המוסד החינוכי 'נחמת ציון' במוסרה (צילום: דפנה פלד)
המוסד החינוכי 'נחמת ציון' במוסרה (צילום: דפנה פלד)

האם חיי תלמידים בסכנה? המבנה החינוכי במוסררה מעורר סערה

האם במבנה שמקצה עיריית ירושלים לטובת פעילות חינוכית של חסידות ברסלב, ישנן לכאורה עבירות בנייה מסוכנות? חברי המועצה ורטון וחביליו מזהירים מאסון כדוגמת גבעת זאב או מירון

פורסם בתאריך: 10.6.21 13:16

המבנה החינוכי השנוי במחלוקת: בבית הספר 'נחמת ציון' של קהילת ברסלב ברחוב עידו הנביא בשכונת מוסררה שמוקצה על ידי העירייה, עולות טענות כי ישנן במבנה עבירות בנייה לכאורה העלולות לסכן את חיי התלמידים במקום. לדברי חברי המועצה עו"ד יוסי חביליו, וד"ר לורה ורטון שדיווחו לעירייה על העבירות לכאורה במקום – מדובר בעבירות מסוכנות המהוות חשש לפגיעה בחיי התלמידים וצוות המורים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "ככל הנראה במוסד 'נחמת ציון' ישנן עבירות בנייה בוטות. האבסורד שהמבנה שייך לעירייה. במידה והעירייה אחראית על אכיפת הוראות חוק התכנון והבנייה, היה ניתן לצפות שתהיה הקפדה יתרה על עבירות בנייה", מסביר חביליו. "הציבו שם מעין קראוון וגג ממתכת, משהו לא תקני, ויש תלונות שהשכנים עולים לגג לפעמים וזה לא בטיחותי, ראינו איזה אסונות קרו לאחרונה למשל בגבעת זאב כתוצאה מבניות לא חוקיות. זה גם אחד הנימוקים למה צריכים לטפל בזה – אם יקרה אסון יבואו בטענות לעירייה, למה לא היה פיקוח?".

"למרות התלונות שהגשנו אני ולורה ורטון לגורמים בעירייה בפועל לא קורה כלום", מוסיף ואומר חביליו."יש כאן מוסד חינוכי שמבצע עבירת בנייה בוטה – לקחו שטח שמשמש כחצר ועשו ממנו מבנה, השטח לפחות כ- 100 מטר, השכנים מתלוננים והעירייה לא עושה כלום. זו שערורייה שמאתיים מטר מעיריית ירושלים יש עבירות בניה חמורות במבני חינוך. לא רק שהעירייה לא אוכפת את החוק אלא גם תומכת כלכלית במוסדות האלה, העבירה מתבצעת בשטח של העירייה שהוקצה למוסד".


לור ורטון ויוסי חביליו (צילום: דפנה פלד)

לור ורטון ויוסי חביליו (צילום: דפנה פלד)


חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ) מציינת כי "סיירתי במקום יחד עם ידידי עו"ד יוסי חביליו וביקרנו בבית הספר "נחמת ציון". ראיתי את עבירות הבניה החמורות המצטברות במוסד זה. זוהי סכנה לתלמידים, לעובדים ולכלל הציבור. אני קוראת לאגפים הרלוונטיים בעיר לפעול בעניין בדחיפות ויעילות על מנת למנוע פגיעות בנפש וכדי להבטיח הגנה ושמירה על תושבי העיר."

"לפני יותר משנתיים הגשתי תלונות ראשונות על עבירות הבניה לאגפי העירייה", מסכמת ורטון. "עם רצף האסונות בהר מירון וגבעת זאב, שקשורים בזלזול בהוראות בטיחות, גברה המודעות לסכנות הבניה הלא חוקית. אולי לאחר מקרים נוראיים אלו נוכל למנוע אירועים דומים כאן בירושלים".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר בתגובה מהעירייה כי "תיקי הפיקוח ברחוב עידו הנביא הועברו לתביעה העירונית לבחינת המשך הליכי האכיפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אח

    כל הכבוד לנציגי מרצ הדואגים לשלומם ובריאותם של תושבי ירושלים החרדים!
    אולם בזאת תבחנו, האם תתמכו בהקצאת יותר מבני חינוך מוסדרים למגזר החרדי, על מנת למנוע את היווצרותם של פתרונות מסוכנים אלו?
    או שציפייתכם היא לסגור בכוח מוסדות חינוך חרדים, בשאיפה שלקהילה הזו לא תהיה ברירה אלא לגשת לחינוך הממלכתי?
    גישה זו האחרונה מובילה לגולאגים בסיביר, תצטרכו להגביר את הכיבוש בחרמון על מנת לאפשר אותה….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר