרסום גם ע"ח השפלת התלמידים וסיכונם.
    בושה וחרפה.לאן היגענו
    אנחנו מותקפים באבנים
    והם זוכים לצרור פרחים

  74. טפו. טפו

    אתם תיתנו להם פרחים והם בתמורה יתנו לכם סכינים שמולאנים עלובים

  75. אירוניה

    כטבח לצאן יובלו החנפנים פטאתים מעוררי שאת נפש בעיני האויב הערבי הבז לכם. שמים עצמכם ללעג וקלס גועל נפש.

  76. חפשו תגובה של עיסאם

    אלה בדיוק הפנים " היפות " של הערבים למחווה שלכם
    תמצת את זה בשורה, לא יכול היה להסביר את זה יותר טוב מאיתנו

  77. משה

    כל הכבוד על היוזמה. חסר בארץ קול מתון, מפייס ומקרב של כלל האזרחים.
    לכל המזועזעים שרוצים לחלק פרחים גם בלוד, יפו, אשקלון וערים אחרות, לכו על זה אני גם בעד זה, אפשר גם וגם.

  78. ירושלמית גאה

    ל- תלמידה גאה מבית הספר –
    כל כך גאה שאפילו את שמך אינך מוכנה לכתוב???
    תזדהי שנוכל לדעת מי עומד מאחורי המלל המתייפייף הזה
    שמלא בשקרים:
    בית ספר לא שמאלי??? הצחקת
    יוזמה של תלמידים??? למה מורה, שלא אנקוב בשמו, התגאה היום שזה יוזמה שלו?
    ההתקוממות פה אינה על פילוג ושנאה – אלא על כך שאתם בוחרים באנשים הלא נכונים ללכת לתת להם פרחים!

  79. צליל

    גועל נפש חנפנים,מתרפסים מול אויבים שרוצחים והורגים את היהודים ונותנים להם פרחים. ממש סוג של מחלת נפש לאומית.

    אדון יעקובביץ הנחמד תקחו את הפרחים ותחלקו לתושבי לוד היהודים שעברו טרור ושבועיים של סיוט שכניהם הערבים הרשעים

  80. רבקה

    מזל שהילדים שלנו בחינוך דתי ולא כאלה ללא זהות מבולבלים וממש טפשים וחוברים לאויבים, הענין הוא שאצל הערבים זה לא כזה משנה אם אתה ימין או שמאל דתי או חלוני אלא להם מספיק אם אתה יהודי

  81. חנה

    מאותו מוסד (לא חינוכי) יצא מכתב השמיניסטים. ומשרד החינוך ממשיך לממן את הפעילויות האלה.

  82. יהודי ירושלמי

    יותר מתאים לשלוח זרי פרחים ל 13 משפחות שאיבדו את יקיריהן מירי פושע ונתעב על אזרחים חפים מפשע, למשפחה של ילד בן 5 שבסך הכל רצה להגן על עצמו מפני הטילים ודמו נשפך!!!

  83. מזי

    if you want peace with your enemy "
    you have to work with your enemy
    "and than he becomes your partner
    nelson mandela
    אבל זה כמובן, אם אתה רוצה שלום.
    נלסון מנדלה, אחרי שנות אפרטהייד: גזענות, דיכוי, עינויים, רצח ובתי סוהר,
    לא חיפש נקמה, אלא שיתוף ודו קיום.
    מה איתכם?

  84. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל האומרים שהתגובות בשמי הם בעצם של מורה מטעם בית הספר, אני מוכן לדבר איתכם בצורה ישירה ולהעמיד אתכם על טעותכם. יש לי הרבה דברים להגיד בנדון; "לא אשתוק אם ארצי שינתה את פניה"

  85. ירושלמי חילוני

    אני חושב שהיוזמה היא מאוד הגיונית ומוצדקת. אני מבין את הפחד ואת החשש של ההורים ואני לא בטוח אם זה הגיוני ובטוח לעשות את זה אבל היוזמה היא מאוד נחמדה והגיונית.

  86. יאיר

    לפי דעתי זו יוזמה ברוכה ואין שום בעיה להכנס לשכונות ערביות תלמידי בית הספר הזה רק רוצים לקרב בין אזרחי ירושלים דווקא בימים אלו

  87. אנונימי

    לדעתי זה הגיוני לגמרי להעביר ביקורת על כל פעולה, אבל השיח האלים והפוגעני הזה הוא אחד מהסיבות לפילוג שקורה כיום. אנחנו צריכים לשמור על שיח מתורבת ומכבד.

  88. אחד שיודע

    אני לא מוכן להיות במדינה עם אנרכיסטים שמאלנים שנותנים פרחים לאויב

  89. לא אוהב מלחמה

    יוזמה זו חיונית ותעזור
    אנחנו שמחים על כך אך לא כדי לחלק גם שוקולדים עם הפרחים?

  90. איתי

    לכל המלעיזים בתגובות, איני חושב שזה ממקומכם להעביר ביקורת על פעולה מלאת חמלה זו, במיוחד כשהעברת הביקורת באה בעקבות הכעס שלכם על שאינכם התקבלתם לבית הספר. ארז הקר, *מנהל* בית הספר, עשה החלטה נכונה ואמיצה שבבתי ספר אחרים לא היו עושים. הזלזול שלכם, שבא מגזענות רבה שגורמת לכם לחשוב שכל הערבים הם רוצחים, הוא הבעיה העיקרית פה. לא לזריקת אבנים- כן לחלוקת פרחים!

  91. מלך ישראל

    עדיף להרגיע את הבעיינתיים מאשר לנחם את הפצועים

  92. לא אוהב מלחמה

    יוזמה זו חשובה ולכל המתנגדים לא מסיבות ביטחוניות אלא אידאולוגיות של להמשיך את המלחמה ולא נכנע ולהתחנף לאוייב אתם טועים. זו דרך טובה לקיים נרמול יחסים ולחזור לחיינו הרגילים.

  93. איתי

    לכל המלעיזים בתגובות,
    אין לכם זכות לטעון כנגד המהלך המבורך הזה, במיוחד שהכעס שלכם כלפיו לא בא מתוך דעה אמיתית אלא מתוך זעם על כך שלא התקבלתם לבית הספר בצעירותכם. חוץ מזה, אתם גזענים שלא מסוגלים לקבל אנשים אחרים. כל הערבים רוצחים?? גם הם בני אדם בדיוק כמוכם!! לא לזריקת אבנים-כן לחלוקת פרחים

  94. כן לשלום

    לכל המלעיזים בתגובות,
    אין לכם זכות לטעון כנגד המהלך המבורך הזה, במיוחד שהכעס שלכם כלפיו לא בא מתוך דעה אמיתית אלא מתוך זעם על כך שלא התקבלתם לבית הספר בצעירותכם. חוץ מזה, אתם גזענים שלא מסוגלים לקבל אנשים אחרים. כל הערבים רוצחים?? גם הם בני אדם בדיוק כמוכם!! לא לזריקת אבנים-כן לחלוקת פרחים

  95. אחיה של יוזמת הפרויקט

    האנשים פה זה בושה וחרפה וזאת הסיבה לפילוג בעם שלנו, אנשים טיפשים מקללים נערים בני 16 שרק ניסו לעשות מעשה טוב ולאחד בין כולנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר