הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן)
הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן)

המגה פרויקט בכניסה לעיר: אושרה תוספת להקמת 1,000 דירות קטנות – עד 50 מ"ר

בשורה ליחידנים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה לעדכן את תוכנית רובע "הכניסה לעיר", לפיה ייבנו 1,000 דירות קטנות במיוחד ("דירות מיקרו") של 50-30 מ"ר; בנוסף, כל המגדלים במתחם יוגבהו מ-36 ל-40 קומות

פורסם בתאריך: 24.5.21 17:59

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה למתן תוקף עדכון לתוכנית רובע "הכניסה לעיר". על פי העדכון, תינתן תוספת 1,000 דירות קטנות במיוחד ("דירות מיקרו") של 50-30 מ"ר. בנוסף, תוספת של כ-300,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה בכל הרובע, כך שכל המגדלים יוגבהו מ-36 ל-40 קומות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" המגה-פרויקט בכניסה לעיר כולל הקמת 20 מגדלים לטובת משרדים, מסחר, מלונאות ותיירות. הכוללים 450,000 מ"ר שטחי תעסוקה לצד 85,000 מ"ר לשטחי מסחר, 220,000 מ"ר למלונאות ותיירות, 260,000 מ"ר למבני ציבור ותרבות הכוללים מבנים קיימים ומתוכננים כמו מרכז הקונגרסים בנייני האומה, בניין הביטוח לאומי, הארכיון הציוני, היכל המשפט והקריה המחוזית. לצד אלו צפויים לקום בו כ 175,000 מ"ר למגורים, מגורים תומכי תעסוקה ודיור מוגן.הרובע מחולק ל-14 מתחמים ובהתאם לעדכון התוכנית, כל מתחם יוכל להמיר 15 אחוזים מהזכויות לטובת "דירות מיקרו". כמו כן, במתחם בנייני האומה, אפשרה הוועדה להמיר שטחי תעסוקה לטובת 300 יחידות דיור מוגן.


הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן)

הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן)


יש לציין כי מאז שאושרה התוכנית ב-2015, מבוצעות עבודות כרייה מתחת לאזור הכניסה לעיר, ומזה שנה נסגרו שד' שז"ר לתנועת כלי רכב פרטיים לצורך הפרדה מפלסית עבור רכב פרטי בתת הקרקע והקמת החניון, עבודות אלו צפויות להמשך עד שנת 2023. כמו כן, המתחמים שנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים הם מתחם K ומגדל "מרום" הסמוך לתחנת רכבת "נבון".


שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)

שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)


מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי, ציינה כי "התוכנית המעודכנת אפשרה מיצוי ראוי של קרקע במיקום האטרקטיבי ביותר בעיר, תוך הישענות על האב תחבורתי המשלב רכבות קלות, רכבת כבדה ותחנה מרכזית. כמו כן, דירות קטנות במיוחד ייתנו מענה בין השאר לסטודנטים וצעירים שמעוניינים לעבוד ולגור במרכז העיר ויאפשרו רובע עירוני חי ותוסס לאורך כל שעות היום".


הדמייה פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

הדמייה פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סקפטי

    סטודנטים וצעירים יוכלו להרשות לעמם מגורים בדירות חדשות במגדלים חדשים במיקום הזה? באמת?

  2. א'

    מפלצות בטון חסר טעם ולא מתאים לאופי הבנייה בירושלים בירת ישראל

  3. צופן העתיד ורואה למרחוק

    ועדת חקירה מובטחת בשנות השלושים .המיגדלים הללו יהפכו למיפגע תחבורתי ,תשתיות וגם חברתי בהמשך .הדחיסה הגדולה והצפיפות הנוראה ,יחסלו פרטיות ואינטימיות ויהפכו למיטרד בלתי ניסבל . התוצאה : כל מי שיוכל יברח משם והמקום יהפוך ל"סלאמס" למחוסרי ברירה ומיסכנים ואומללים . המקום יהיה מיועד להריסה כמו שיכוני רחוב שטרן ,כיום. הפשיעה תחסל את הביקושים והוא ינטש
    במהרה….הכל תוצאה של מחדלי תיכנון וראייה עתידית נכונה של הצפוי. ראו הוזהרתם !!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה נראה יפה ו מרשים אבל לא בטוח שמתאים למרקם העירוני של ירושלים. הדירות הקטנות ייתפסו בעיקר ע"י תיירים וחוצניקים והיתר על ידי המגזר החרדי שנואש להתפרס אל מחוץ לשכונת רוממה. אין מספיק שטחים ירוקים והפוגות פנאי במתחם. אכן כפי שכתבו למעלה יש להיזהר פן יינטש ויוזנח.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר