כביש אשר וינר-דרך חברון (צילומים: טל נתנאל-נוריאל)
כביש אשר וינר-דרך חברון (צילומים: טל נתנאל-נוריאל)

בורות ומהמורות בכבישים בירושלים: מנסים למצוא פתרון לקושי של הנהגים

במסגרת עבודות הכביש שמבוצעות ברחבי העיר - בעלי הרכבים הפרטיים מתלוננים על תחזוקת כבישים נמוכה

פורסם בתאריך: 30.5.21 08:16

הבורות בכבישים ברחבי ירושלים הפכו כבר ממזמן לעניין שבשגרה, להרגל – במיוחד באזורים שבהם מבוצעות עבודות כביש כמו למשל באזור הקמת הרכבת הקלה בגילה, בצומת פת, בגבעה הצרפתית ובתלפיות. הנהגים הירושלמיים כבר יודעים להיזהר מהבורות, המהמורות ומטלאי האספלט, שעלולים לגרום לנזקים לצמיגים של כלי הרכב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם בעבר "בכל העיר", לפני קצת יותר משנתיים החליטה העירייה להקצות כ-150 מיליון שקלים לטובת ריבוד הכבישים ושדרוג המדרכות, זאת עד לסוף שנת 2019, בכבישים שונים ברחבי שכונות העיר. על מנת לשים סוף לתופעת הבורות והסדקים בכבישים. ולמרות תקציבי העתק והנכונות למגר את התופעה – עדיין הנהגים הירושלמים סובלים נסיעות המכילות בורות רבים בכבישי העיר.

"רמת הביצוע בכל העיר היא כושלת, וזאת בשל בחירת מנהלי הפרויקטים שמבצעים את העבודות", אומר בשיחה עם "כל העיר" שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח'. "אני הקמתי את קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח' לפני כשש שנים עקבות הליקויים הרבים בכבישים ברחבי העיר. הבעיה עם הקבלנים בירושלים היא שאין מי שינחה אותם. הבעיה של הבורות והתשתיות החמירה בשנים האחרונות ברמה מוגזמת, ישנה בעיה של קביעת שלבי העבודה – לא יודעים לקבוע אותם, ומחזיקים צוותים שאינם מספיק מקצועיים".

"אני מתעסק בפיתוח ואני בא מהשטח, אני יודע על מה אני מדבר – אין כאן פתרון של דקה או פלסטר צריך משהו מעבר", מוסיף יהושע. "לדוגמה, בשכונת מקור ברוך ביצעו בעבר עבודות בצורה הכי רשלנית שיכולה להיות, כך שכבישים בחלק מהמקומות קרסו ואיתם מערכות הביוב, וכתוצאה מכך נוצרו לתושבי השכונה סתימות בבתים והתושבים הופנו לגורם אחד לשני. צריך לדעתי לפרק באמת את כל הכבישים שנבנו לאורך השנים האחרונות ולתכנן ולרבד מחדש לעומק".

יהושע מתייחס בדבריו גם לריבוד הכבישים ברחבי השכונות בעיר שיצא לדרך לפני יותר משנתיים. "לדעתי, ריבוד הכבישים שעשו לא מועיל, כשנכנס ראש העיר משה ליאון לתפקידו הקצו תקציב נכבד לריבוד הכבישים, אבל לא באמת נוסעים על אספלט חדש בכבישים", מדגיש יהושע. "הגורמים לבורות בכבישים נוצרים מהשפעת עבודות התשתית, הזנחה, והרשויות כמו למשל חברת חשמל והגיחון שמתחילות עבודות תיקון אם זה בכביש או על מדרכה מפרקים את התשתיות, ולא מחזירים את המצב לקדמותו, יש להוסיף את אי האכיפה מצד העירייה – וזו התוצאה".

"המצב של הבורות בכבישים יישאר עוד הרבה זמן בעיר, הרי תקציבים וכסף יש לעיר פשוט צריך להשתמש בהם בצורה יעילה", מסכם יהושע. "בעבר אמרתי לעירייה שפשוט יפסיקו לבנות כבישים חדשים, ופשוט יתרכזו בישנים יותר וישפצו אותם, מספיק להסתובב ברחוב ירמיהו ולראות את המצב של הכבישים והתשתיות, וזו רק דוגמית קטנה שם באזור. אומרים ומתפארים שסיימו פרויקטים בכבישים ורחובות מסוימים, אבל בפועל עדיין יש בורות בכבישים וברחובות, ותשתיות רעועות. ובשיטה שעובדים היום יהיו עוד בורות חדשים".

בני לנדק, תושב ירושלים, חבר בקבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח', מוסיף ואומר כי "אני כירושלמי סובל מהבורות ושותק. למשל, יש הצטלבות מרחוב המלך דוד, ז'בוטינסקי וקרן היסוד בירידה משם כל פעם שנוסעים משם יש קטע ליד גן הפעמון של בורות זוועתיים, וזה לא חד פעמי פשוט לאורך השנים, ללא ספק יש הזנחה רבה בהמון מכבישי העיר".

"לצערנו הפיקוח של הגורמים בעירייה על ביצוע העבודות בכבישים לא נעשה כראוי", מסכם לנדק. "חלק מהבעיה זה חוסר תיאום בין הגורמים וזה נכון להרבה תחומי בנייה, כשאין תיאום בין בעלי המקצוע, וכאן זה מתחיל ונגמר. אם הפיקוח לא כראוי התוצאה היא שנוצרים בורות בכבישים, ומגוון בעיות בתשתיות – השורה התחתונה זה חוסר תיאום ופיקוח".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אפשר להשוות

    את מצב הכבישים למצב העיר בכל תחום,כל ניהול העיר משובש
    הכבישים המשובשים בצורה חמורה,לא רק בנקודות שבהם עובדים על הרכבת הקלה,אלה בכל העיר
    הם ההבבואה של כל העיר,עיר מוזנחת עניה,לא מנוהלת,
    הבעיה שלנהל עיר לא כל אחד יודע,ואלו שנמצאים בעירייה ראש עיר ,,קואלציה פשוט לא מתאימים
    מה כן בסדר בעיר הזו?
    חבל על המליארדים הרבים שהעיר הזו מקבלת מכספי הציבור,והולכים לפח,
    צריך לפזר את העירייה וראש העיר,
    להקים ועדה קרואה שתנהל את העיר
    נקווה שתקום ממשלה חדשה,שר פנים חדש,ושיתערבו במה שקורה בעיר הזו בכל תחום!

  2. גיל

    תביעה ייצוגית אחת על כל הנזקים לרכבים וכבר ימצאו פתרון, כך זה עובד כאן

  3. ימי

    כל הכבשים זוועה.כל יומיים החלפת גלגלים .למה כך גועל נפיש

  4. בוגי

    צריך להיתאגד לתביעה יצוגית על גרימת נזק משמעותי לכל המכלולים של הרכב של כל תושבי ירושלים.

    אי אפשר להמשיך כהה!!!!!!

  5. שרון כהן

    כל העיר הכבישים גמורים ולא בגלל הבלגם אלה בגלל הזנחה של המדינה והעירייה פותחים וסוגרים חלקים שמתפרקים.

  6. תושבת העיר

    אנחנו כתושבים משלמים ארנונה הכי גבוהה מכל עיר אחרת חוץ מרעננה..
    ומה מקבלים?? כלום!!!
    גני שעשועים מטונפים!! כבישים עם בורות זוועתיים!!
    חבל שזה הפנים של עיר הבירה!
    ראש העיר תתעורר יש לך עוד קצת זמן לתקן ולתת שירות לתושבים שבחרו בךך

  7. מהי תגובת העיריה?

    זה לא הוגן להביא צד אלד. יש אזורים שרבדו ושדרגו את הרחובות והכביש חלק ונעים לנסיעה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עזבתי את ירושלים.. אין כבר מה לאהוב בה.. התגרשתי ממנה לפני 4 שנים.. הכל מאכזב.. הניהול/התחזוקה/החינוך/הנקיון הכל הכל הכל בירידה מתמדת

  9. בני לנדק

    בתור אחד מאלה שרואיינו לכתבה, רציתי להוסיף שתי נקודות (שגם נאמרו לכתבת ומשום מה לא הופיעו): ראשית, כל מי שנוסע בכבישי העיר, מרגיש את הבורות האינסופיים. זה ברור. מה שלא ברור לציבור, וגם לעירייה, היא הסיבה לכך: אי-הקפדה בביצוע התשתית (או המצע) שמכניסים מתחת לאספלט. גם אם האספלט נראה מצויין לאחר הביצוע, אם המצע לא בוצע כדרוש, יווצר שקע או בור. כמובן שכאן חסר הפיקוח על הביצוע מטעם העירייה. נושא שני, הוא פסי ההאטה. חלק מפסי ההאטה מבוצעים שלא לפי התקן, ולעיתים, בקצה הפס, מצפה לנהג בור רציני. כך לא צריך להיבנות פס האטה. שוב – חוסר פיקוח מטעם העירייה. תודה בכל אופן לכתבת, שציינה חלק מדבריי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר