ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)
ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)

נסיעה ללא רמזורים: נחנכה ההפרדה המפלסית בצומת פת

נחנכה ההפרדה המפלסית בצומת פת בירושלים, שתאפשר נסיעה מהירה ורציפה ללא רמזורים לאורך קילומטר. עלות הפרויקט 140 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 30.5.21 16:25

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו היום (ראשון) את ההפרדה המפלסית החדשה בצומת פת, שתאפשר נסיעה מהירה ורציפה, ללא רמזורים, לאורך של כקילומטר בין כביש בגין למרכז העיר, בשני הכיוונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


צומת פת מהווה את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והעמוסים של ירושלים, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי הרכב. ההפרדה המפלסית כוללת בין היתר שיקוע באורך של כחצי קילומטר ומעבר מקורה באורך של כ-60 מטר, המחברים בין הרחובות גולומב והרצוג. עלות הפרויקט הסתכמה ב-140 מיליון שקלים.


ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)

ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)


פרויקט ההפרדה המפלסית מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, קו הרכבת השני בבירה. הקו הירוק עתיד לחצות את צומת פת במפלס העליון תוך קבלת קדימות ועדיפות תחבורתית, ומזעור ההפרעה לתנועה בצומת.

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות תכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על התכנון, וחברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט.

במקביל לפתיחת ההפרדה המפלסית לתנועה, נמשכות עבודות הפיתוח בפרויקט הכוללת בין היתר את הקמת הטיילת הצופה לעמק הצבאים, שביל אופניים אורכי וכן עבודות גינון ופיתוח נופי. העבודות צפויות להימשך מספר חודשים.

שכונת פת הממוקמת בדרום העיר צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית אף היא, עם הקמתם של אלפי יחידות דיור ומתחמי מסחר ופנאי, לצד פיתוח אורבני רחב היקף לרווחת התושבים.

חנוכת ההפרדה המפלסית נערכה במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי תכנית אב לתחבורה ואורחים נוספים.

ראש העיר משה ליאון: "אנו חונכים היום את ההפרדה המפלסית בצומת פת, אחד מעורכי התחבורה הראשיים של העיר וההפרדה צפויה לשמש אלפי כלי רכב העוברים בצומת מדי יום ולהקל משמעותית על התנועה. הפרויקט מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שבנייתו צפויה להסתיים תוך מספר שנים, כאשר כבר תוך שנה נתחיל לראות את ניצני סיום הפרויקט הענק הזה שיהפוך את ירושלים לעיר המובילה גם בתחבורה ציבורית".


ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)

ההפרדה המפלסית בצומת פת (צילום: ארנון בוסאני)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. Zedad

    איזו התלהבות מקטע כביש אחד מסכן.
    "קילומטר ללא רמזורים"!
    ראש העיר מגיע כדי לחנוך אותו!
    הגזימו לגמרי.
    תעירו אותי כשתהיה תחבורה ציבורית יעילה וכבישים בלי בורות.

  2. גוזר הסרטים

    תודה לניר ברקת שכמדומני עוד בתקופת כהונתו תיכננו את הפרוייקט
    אז למרות הכל ובהשוואה למצב הנוכחי,ניר ברקת היה בסדר גמור
    אמנם קדנציה שניה פחות טובה מהראשונה,אבל בכל זאת היה ראש עיר וניהול עיר

  3. ריאן

    תכלס, זה כביש לא ככ פקוק כמו פעם….. די ריק רב שעות היום

  4. תושב קטמון

    פרויקט מיותר. רק הקשה על תנועת הולכי הרגל בסביבתו.
    למה כל פרויקט של תחבורה ציבורית צריך לשלם מס כבד כל כך לכלי הרכב הפרטיים?

  5. דניאל

    וואו, וואו, וואו,
    נסיעה של 1 ק"מ
    ועוד ללא רמזורים!!!!
    איזה הישיג!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר