חזיר בר (צילום: פרטי)
חזיר בר (צילום: פרטי)

שלא נגמור כמו חיפה: "לא יעבור המון זמן עד שחזירים יעברו ברחובות ירושלים"

כפי שפורסם ב"כל העיר" תושבים בשכונת סנהדריה מדווחים כי לאחרונה נראים חזירי בר בשטחי מגורים הגובלים עם היער הסמוך. דיווחים אלה מצטרפים לחזירי בר שנצפו בשכונות אחרות בעיר. עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע: "אני מקבל דיווחים בחודש האחרון על הרבה חזירי בר שמתועדים במוצא, רמות, הר נוף וכו' - וזה סימן לא טוב"

פורסם בתאריך: 7.6.21 16:26

כפי שפורסם הבוקר (שני) ב"כל העיר", תושבים בשכונת סנהדריה מדווחים כי לאחרונה נראים חזירי בר בשטחי מגורים הגובלים עם יער סנהדריה. לטענתם מדובר בתופעה שהחלה בחודש האחרון, כאשר חזירי הבר נצפו מחטטים בפחי האשפה ליד בנייני המגורים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


זו לא הפעם הראשונה שבה מסתובבים חזירי בר בשכונות ירושלים. ב"כל העיר" פורסם כי גם בשכונת רמות נצפו מספר מפגשים קרובים עם חזירי בר ששוטטו במספר גני שעשועים ובקרבת פחי אשפה, כאשר חזיר הבר האחרון נצפה שם כשהוא מסתובב בגן הקיפוד ברמות ב' ומחפש אחר מזון.

עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע, מסביר על סוגיית חזירי הבר בירושלים ומדגיש כי מדובר בחיות הפוחדות מבני אדם וכי ברוב המקרים החזיר קולט את בני האדם עוד לפניהם ובורח: "סוגיית חזירי הבר בירושלים היא תופעה מוכרת בעשר שנים האחרונות, ובשלוש השנים האחרונות מספרי החזירים באזור ירושלים עולה בהתמדה. זאת הודות לזמינות כמויות מזון גדולות ביישובים החקלאיים ובשכונות המערביות בעיר".

עוד מציין בלבן: "חזירי הבר מורגשים בעיקר בסוף האביב ותחילת הקיץ. באופן כללי הן חיות בר שפוחדות מבני אדם. כשפוגשים חזיר בטבע, ברוב המקרים החזיר קולט אותנו לפני שבני האדם קולטים אותו והוא בורח. אם אנחנו רוצים להימנע ממפגש עם חיות בר צריך ללכת עם בגדים צבעוניים, לעשות רעש ובאופן טבעי חיות הבר יברחו. במידה ובכל זאת נתקלנו בחזיר בר או עדר חזירים, ואין לאן לברוח, אז יש בעיה וצריך לדעת לסגת ולפנות מקום. זאת על מנת שהם יתפנו בשקט. בשום פנים ואופן אין להאכיל חזירי בר כי אז הם מאבדים את הפחד מפנינו".


חזיר בר (צילום: פרטי)

חזיר בר (צילום: פרטי)


לדברי בלבן, יש לטפל בתופעה באמצעות מספר צעדים על מנת שלא להגיע למצב שבו ניצבת חיפה אל מול כמות אדירה של חזירי בר. "בירושלים צריכים לעשות תכנית פעולה יחד עם רשות הטבע והגנים, קק"ל והעירייה ולטפל בתופעה. צריך להשקיע הרבה מאמצים בחינוך ובשמירה על הניקיון במרחב הציבורי. התוכנית הזו צריכה לכלול צמצום מקורות מזון בשטחיים החקלאיים ובעיר. מקורות המזון שלהם לחים ואלה עושים את ההרס. מספיק שיש פח נגיש או מדשאה רטובה והחזירים יריחו את הריח מקילומטרים וילכו לקראתו. כל עוד מערכת האשפה העירונית לא תהיה טמונה ויהיו פחי אשפה נגישים, ולא יתבצע איסוף זבל מיידי, חזירים יימשכו לשם ולא יעבור המון זמן עד שחזירים יעברו ברחובות ירושלים בדומה למה שקורה בחיפה. בנוסף, צריכים לטפל באזורים שבהם יש התפרצות גם באמצעים חריגים – במקומות שבהם יש עליה משמעותית ושם יש סכנה לתנועה בכבישים וכו'".

בלבן מסכם: "חיות בר חשובות, אבל אנחנו רוצים אותן בשטחים הציבוריים ולא בתוך העיר. לכן צריך להתמקד בעיקר בהימנעות מהשארת מקורות מזון נגישים. אני מקבל דיווחים בחודש האחרון על הרבה חזירי בר שמתועדים במוצא, רמות, הר נוף וכו' – וזה סימן לא טוב".


חזיר בר משוטט ברמות (צילום: אורית שוסהיים)

חזיר בר משוטט ברמות (צילום: אורית שוסהיים)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. ירושלמי

    מדאיג אותי יותר את החזירים על שתיים …
    יותר מזיקים ו מסוכנים…

  2. ברכה

    חרדים פוחדים מהכל. מלימודים, מצבא, מעבודה, ועכשו מחזירים. כת שמסונפת ליהדות וחייה על פחדים והפחדות של ראשי הציבור שלהם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יופי , זאת ההזדמנות שהחרדים יבינו שירושלים כבר עיר טמאה . ויחליטו לעזוב אותה . ובא לירושלים גואל .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר