בית הספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)
בית הספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)

בית הספר לאמנות במוסררה: עבודות שדרוג ובינוי בהיקף של 32 מיליון שקלים

שימור ושדרוג מבנה קיים ותוספת אגף חדש: כך ייראה שדרוג בית הספר לאומנות במוסררה שייצא לדרך בקיץ הקרוב

פורסם בתאריך: 27.5.21 11:59

עיריית ירושלים אישרה באחרונה את מיזם שדרוג בית ספר לאומנות וחברה על שם נגר בשכונת מוסררה בעיר. למיזם ניתן היתר בניה ואף אושר הסכם מימון בסך של כ-32 מיליון שקלים לבינוי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בית הספר משמש כמוסד גבוה לאומנות רב תחומית וממוקם בלב שכונת מוסררה. פעילותו כיום מתקיימת בשני מבנים – במינהל קהילתי מוסררה ובמבנה היסטורי לשימור, ברחוב הע"ח. מבנה זה נבנה בשנות ה-30 של המאה שעברה ונמצא בבעלות עירונית.

הפרויקט יכלול שימור מלא ומוקפד של הבניין ההיסטורי, תוספת קומה והקמת אגף חדש הכולל שלוש קומות ומרפסת גג פעילה. היקף הפרויקט כ-1,700 מ"ר, מתוכם כ-1,000 מ"ר שטחים חדשים. האגף החדש והבניין ההיסטורי מתוכננים כמבנה אחד ובחיבור בין האגפים מתוכנן חדר מדרגות ומעלית, במטרה לאפשר נגישות מירבית לאנשים עם מוגבלויות.

התפיסה העיצובית של הפרויקט היא לשלב בין המראה ההיסטורי לחדש, על ידי שימור מלא של החללים המקוריים, הקשתות, קירות האבן והריצוף המצויר, לצד בניית אגף חדש ועדכני המעוצב בקווים נקיים תוך שימוש בבטון גלוי ובשילוב אלמנטים מעץ, מתכת וזכוכית.


מבט מדרום על בית הספר מוסררה (הדמיה: ארד סימון אדריכלים)

מבט מדרום על בית הספר מוסררה (הדמיה: ארד סימון אדריכלים)


מיזם שדרוג בית הספר מוסררה מקודם על ידי עיריית ירושלים באמצעות חברת 'עדן', תוך מימון משותף של העירייה, הקרן לירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, חברת 'עדן' ובית הספר מוסררה לאומנות על שם נגר. לאחרונה אישרה ועדת הכספים העירונית את ההסכם למימון הפרויקט, בסך של עד 32 מיליון שקלים אשר יתחלק בין הגורמים השותפים. למיזם ניתן היתר בנייה והוא יצא לדרך, על פי התכנון, בקיץ הקרוב.

אדריכלי הפרויקט: סלמה מילסון ארד ואבנר סימון – אדריכלים ומתכנני ערים מירושלים.

ראש העיר משה ליאון: "שדרוג ושיפוץ בית ספר מוסררה הוא חלק מהמהפכה הגדולה העוברת על ירושלים, המשנה פניה ומשמרת את הישן לצד התחדשות מתמדת. עיריית ירושלים תמשיך לפתח ולסייע למוסדות התרבות בעיר לטובת שוחרי תרבות בעיר ובארץ".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Dd

    איזה זיכרון מהמקום הזה.בשנת 1974 הורי ערכו לי בקומה השניה בכניסה מהצד.מסיבת בר מצוה.המקום הזה הוא מאוד חשוב לעוד הרבה אנשים שעשו כל סוגי המסיבות מצוה.בר/בת/בריתות/חתונות.כדאי לשמר אתר היסטורי כזה.בקומה התחתונה היה בית הספר בית יעקב לבנות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר