מפגש שוטרי מוריה ומקבלי שירות אלווין ירושלים, איאד אלחלאק (צילום: אלווין ישראל)

שנה למותו של איאד אלחאלק: מפגש נערך בין שוטרי תחנת מוריה לבין אנשים עם מוגבלות שכלית

כשנה אחרי מותו של איאד אלחאלק, צעיר בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות על ידי שוטרי מג"ב סמוך לשער האריות לאחר שנחשד בטעות כי הוא מחזיק אקדח, נערך מפגש הסברה ושיח בין שוטרי מוריה לבין אנשים עם מוגבלות שכלית

פורסם בתאריך: 23.5.21 15:41

בחודש מאי לפני שנה, איאד אל-חלאק, צעיר בן 31 עם צרכים מיוחדים, נורה למוות על ידי שוטרי מג"ב סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שנחשד כי הוא מחזיק אקדח. לאחר שנהרג התברר כי לא היה חמוש. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה ובחודש אוקטובר האחרון הוחלט כי שוטר מג"ב שירה בו למוות יועמד לדין בכפוף לשימוע בעבירה של המתה בקלות דעת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לציון שנה למותו של אלחאלק, נערך מפגש הסברה ושיח בין שוטרי תחנת מוריה בירושלים לבין מקבלי השירות עם מוגבלות שכלית התפתחותית ממערך הדיור של אלווין ישראל. במסגרת המפגש הסבירו השוטרים למקבלי השירות את עבודת המשטרה ותפקידי השוטר. מקבלי השירות מצידם סיפרו לנציגי המשטרה על חוויותיהם במפגש אקראי עם שוטרים. בנוסף נשתלו שתילי צמח הסוקולנט, צמח שהיה מזוהה עם אלחאלק, שאף תמונתו האחרונה הייתה בעת שתילת הסוקולנט.


 

מפגש שוטרי מוריה ומקבלי שירות אלווין ירושלים (צילום: אלווין ישראל)

מפגש שוטרי מוריה ומקבלי שירות אלווין ירושלים (צילום: אלווין ישראל)


דוד מרקו מנכ"ל אלווין ישראל ותמונתו של אלחאלק (צילום: אלווין ישראל)

דוד מרקו מנכ"ל אלווין ישראל ותמונתו של אלחאלק (צילום: אלווין ישראל)


 

מפגש נוסף התקיים במרכז הכנה לתעסוקה של אלווין בירושלים, ובמסגרתו צפו מקבלי השירות בסרטון על אלחאלק ז"ל, התקיימה הסברה על סביבה בטוחה ונערכו סימולציות של מפגש עם שוטרים – כיצד להגיב ולענות לשוטר. בסיכום המפגש שוחחו מקבלי השירות והצוות על האירועים האחרונים שקורים במדינה ועל האחריות שלנו כאזרחים ובני אדם לשמור על כבוד הדדי.


מרכז היום של אלווין בירושלים (צילום: אלווין ישראל)

מרכז היום של אלווין בירושלים (צילום: אלווין ישראל)


מרגלית פילר, משנה למנכ"ל אלווין ישראל: "אני רוצה להודות לשוטרים אשר הקדישו מזמנם למפגש החשוב הזה בין משימותיהם המרובות במציאות שנכפתה עלינו בימים האחרונים. המפגש היה מפרה לשני הצדדים ובעקבותיו הבינו מקבלי השירות את עבודת המשטרה, תרגלו סימולציות מפגש אקראי, והשוטרים הכירו טוב יותר את המגבלה שלהם ואת הקשיים העומדים בפניהם בחיי היום יום בכלל, ובמפגש אקראי עם המשטרה בפרט.

"עמותת אלווין ישראל פועלת כבר מעל 3 עשורים ומעניקה שירותים למעל 5,200 מקבלי שירות עם מוגבלויות מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים ובכל הגילאים. אנו נמשיך ונרחיב את המפגשים הללו בכל המסגרות בארץ ובכל המגזרים, על מנת להעניק תחושת בטחון לאלפי אנשים עם מוגבלות החיים בקהילה. אנו מקווים כי מותו של איאד ז"ל לא יישנה, אלא להפך – יעשה שינוי תודעתי לחברה הישראלית בכלל ולכוחות האכיפה בפרט".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תומכת במוגבלים

    עשו טובה כאילו שלחו שני שוטרים לצאת ידיי חובה. מה ישתנה בשטח??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר