הגשר בדרך לתיאטרון ירושלים, תיאטרון ירושלים (צילום: פרטי, יח"צ)
הגשר בדרך לתיאטרון ירושלים, תיאטרון ירושלים (צילום: פרטי, יח"צ)

בעלי מוגבלויות: "חניית הנכים החדשה בתיאטרון ירושלים מרוחקת ומקשה עלינו"

בעלי מוגבלויות המגיעים לתיאטרון ירושלים שבטלביה טוענים כי חניות הנכים החדשות מאלצות אותם לעבור מרחק רב. בתיאטרון משיבים: "החניון החדש מאפשר גישה נוחה ונגישה דרך מעלית וגשר עילי המגיעים ישירות לרחבת התיאטרון"

פורסם בתאריך: 20.5.21 15:58

בעלי מוגבלויות המגיעים לתיאטרון ירושלים שבשכונת טלביה, טוענים כי חניות הנכים שבתיאטרון הועברו למקום מרוחק, מה שמאלץ אותם ללכת מרחק רב ויוצר עבורם קושי רב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בעבר היתה חניה מצוינת לנכים, שצמודה ממש לבניין התיאטרון בחלקו האחורי. נכים יכלו לחנות שם ללא בעיה, אלא שעכשיו פתחו חניה חדשה מתחת לבנייני מגורים על חשבון החניה הישנה", אומרת בשיחה עם "כל העיר" מנויה לתיאטרון. "הגישה החדשה מרוחקת יותר וכרגע בשביל להגיע לתיאטרון צריך לחצות גשר ארוך מאוד. בעלי נכה וזה מקשה עלינו מאוד. החניה הקודמת היתה צמודה לבניין ואפשרה כניסה ישירה לאולם. אפילו בפרוזדור בעלי המוגבלויות לא היו צריכים לעבור. מהחניה החדשה ממש קשה ללכת לתיאטרון וזה לא מתקבל על הדעת. תיאטרון ירושלים זה מוסד ציבורי וצריך לספק חניה שמיועדת באמת לנכים".


הגשר בדרך לתיאטרון ירושלים (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

הגשר בדרך לתיאטרון ירושלים (צילום: פרטי)


לטענת המנויה היא ניסתה לפנות למחלקת הנגישות בעירייה ולהנהלת התיאטרון, על מנת למצוא פתרון מתאים: "פניתי לעירייה, למחלקת הנגישות, אך לא ענו לי בטלפון. לאחר שניסיתי כמה פעמים הגשתי תלונה מקוונת במדור הגשת התלונות. בנוסף, פניתי לתיאטרון ודיברתי עם מספר גורמים, בהם המנכ"לית, אחראית המינויים וההנהלה. העבירו אותי מאחד לשני ללא פתרון והמענה שנתנו לי הוא שהחניה הפכה להיות חניה לשחקנים. גם בעלי צרכים מיוחדים רוצים לבוא להצגות ללא בעיות נגישות ואני מצפה שהעניין הזה ייפתר לטובת הנכים".

מתיאטרון ירושלים נמסר בתגובה: "בחודש אפריל האחרון נפתח, בתיאום עם הרשויות, חניון חדש מרווח ונעים הקרוי "חניון התיאטרון" אשר כולל מאות מקומות חניה, לרבות מקומות חניה המותאמים לאנשים עם מוגבלות. חניון זה נועד לשימושכם, והינו מתווסף לחניות הנכים המותאמות הפרוסות ברחובות הסמוכים לתיאטרון.

"בד בבד עם פתיחת החניון החדש, הוחלף והופסק השימוש הזמני שנעשה בחניון השירות התפעולי. נבהיר כי בהתאם לייעודו, חניון השירות התפעולי נועד לשמש את הפקות התיאטרון לצורך מעבר משאיות לפריקת תפאורות וציוד לבמות, חניית משאיות, גנרטורים, רכבי הסעות, אומנים ונגנים, עובדים, ניידות צילום ושידור, והינו משמש כיציאת החירום של התיאטרון, ומשכך נדרש לתת גישה לכוחות הביטחון ולגישת כבאיות.

"בנסיבות אלה, ועל אף שבשנים האחרונות, בשל רצון התיאטרון לסייע במתן פתרון זמני למצוקת החניה באזור, וזאת עד לבניית החניון החדש, אפשרנו באופן זמני ככל שהתאפשר לבעלי תו נכה להיכנס לשטחו ולהחנות את רכבם בו. משנפתח החניון החדש, החניון התפעולי נדרש לחזור לייעודו המקורי ולא ישמש לחניה עבור אנשים עם מוגבלות. בנוסף, השינויים ברחוב שופן יצרו מגבלה טכנית לתפעול בשעות המופעים.

"נציין כי החניון החדש מאפשר גישה נוחה ונגישה דרך מעלית וגשר עילי המגיעים ישירות לרחבת התיאטרון ואנו מזמינים אתכם ליהנות מהשימוש בו. החניה בחניון היא בחינם בהתאם להוראות חוק חניה לנכים. באתר התיאטרון מפורסמים פרטים של אחראי הנגישות של התיאטרון וניתן לפנות אליו בכל נושא. אנו מאחלים לכם שהייה נעימה בתיאטרון".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "החניות המדוברות לא בוטלו, אלא הועברו אל חניון ציבורי מוסדר חדש שהוקם במקום, בו כ-600 מקומות חניה וכן מקומות חניה נוספים עבור אנשים עם מוגבלות. החניון נמצא במיקום המאפשר גישה בטוחה ונגישה לאנשים עם מוגבלות, דרך גשר הנמצא במרחק קצר מהתיאטרון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אפרת אסף

    נראה שמנהלי התאטרון לא טרחו לבדוק עם האנשים שיש להם מוגבלויות מה מתאים ועוזר ומה לא.

  2. שישישי

    עריית ירושליים עריית סדום ועמורה גזלו מהאזרחים את כל החניות ליד תאטרון ירושליים ומחייבים אותם לחנות בחניון תת קרקעי מרוחק בתשלום

  3. ירושלמית

    הון שלטון ,גם בעיריה..פשוט מאוד.מישהו סופר אזרחים בכלל ובעלי מוגבלות בפרט?

  4. תושבת המקום

    אני גרה ברחוב ודווקא נותרו מקומות חנייה לנכים ברחוב ובנוסף יש בשפע בחניון התת קרקעי. לעומת זאת, את החניות לתושבים ביטלו ואנחנו סובלים מכל רגע. מטרת השינוי שכולם ישלמו כי שיפוץ הרחוב מומן על ידי בעל החניון, הקבלן האחים חסיד! שערוריה

  5. נינה בת צבי

    ברור שזה חוסר התחשבות אחרי כל השנים של שיפוץ קורונה וכו. צריך למצוא פתרון מתאים ןמיד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר