העימותים הלילה בשער שכם (צילום: אוהד צויגנברג)
עימותים בשער שכם (צילום: אוהד צויגנברג)

סיום העימות הנוכחי מול החמאס מבהיר: יש צורך בארגון מחדש במשטרה | דעה

בעקבות העימותים האחרונים בתוך הערים המעורבות אפשר להגיד שעשו למשטרה "בית ספר". כל התפיסה לגבי ביטחון הפנים חייבת להשתנות ואסור להשאיר את ההחלטות בעניין רפורמה משטרתית בידי הפוליטיקאים | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.6.21 16:19

המערכה במבצע האחרון – "שומרי החומות", הסתיימה עם חמאס מורתע ואין ספק שצה"ל עשה עבודה טובה בעניין הזה. מדינת ישראל צריכה לחפש שקט ארוך טווח ולא סבבים מתמשכים. הכתובת הייתה על הקיר והיא עדיין על הקיר, וקשה לדעת כמה זמן השקט הנוכחי יימשך, אבל אם לא יעשה שום דבר גם הפעם זה יהיה זמני. הממשלה חייבת לדאוג לאזרחים ולהעניק להם בטחון, כי חיי האדם אצלנו יקרים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


פחות מדאיג אותי שהחמאס מצהיר שהם "ניצחו" את המערכה, אך מדאיג אותי שאנחנו עשויים לעמוד עוד פעם בפני איום של אלפי רקטות על ישראל. לשם כך יש צורך בהסדרה ארוכת טווח שתנצור את האש לזמן ארוך. עם כל הכבוד למצרים החביבים ולניסיונות שלהם להיות "כוח עולה" ומשפיע בכל מערכה, את ההסדרה הזאת יכולה לנהל רק מעצמה גדולה כמו ארה"ב (ואולי רוסיה) שתכפה על הצדדים הפסקת אש ארוכה. אצל החמאס שום דבר לא ישתנה – הם שונאים את ישראל וזה יישאר נטוע בתוכם בכל מקרה, אבל כפייה של המעצמה האמריקאית תכריח אותם לשקט.

זה לא צריך להרתיע את ממשלת ישראל מלהגיע להסדר ארוך טווח איתם. במקביל, חשוב שלעזתים יהיה מה להפסיד, כלומר כשאיכות החיים שלהם תעלה הם יחששו לירות. ברגע שיש מה להפסיד, יהיה חשש גם לחמאס ללחוץ על ההדק ותושבי המקום יפעילו לחץ על מנת שלא ימהרו לצאת לקרב.

באשר לביטחון הפנים, ירושלים נראית כרגע כמו משוכה בלתי אפשרית לפתרון. ירושלים היא משוכה כבדה וכמעט לא עומדת על סדר היום. גם כשהיו שיחות בעניין, ירושלים תמיד נשארת בסוף. למרות המתיחות הרבה בעיר, כרגע הסוגיה הזאת לא נראית פתירה. אי אפשר להשאיר את הערים המעורבות בכלל, ואת ירושלים שהיא במוקד בפרט, עם משילות בעייתית.

העימותים האחרונים בתוך הערים המעורבות הראו כי למשטרה יש עבודה רבה והיא חייבת "רה ארגון". אפשר להגיד שעשו למשטרה "בית ספר". כל התפיסה לגבי ביטחון הפנים חייבת להשתנות ויש להחזיר את הכבוד לשוטר. מעבר לגיוסים נוספים של שוטרים חייבים מחשבה אחרת, אחרת עוד "נאבד" את האחיזה גם בערים אלו ואסור שיקרה מה שקורה בנגב, ששם היכולת המשטרתית מוגבלת.

אני חושב שצריך להקים ועדה חיצונית של אנשי מקצוע, שתציע תוכנית מחודשת ל"רה ארגון" שהמשטרה חייבת לעבור. הפוליטיקאים לא יעשו את זה, כי הם עסוקים בעיקר בלשרוד, אבל ועדה חיצונית חייבת לקום ולהציג לממשלה את התוכנית שתצריך קבלת החלטות אמיצות. אסור להשאיר את ההחלטות בעניין הרפורמה המשטרתית בידי הפוליטיקאים.


הכותב הוא אביגדור קהלני, לשעבר השר לביטחון הפנים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אפרת אסף

    המשטרה ופעולות האיבה והאלימות נגד התושבים הערבים בימי הרמאדן הם דהציתו את האשסאזאת כמובן בהוראה מלמעלה. עוד כוח ואלימות מצד אלו המכונים כוחות הטחון ממש לא חסרים לנו.

  2. מכלוף

    קהלני היה שר כושל לבטחון פנים, זכורה לרעה החלטתו להקים אגף נפרד למודיעין במשטרה, הנובעת מחוסר הבנה מוחלט בתפקידי המשטרה, המודיעין והחקירות מזינים ותלויים זה בזה ולא היתה שום הצדקה להקמת האגף. ההחלטה בוטלה עם עזיבתו של קהלני

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר