מצעד ריקוד הדגלים, יום ירושלים 2019 (צילום: אמיל סלמן)
מצעד ריקוד הדגלים, יום ירושלים 2019 (צילום: אמיל סלמן)

מצעד הדגלים: כוננות משטרתית גבוהה לקראת המצעד שיחל בעוד חצי שעה

הרשימה המשותפת פנתה לראש הממשלה בנט ואיתו גם לשר לביטחון פנים בר-לב בכדי לבטל את האירוע מחר, אך בר-לב הבהיר: "המצעד יתקיים כמתוכנן, המשטרה ערוכה"

פורסם בתאריך: 15.6.21 08:02

מפלגת הרשימה המשותפת פנתה באופן רשמי לראש הממשלה בנט ולשר לביטחון פנים עמר בר-לב בניסיון להביא לביטול מצעד הדגלים המתוכנן להיערך היום ולעבור בין היתר בתחומי הכותל והרובע המוסלמי בעיר העתיקה.

"בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה אזורית מסוכנת", כתבו חברי המשותפת. "כעת יש ניסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאחר קבלת פנייתה של הרשימה המשותפת, אישר השר בר-לב את קיום המצעד בתום הערכת מצב שנערכה אמש והשיב כי "המצעד יתקיים כמתוכנן, המשטרה ערוכה", זאת למרות שבחמאס הזהירו מפני הסלמה מידית במצב הביטחוני ואף רמזו כי יחידת בלוני התבערה תופעל בתגובה לקיום המצעד, ובפתח הכריזו היום (שלישי) על יום זעם רשמי והזהירו את ישראל מפני הסלמה במצב.

בתום הערכת המצב שנערכה אמש, אמר בר-לב כי "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה חשוב להפגין ולעשות צעדות כאלה ואחרות, כל עוד זה על-פי חוק. במקרה שלנו, זה יהיה בהתאם לכללים שתקבע המשטרה ושלפיהם נפעל. התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור".

מנגד, ארגוני החמאס ופתח הכריזו על יום זעם בשטחי הגדה המערבית, רצועת עזה, מזרח ירושלים וכן בקרב ערביי ישראל. מחמאס נשלחה קריאה המונית לפלסטינים להגיע אל שערי מסגד אל-אקצא ואל רחובות העיר העתיקה בזמן קיום המצעד, כדי למחות על קיומו וכדי להגן על המסגד ולמנוע כניסה למתחם.

בנוסף, בהנהגת חמאס, במסר שהועבר לישראל דרך ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, איימו כי צעדות מסוג זה עלולות לגרום לפיצוץ, כלומר לתגובה שאינה שונה באופיה מזו שהתקבלה מעזה בזמן מבצע "שומר החומות". בתגובה, חיל האוויר תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל בדרום.

לצד החמאס והפתח, גם מארגני יום הזעם דרשו בהודעתם מפלגי ההתנגדות בעזה ובלבנון להכריז על כוננות לשמירה על אל-אקצא, במטרה לגייס תומכים נוספים שיבואו למחות ולהפריע למהלך המצעד ובעיקר למנוע כניסה לשטח אל-אקצא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר