רחוב יצחק רפאל, הר חומה (צילום: לימור זלצמן)
רחוב יצחק רפאל, הר חומה (צילום: לימור זלצמן)

התשתיות לא עומדות בעומס: בהר חומה מתנגדים לתוספת גני ילדים ברחוב הכי צפוף בשכונה

דיירי רחוב יצחק רפאל שבשכונת הר חומה טוענים כי ריבוי מוסדות הציבור והחינוך באזור מוביל לעומסי תנועה וצפיפות - כעת הם נאבקים בתכנון להקים במקום שני גנים נוספים

פורסם בתאריך: 24.5.21 08:00

צפיפות, עומסי תנועה, דוחק ורעש – כך מתארים דיירי רחוב יצחק רפאל שבשכונת הר חומה את הבעיות שמהן הם סובלים בעקבות עומס מבני הלימוד ברחוב הצפוף. כעת, הדיירים מתנגדים להחלטת העירייה להוסיף שני גני ילדים ברחוב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לימור זלצמן, דיירת רחוב יצחק רפאל ופעילה חברתית בשכונת הר חומה, מתארת ל"כל העיר" כי "רחוב יצחק רפאל הוא רחוב צר וצפוף, שמכיל כרגע שני בתי ספר גדולים, עשרה גני ילדים של העירייה ושני מבנים של תנועות נוער. בנוסף אמורים להיבנות עוד שני גני ילדים מטעם העירייה במגרש שהוקצה גם לבניית בית כנסת. אנחנו מתנגדים לבניית גני הילדים האלה כי צריך להבין שבשעות העומס – בבוקר ואחר הצהריים, הרחוב פשוט מתפוצץ מהורים שבאים עם המכוניות לאסוף ולקחת את ילדיהם ממוסדות החינוך ולהפך. ההורים מתעכבים בכביש הצר והקטן, חונים באדום לבן וככה נוצרים עומסי תנועה בלתי הגיוניים ברחוב".

עוד מוסיפה זלצמן: "אנחנו, דיירי הרחוב, צריכים לצאת בשעות העומס לעבודה וזה בלתי אפשרי. אם הכביש היה רחב עוד היה אפשר לתמרן איכשהו, אך אנחנו ממתינים המון זמן בעומס התנועה בכביש צר וצפוף. כמה מבנים ניתן להציב ברחוב כזה קטן?".


רחוב יצחק רפאל, הר חומה (צילום: לימור זלצמן)

רחוב יצחק רפאל, הר חומה (צילום: לימור זלצמן)


בהמשך לכך, דיירי הרחוב שיגרו מכתב לראש העיר משה ליאון בדרישה שלא להוסיף את שני הגנים המתוכננים: "אנו מתנגדים בכל תוקף לבניית גני ילדים במגרש 505", נכתב. "מגרש זה הוקצה לטובת בניית בית כנסת ועל כך אנו מברכים. רחוב יצחק רפאל עמוס במבני ציבור ומבני חינוך ללא פרופורציה. ברחוב עשרה גני עירייה, מעון אמונה, בית ספר עופרים, בית ספר הרב עמרמי , שתי תנועות גדולות, בית כנסת. יש גבול למספר מבני ציבור וחינוך שניתן להקים ברחוב אחד".

עוד מדגישים הדיירים במכתב: "שכחתם שגרים כאן תושבים שחיים את הסיוט של חסימת כבישים כל בוקר וכל צהרים בעקבות בתי הספר וגני עירייה? את העומסים בערב כשיש אירועים בבית הכנסת? בכל שעות היום אנו חווים עומסים, פקקים, חסימות כבישים. איכות החיים שלנו ירדה מאוד. תפסתם את רחוב יצחק רפאל כשעיר לעזאזל – הננו מתנגדים בכל תוקף להוספת גני עירייה".

"עדיין לא קיבלנו מענה מהעירייה", מוסיפה ואומרת זלצמן. "העירייה פשוט רומסת אותנו. במקום לדאוג לרווחת התושבים הם עושים את ההפך הגמור. ישנו שטח חום המיועד לבית כנסת ברחוב, כי אנחנו באמת זקוקים לבית כנסת, אבל בעירייה מתנים את בנייתו בכך שיבנו את שני הגנים הנוספים. זה לא אפשרי. אספנו חתימות מרוב תושבי הרחוב ואנחנו עדיין מחתימים תושבים כדי שזה לא יצא לפועל".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "תכנון הפרויקט המדובר נעשה בתיאום מלא, לכל אורך הדרך, עם הנהלת המינהל הקהילתי, המתכנן השכונתי ומתכנן הרובע. כדי להקל על התנועה במקום ועל רקע בקשות התושבים, תוכנית הבנייה שונתה, כך שהכניסה לפרויקט הועברה למקום אחר. כמו כן הוחלט להקים מפרץ העלאה והורדת נוסעים, לטובת באי בית הספר וגני הילדים. התכנון עמד בכל הדרישות המחמירות של אגף התנועה בעירייה, ואף קיבל את ברכת המינהל הקהילתי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר להקים גנים ומוסדות חינוך ברחוב שירת אהרן

  2. אבי

    גנים ליד הבית זה יתרון. הרבה אנשים יכולים להביא את הילדים ברגל. מספיק לראות הכל דרך הפריזמה של עומסי תנועה. יש עוד דברים בעולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר