שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)
שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)

המאבק נגד פעילות בית הכנסת הארעי בקרית היובל – מגיע לבית משפט

המאבק של תושבים בקרית היובל נגד פעילותו של בית הכנסת הארעי ברחוב גואטמלה בשכונה מחריף - הגבאי נגד הדיירים, ולהפך

פורסם בתאריך: 24.5.21 16:24

בתי הכנסת הארעיים, שהוקמו בשכונת קרית היובל במהלך משבר הקורונה, מדאיגים את תושבי השכונה. כעת, מאבק סביב מבנה בית כנסת ברחוב גואטמלה, שהורחב ללא היתר ומשמש כיום בין השאר כולל אברכים, הגיע במהלך סוף השבוע לבית משפט.

שי הלוי, תושב השכונה ודייר המתגורר בסמיכות לכולל שהוקם ברחוב גואטמלה מתריע מזה תקופה על עבודות הבינוי והכרייה שמתבצעות במבנה בית הכנסת, אשר לטענתו מבוצעים בניגוד לחוק בתקופת הקורונה ולאחריה. לדבריו, פניותיו לעיריית ירושלים ולגורמי הפיקוח עלו בתוהו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ביום שלישי שעבר הבחין הלוי בעובדי עירייה שהגיעו למקום בעקבות דיווח על ברזנט שנקשר לעמוד חשמל ללא היתר, ועזבו לטענתו מבלי להסיר את המפגע, לאחר דין ודברים מול עובדי החברה, הגיעו שלושה ממתפללי בית הכנסת והחלו לצעוק על הלוי ובת זוגו, זאת, על רקע המאבק שמנהל הלוי נגד המשך הבינוי הלא חוקי שנעשה במקום.

בתגובה, הגיש אליהו בר חיים, גבאי בית הכנסת לבית משפט השלום בירושלים בקשה לצו הרחקה נגד הלוי ובת זוגו בטענה כי הם "פולשים לבית בית הכנסת, משחיתים את רכוש בית הכנסת תוך צעקות על פוקדי המקום", וכן שהלוי "עושה שיימינג תקשורתי וברשתות החברתיות נגד בית הכנסת".

בתום דיון בבקשה למתן צו הרחקה נגד השניים שהתקיים ביום חמישי האחרון, הורתה שופטת בית משפט השלום דורית פיינשטיין על הרחקה של בני הזוג 10 מטרים משטח בית הכנסת למשך 3 חודשים תוך שהיא מבהירה כי "בנסיבות אלו, הייתי יכולה לדחות את הבקשה למתן צו הרחקה מאיימת, אך כדי למנוע הסלמה לאלימות אני קובעת כי הצדדים ימנעו מלהתקרב זה לזה או לכניסות הבתים ולבית הכנסת מרחק שקטן מעשרה מטרים וזאת לתקופה של 3 חודשים".

בנוסף, השופטת ויינשטיין מתחה ביקורת על התנהלות גבאי בית הכנסת בהתייחס לחוקיות הפעילות במקום: "לאחר ששמעתי את שני הצדדים ועיינתי בצילומי המשיבים, הרי שאני מתרשמת כי המבקשים, כאשר הגישו את הבקשה, 'שכחו' לציין כי הם בנו בנייה לא חוקית בבית הכנסת וגם היום טענו שהם משתפים פעולה עם העירייה והתפתלו סביב הטענה כי הבנייה לא חוקית".

עוד הוסיפה השופטת וציינה כי "המבקשים גם לא ציינו שהיתה בנייה מאוד משמעותית בתקופת הקורונה. עוד סתירה בין האמור בדיון אתמול לבין הדברים שהתגלו היום הוא שהמבקשים כן מעוניינים להביא אנשים מחוץ לשכונה לבית הכנסת שכן, הם מבקשים להקים כולל אברכים, דבר שכלל לא הוזכר על ידם".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), אשר פנה בשבוע שעבר לראש העיר משה ליאון בדרישה להרוס את בתי הכנסת שנבנו ללא היתר, שלטענתו עלולים לסכן את המתפללים מתייחס למקרה ומוסר כי "אני שמח שבית המשפט דחה את גרסת מבצעי הבנייה הלא חוקית וקיבל את גרסת התושבים הנלחמים נגד ביצוע העבירות. אני חושב שצריך לעודד אזרחים להילחם על הבית שלהם, על השכונה שלהם ועל החוק. לא יתכן שיהלכו עליהם אימים. אמשיך להילחם על הריסת עבירות הבניה של בתי הכנסת ובכלל ואני מקווה שגם עיריית ירושלים תגלה יותר נחישות בעניין. בנפשנו הדבר".

גבאי בית הכנסת, אליהו בר חיים, מגיב בשיחה עם "כל העיר" להחלטת השופטת וטוען כי "הבנייה הלא חוקית שנעשתה בבית הכנסת התבצעה לפני שנים, זה בעצם מרפסת ששימשה את בית הכנסת הרבה לפני שהגעתי לשכונה. בסך הכל, לפני חמש שנים שמנו גג על המרפסת הקיימת ששימשה את בית הכנסת ולאף אחד היתה סיבה להשתמש במקום הזה, שהוא צדדי ולא ניכר לעיני העוברים ושבים. על הבנייה הזאת כבר הוגשה תלונה לעירייה ובבית המשפט אמרו לנו שמכיוון שאנחנו בתהליך של הוצאת היתרים להכשרת הבנייה הזאת אז לא הורסים אותה. ההרחבה הזאת לא משרתת בכלל את הכולל אברכים המונה כ-13 תלמידים, ההרחבה נועדה בשביל לתת מענה מיידי לעומס ההזוי שקיים בבית הכנסת".

לדבריו, "מתפרסמים עלינו טענות ברשתות החברתיות שרוב המתפללים בבית הכנסת אינם תושבי השכונה ורק שניים מהם מתגוררים בשכונה, שאמרתי לשופטת שזה שקר, מפני שבשבת נמצאים פה בין 100 ל-150 מתפללים, הם לא מגיעים בנסיעה ברכב, הם אנשים שגרים בשכונה. כולל האברכים לא מיועד לאנשים מבחוץ אלא בעיקר לתושבי השכונה, וכיום, יש בסך הכל 13 תלמידים בכולל, רק ארבעה מתוכם מחוץ לשכונה".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "הנושא מוכר לעירייה והיא פועלת להסרת המפגעים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. א'

    כמה עצוב שראש העיר בירושלים ונוספים מפחדים מהדתיים, שכופים את עצמם בכל שכונות העיר, עושים מה שרוצים, מתפללים היכן שרוצים, מקימים בתי כנסת וכל מיני מוסדות שונים ומשונים, בלי היתרים, תוך שהם כנאה יודעים שיש להם את הגיבוי של עיריית ירושלים והעומד בראשה. ככה לא מתנהלים דברים במדינה מתוקנת והגיע הזמן להפסיק את ההתפרעות הזו של הדתיים ותפילותיהם בכל חלקי העיר, נמאסתם מהכפייה הדתית החולנית שלכם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שמסתובב בבניין העיריה בירושלים רואה מלא חרדים הכול ברור קובינות זה המילה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר