יום הסטודנט בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית)
יום הסטודנט בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית)

"יום טעון": אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית פועלת להזזת יום הסטודנט מיום ירושלים

באגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית מובילים מהלך להזזת יום הסטודנט, שבאופן מסורתי נערך ביום ירושלים, למועד אחר: "לאנשים רבים ולאוכלוסיה הערבית בפרט יש בעיה עם חגיגה ביום זה"; תא הימין בקמפוס תוקף: "מדובר בפשיטת רגל מוסרית"

פורסם בתאריך: 20.5.21 16:14

סערה באוניברסיטה העברית: אירועי הלילה הלבן ומסיבות יום הסטודנט בירושלים המתקיימים באופן מסורתי ביום ירושלים, כ"ח באייר. השנה, עשויים להידחות למועד אחר באופן קבוע, וזאת בשל מספר אוכלוסיות שלטענת אגודת הסטודנטים נפגעות מציון יום הסטודנט ביום ירושלים ובראשם, האוכלוסיה הערבית.

מסיבת הסטודנטים של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית היוותה עוגן מרכזי ומשמעותי באירועי יום הסטודנט בירושלים בשנים האחרונות, אך כפי המסתמן, הסטודנטים הירושלמים יוכלו לחגוג את יום הסטודנט בשני מועדים שונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"לפני מספר שנים התקבלה החלטה לקיים את אירועי יום הסטודנט ביום ירושלים", מציינים ראשי האגודה בפתח ההצעה שהובאה לאישור, "עם קבלת ההחלטה, סטודנטים וסטודנטיות רבים מאוכלוסיות שונות הפסיקו להגיע ליום הסטודנט, וחלקם אף ביטלו את חברותם באגודה בשל כך".

"לאחר מיפוי שטח, עם הקמת מחלקת אוכלוסיות בשנה האחרונה, גדלה ההבנה שהסיבה לכך אינה עצם ציון יום ירושלים כשלעצמו אלא קיום האירוע המרכזי של הסטודנטים והסטודנטיות ביום זה. בישיבת החזון והמשימות של הועידה החלטנו על חזון ומשימות לטובת האוכלוסיה הערבית באוניברסיטה, בינהן קידום מרחב שוויוני לאוכלוסיה הערבית, הגברת הייצוג של האוכלוסיה באגודה, והנגשה והתאמה של פעילות האגודה לחברה הערבית. בנוסף לאוכלוסיות שמנינו בישיבת החזון, הוחלט שהאגודה תיתן מענה לאוכלוסיות משתנות, כדוגמת אוכלוסיית יוצאי אתיופיה, לפי הצרכים בשטח".


קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)

קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית ירושלים (צילום: תמר הירדני)


לטענת ראשי האגודה, "ישנן מספר אוכלוסיות שנפגעות מציון יום הסטודנט ביום ירושלים – העדרם של סטודנטים ערבים מיום הסטודנט: יום ירושלים נקבע ביום בו ירושלים עבר לשליטה יהודית משליטה ירדנית במהלך מלחמת ששת הימים. יום זה הוא יום טעון במדינת ישראל מכיוון שבתו כו מוכלים נרטיבים שונים. לאנשים רבים ולאוכלוסיה הערבית בפרט יש בעיה עם חגיגה ביום זה, והצמדת יום הסטודנט ליום הטעון הנ"ל גורם לסטודנטים והסטודנטיות אלה לא להרגיש חלק מהאירוע, ואף מוביל לפגיעה קשה בייצוג וההשתתפות של הסטודנטים הערבים באגודה".

אוכלוסית נוספת שלטענת ראשי האגודה נפגעת מקיום אירועי יום הסטודנט ביום ירושלים היא יוצאי אתיופיה, וזאת בשל ציון יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל ביום ירושלים.

בתום הצבעה שהתקיימה בין חברי הנהלת האגודה הוחלט כי על קיום יום הסטודנט ביום נייטרלי, תוך ציפייה לשיתוף פעולה עם העירייה, האוניברסיטה, ושאר אגודות הסטודנטים/ות בעיר.

בעקבות ההחלטה, בתנועת הימין "אם תרצו" המפעילה בין השאר תא סטודנטים באוניברסיטה העברית תוקפים את ההחלטה. אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועה טוען כי "מדובר פשיטת רגל מוסרית של אגודת הסטודנטים בראשות תא אופק של מפלגת העבודה. מייסדי וראשי מפלגת העבודה לדורותיהם מבן גוריון ועד יצחק רבין אשר שמו לכל אורך חייהם את ירושלים על ראש שמחתם וודאי מתהפכים בקברם לנוכח מעשה האיוולת של ממשיכי דרכם. עיתוי פרסום החלטה לאחר פרעות ערבי ישראל, ערבי ירושלים וגם סטודנטים באוניברסיטה נגד אזרחים חפים מפשע היא מתן פרס לטרור ואלימות ומעידה על אטימות הגובלת בחוסר מחשבה משווע. אנו קוראים לעיריית ירושלים לבטל כליל את תקציב יום הסטודנט המגיע מהעירייה לאגודה הסטודנט באופן מיידי".

במענה לפניית "כל העיר" – מאגודת הסטודנטים נמסר כי "בכינוס שגרתי של ועידת האגודה אמש עלו מספר הצבעות. אחת מהן היתה על ציון יום הסטודנט ביום ניטרלי על מנת לאפשר לכלל הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בעברית לקחת חלק באירוע, תוך התחשבות בסטודנטים והסטודנטיות מהחברה הערבית, בני ובנות העדה האתיופית, אלו הלומדים בפקולטה לחקלאות ובשאר השלוחות של האוניברסיטה העברית, זאת לאור פריסת הקמפוסים בין ערים שונות והאוכלוסייה הרב תרבותית. כמו כן, יום ירושלים ימשיך להיות מצוין בנפרד על ידי האגודה. ההחלטה תובא לחשיבה עם שאר הגורמים הרלוונטים ותשוב לוועידה במקרה הצורך".

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "החלטת אגודת הסטודנטים על מועד יום הסטודנט נעשתה על דעת האגודה, ולא תואמה עם הגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה. ככל שהנושא יובא לדיון, הסוגיה תיבחן על מכלול היבטיה, בתיאום עם השותפים השונים לאירועים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר