פסטיבל העוד בשנה שעברה (צילום: ניר שאני)
פסטיבל העוד בשנה שעברה (צילום: ניר שאני)

היום: פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה יוצא לדרך

פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה ייפתח היום: במהלכו ייחשפו שירים של יהודה עמיחי שמעולם לא הולחנו, תתקיים הצגה שסופה נבחר על ידי הקהל, תיערך חפלה אתנית של מוזיקה אלקטרונית, ועוד

פורסם בתאריך: 20.6.21 07:43

פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה ייפתח היום (שני) תחת השם "לילה אחד של אהבה", המציין 21 שנה לפטירתו של המשורר זוכה פרס ישראל לשירה, יהודה עמיחי. מופע ההשקה יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהיה תלמידו של עמיחי, וכן במעמד ראש העיר משה ליאון.

הפסטיבל, שיכלול את טובי האמנים, יתקיים בין התאריכים: 21-25.06.2021. במהלך מופע ההשקה שייערך היום (שני) בשעה 20:30 בתיאטרון ירושלים, יושמעו שירים של עמיחי ויוצגו עיבודים מרגשים לשירים שלו שעד כה לא הולחנו מעולם, המבוצעים על ידי אסתר ראדה, שי צברי, שלומי שבן, שאנן סטריט, סיון טלמור ואלעד לוי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אלו הן חלק מההצגות והמופעים שיתקיימו במהלך ימי הפסטיבל – בתיאטרון ירושלים או במיקומים סמוכים, בהתאם לתוכניית האירוע:

– תאווררי – מה עושות אימהות חילוניות כשמגלות שבנותיהן האהובות חוזרות בתשובה? הסוגייה נחפרת לעומק ב“תתאווררי". לכל אדם יש את הדרך שהוא בוחר לעצמו. לא תמיד זה תואם במדויק את התוכניות של ההורים. איך מגשרים על הפער? קומדיה מרגשת מלאה באחדות בין אמא לבת, בין חילונים לדתיים, ובין אדם לעצמו.

– סטיגמטה – אסירים פליליים המשתתפים בכלא בחוג תיאטרון משתפים בחוויות על ילדותם, משפחתם והיומיום בכלא. האסירים מספרים על ה"סטיגמטה" שלהם, אותם סימנים שחקוקים בגופם ומעידים על חוויות ההיפגעות והפגיעה שלהם. הסיפורים מעוררים תהיות: האם העבריינות מוּלדת? גורל שחתום בבשר? ואולי הסכנה והאלימות קיימות לא רק מעבר לחומות, אלא טבועות גם בגופנו-שלנו?

– בינת אל פאנק – פאנק תימני – הרכב האינדי הוותיק ועטור השבחים שהתפתח בירושלים. לאחר אלבום שני ייחודי ומרענן, חוזר ההרכב להופעה ביתית לכבוד פסטיבל ירושלים לאמנויות. הסגנון של בינת אל פאנק מבוסס בעיקרו על שילוב פאנק עם מוסיקה תימנית מסורתית, אך מושפע גם מסגנונות רבים כמו אפרו-ביט, מוסיקה ים תיכונית, ג'אז ורוק פסיכדלי תורכי.

– אנא עארף אלקטרו חאפלה ערבית – חגיגה אתנית אלקטרונית, המשלבת כלי נגינה מסורתיים – קמנצ'ה פרסי וסאז תורכי, עם סאונד אלקטרוני בועט ומקפיץ.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "פסטיבל ירושלים לאמנויות הבמה הוא הזדמנות יוצאת דופן להמשיך לציין ולחגוג את חזרתם של קהילת היוצרים והיוצרות ומוסדות התרבות לפעילות שוקקת חיים בעיר. נמשיך לקדם את התרבות והפנאי בעיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר