תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)
תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)

סכנה דו גלגלית: כ-100 רוכבי אופנוע צעירים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020 בירושלים

בירושלים נפגעו בעשור החולף 922 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים, מהם 18 רוכבים נהרגו; רק בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 95 רוכבים צעירים, מהם רוכב אחד נהרג

פורסם בתאריך: 31.5.21 18:48

כלי הרכב הדו גלגלי מאופיין בחוסר יציבות. בקרב רוכבים צעירים בני 24-15, שרבים מהם רק קיבלו את רישיון הנהיגה, הסכנה להיפגע בתאונות דרכים אף גבוהה יותר. על פי נתוני "אור ירוק", בשנת 2020 נפגעו 820 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 779 שנפגעו בשנת 2019 (עלייה של חמישה אחוזים).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בירושלים נפגעו בעשור החולף 922 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24), מהם 18 רוכבים נהרגו. בשנת 2020 לבדה נפגעו בתאונות דרכים בעיר 95 רוכבים צעירים, מהם רוכב אחד נהרג.

יש לציין כי במקומות רבים בארץ נרשמה בתחום העירוני עלייה במספר הנפגעים, וזאת על אף שנת הקורונה והנסועה הנמוכה בכבישים במהלכה.

בתל אביב נפגעו 115 רוכבים צעירים, זאת לעומת 95 שנפגעו בשנת 2019. בפתח תקווה נפגעו 38 רוכבים צעירים – מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר. ברמת גן נפגעו בשנת 2020 36 רוכבים צעירים, כפול ממספר הרוכבים שנפגעו בשנת 2019. בחיפה נפגעו 25 רוכבים צעירים, מהם אחד נהרג.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. גם בשנה שעברה – שנת קורונה וסגרים, נרשמה עליה ברוכבי האופנועים שנהרגו מתאונות דרכים, מגמה שממשיכה גם בשנת 2021.

"במקום לחזק את הבטיחות בקרב הרוכבים, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחרו לקצץ את הכסף שמועבר להתקנת פסי הגנה במעקות הבטיחות שחותכים והורגים את והרוכבים. בנוסף, יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות, כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להבין שאנחנו במצב חירום ולכן יש להחזיר את הכסף לטובת התקנת פסי ההגנה לרוכבים ולחייב חברות שליחויות להדריך את השליחים כדי למנוע את הרוכב הבא שיפגע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זיוה

    המשטרה לא אוכפת ולא מתעסקת עם אופנוענים. אופנועים נעים במהירויות גבוהות בטירוף בשטח עירוני, והמשטרה מתעלמת.
    אופנועים משמיעים קולות ופיצוצים (האגזוז לא חוקי ) והמשטרה מתעלמת. אופנוענים נעים בשכונות בתרגילים עוצרי נשימה ולפעמים בטור על גלגל אחד בלבד. אין מלך ואין שליט. פלא אח"כ ש-"לא שמים" על המשטרה ?!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר