המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

הדסה ובתי החולים הציבוריים לבג"צ: "ככל שאנו מרבים בשירותים רפואיים, עולה הגירעון התפעולי"

הדסה ובתי החולים הציבוריים שהצטרפו אליה, עתרו אתמול (שני) בפני בג"צ על חיובם בחוק להגיש שירותים רפואיים לקופות במחיר פחות מהעלות הנורמטיבית שקבעו משרד האוצר והבריאות

פורסם בתאריך: 29.6.21 07:54

הדסה ובתי החולים הציבוריים שהצטרפו אליה, עתרו אתמול (שני) בפני בג"צ על חיובם בחוק להגיש שירותים רפואיים לקופות במחיר פחות מהעלות הנורמטיבית שקבעו משרד האוצר והבריאות. בעתירה מסבירים בתי החולים כי ככל שהם מרבים בשירותים רפואיים לציבור, הולך ועולה הגירעון התפעולי שלהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך הדיון התייחסו השופטים לכך שבמדינת ישראל המדיניות היא "מצוקת תקציבים" וציינו כי "יש שמיכה מסוימת, אם סוחבים את השמיכה לעבר קופות החולים, בתי החולים משלמים יותר".

עו"ד תדמור, שעמד בראש צוות העתירה, התייחס להערת ראש הרכב השופטים וקבע פסקנית כי "המדינה חייבת לממן את שירותי הבריאות בישראל מכח החוק".

עוד ציין עורך הדין תדמור: "מדינת ישראל דוחפת ידה עמוק יותר לכיס של בתי החולים הציבוריים (העצמאיים). יש מי שמקבלים החזר ואחרים לא מקבלים – ועל זה הדיון כולו. בתי החולים הציבוריים נשארים יתומים, המערכת לא מאוזנת והחקיקה הקיימת מכניסה את כל המערכת לסחרור. למה הדסה נמצאת כאן היום? לא פשוט להיות פה. אני מבקש שבית המשפט יעיר למדינה כי המדינה לא צריכה לפעול בדרך של פרוטקשן. הדסה היא בית חולים יעיל, כך קבעה מדינת ישראל".

לסיכום טען עו"ד תדמור כי "המדינה מקפידה בטיעוניה שלא להשיב לאף אחת מן הטענות".

השופט עמית ציין: "מדובר בטענה עקרונית. אם מחר הלחם האחיד בפיקוח הוא שמונה שקלים, איך אתה יכול להכריח אותי במישור העקרוני לספק אותו במחיר פחות ב-20 אחוז. זה לא אני אמרתי, יש אבחון של הבעיה על ידי משרד הבריאות. מדובר בהנחות שגורמות למשק להיות גרעוני ובגירעון מובנה. ברור שיש כאן בעיה. יש כאן מנגנון שגורם למערך האשפוז להיות גירעוני".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין טען בין היתר בבית המשפט כי "הציבור הירושלמי לא שונה מזה התל אביבי ויש להשוות תנאים. "לא יתכן כי הציבור כאן יקבל טיפול פחות טוב בגלל אפליה בחוק. הנושא של שוויון ירושלים והסביבה לעומת אחרים עקרוני, מדובר הרבה לאחרונה בפער בין תושבי הפריפריה והמרכז".

בסיום העתירה העיר כבוד השופט עמית: "אנחנו ממליצים ומייעצים לעשות שולחן עגול. ברור שיש זעקה חריפה מהשטח, זעקה דחופה. יושבים כאן אנשי האוצר זה הזמן לחבוש את הפצעים ולשתף בתהליך. תשבו איתם, שימו לב, כל בתי החולים הצטרפו. זה מעיד על מצוקה אמיתית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר