מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)
מצעד הגאווה בירושלים, בניין עיריית ירושלים (צילומים: אורן בן-חקון, שלומי כהן)

לקראת חודש הגאווה: עיריית ירושלים בתחתית דירוג העיריות שתומכות בקהילת הלהט"ב

עיריית ירושלים מדורגת במקום ה-37 במדד העיריות של האגודה למען הלהט"ב; אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות: "לא מפתיע, לצערנו, העירייה עושה כל מאמץ כדי לצמצם את הנראות והנוכחות של הקהילה הלהט"בית בעיר"

פורסם בתאריך: 31.5.21 17:17

עיריית ירושלים מדורגת בתחתית דירוג העיריות שתומכות בלהט"ב, במקום ה-37, המקום הנמוך ביותר לעיר גדולה – כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות של האגודה למען הלהט"ב לשנת 2021. במקום הראשון והשני מדורגות עיריות ת"א-יפו וגבעתיים ובתחתית הרשימה עיריות נהריה, יבנה ובית שמש. המדד מתפרסם בפתח חודש הגאווה ולקראת מצעד הגאווה הצפוי להיערך בירושלים ביום חמישי הקרוב, 3.6.21.

המדד שמתפרסם בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדדו 47 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות ללהט"ב  והתאימה את הטפסים העירוניים עבור משפחות גאות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנתוני המדד עולה כי עיריית ירושלים לא מקיימת פעילות מטעמה לציבור הגאה בעיר ואינה מנגישה שירותים בסיסיים קיימים לצרכים הקהילתיים. בנוסף, העירייה לא משתתפת כלל במימון חודש הגאווה והסובלנות בעיר למרות רצח שירה בנקי ז"ל ואינה מתקצבת את הבית הפתוח בירושלים באופן שיווני, חרף פסיקת בג"ץ בעניין.

עוד עולה מהמדד, העירייה לא מקיימת הכשרות לצוותי החינוך בנושא נוער להט"ב ולא מעסיקה אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי.

בנוסף, העירייה לא קיימה הכשרות בנושא להט"ב לצוותי הרווחה, לא התאימה את טפסי העירייה למשפחות גאות ולא מאפשרת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות והטבות.


מדד הגאווה ברשויות המקומיות (צילום: באדיבות האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל)

מדד הגאווה ברשויות המקומיות (צילום: באדיבות האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל)


כבר בשנת 2010 חייב בית המשפט העליון את העירייה לכלול את הקהילה הגאה במסלול התמיכה המיועד למרכזים קהילתיים ולקבוע קריטריונים שוויוניים ביחס למינהלים הקהילתיים. אולם בפועל, העירייה יצרה שני מסלולי תמיכה נפרדים אשר מגבילים דה-פקטו את סכום התמיכה שיכול לקבל הבית הפתוח מכספי התמיכות של העירייה ובכך גורמים לאפליה. כך נוצר מצב של "נפרד ומפלה".

עתירה דומה הוגשה גם באוגוסט 2020, כפי שפורסם ב"כל העיר", אז חייב בית המשפט את העירייה לחזור ולתקן את הפגם המינהלי שעמד בהליך מתן התמיכות לשנת 2020. מאחר ובסוף שנת 2020 פורסמו כבר תבחיני התמיכה לשנת 2021, הגיש הבית הפתוח עתירה נוספת בחודש מרץ האחרון, הנוגעת לתבחינים המעודכנים.

על פי הנתונים הארציים, כ-11 ערים ורשויות מקומיות אישרו רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים מהרשות המקומית וכ-28 רשויות מקומיות התאימו השנה את הטפסים העירוניים למשפחות גאות ו-20 מתוכן התאימו את הטפסים באופן מלא. בכ-21 רשויות מקומיות קיים עובד סוציאלי פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב וכ-17 רשויות ביצעו הכשרה בנושא להט"ב לצוותי הרווחה.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "בשנים האחרות בישראל חלה מהפכה מקומית גאה. לצד עיריות שממשיכות להתעלם מאיתנו, אנחנו רואים ורואות יותר ויותר ראשי עיר, חברי מועצה, פעילים ותושבים ותושבות שמצטרפים למסע שלנו לשיוויון וביטחון עבור כל אחד ואחת. בכל הארץ יש התעוררות של עשרות התארגנויות גאות של פעילים ופעילות מהקהילה הגאה, שאנחנו מלווים ושפועלות יום יום ליצירת מרחב בטוח ללהט"ב בכל יישוב, עיר וכפר ברחבי הארץ. המאבק שלנו לחיים בביטחון ובכבוד ולהיות מי שאנחנו בכל מקום בארץ עוד רחוק מלהסתיים ואנחנו נמשיך להביא את אור הסובלנות והגאווה לכל ישראל".


אלון שחר יו"ר הבית הפתוח (צילום: עדי זיו אב)

אלון שחר יו"ר הבית הפתוח (צילום: עדי זיו אב)


אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות מסר כי "הדירוג הנמוך של ירושלים במדד אינו מפתיע, הוא משקף את המציאות. הקהילה הגאה הירושלמית מתמודדות עם מציאות לא בטוחה ברחובות העיר וזקוקה לעירייה תומכת ומפרגנת. אבל לצערנו עיריית ירושלים עושה כל מאמץ כדי לצמצם את הנראות והנוכחות של הקהילה הלהט"בית בעיר. גם אם בכיכר ספרא מתעקשים להתעלם ולא לתמוך בקהילה הגאה בעיר באופן חד וברור, אנחנו כאן, ואנחנו קוראות לכלל הציבור הירושלמי להצטרף אלינו ולקחת חלק במצעד הגאווה והסובלנות ביום חמישי הקרוב, ה-3 ביוני".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים תומכת בכל שנה בבית הפתוח, תמיכות שגדלות מדי שנה. בשנת 2020 נתמכה העמותה במעל 600 אלף שקלים, הסכום הגבוה ביותר בעשור האחרון. עיריית ירושלים מטפלת בכל הקהילות בעיר, ועושה זאת מתוך מחוייבות לכלל התושבים. אגפי העירייה השונים משקיעים משאבים רבים בתכניות הנותנות שירות ייעודי לקהילה בתחומים רבים, ובהם בין היתר, חינוך ורווחה. עיריית ירושלים תמשיך להעניק שרות איכותי לכל תושבי העיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ג

    מה אכפת לי מי עושה למי ואיך עושה וכמה עושה .
    שיהנו כל בדרכו.
    למה צריך מצעד וחודש גאווה ?
    למה לא חודש העניים, המסכנים , הנכים,והחולים

  2. פטימה

    ירושלים לא עיר לזה כי התורה כתבה נגד זה וירושלים סמל של דעת בכל העולם מכבדים ירושלים וזה פוגע ביהודים ערבים ונצרים בבקשה לא בירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר