אמבולנס (צילום: דוברות מד"א)
אמבולנס (צילום: דוברות מד"א)

במד"א מזהירים את עיר הבירה: יש להתכונן לגל חום קיצוני בימים הקרובים

בארגון מזהירים מפני גל חום כבד הפוקד את ישראל בימים אלו, במסגרתו עולות הטמפרטורות בכל הארץ לגבהים מסוכנים, ומספקים לציבור הנחיות חשובות להתמודדות עם החום

פורסם בתאריך: 1.7.21 19:57

גל חום כבד פוקד את ישראל, במסגרתו טיפסו בימים האחרונים הטמפרטורות בכל חלקי הארץ ובין היתר גם בירושלים. בשל כך, מזהיר היום (ה', 1.7) ארגון מד"א מפני סכנות רבות כגון התייבשות, מכת חום, תשישות ועילפון.

במסגרת ההיערכות לקראת מזג האוויר החם שיימשך לאורך כל השבוע הקרוב, פרסם היום הארגון הנחיות, המלצות ואזהרות, שנועדו לסייע לתושבי העיר לעבור את גל החום בבטחה וללא תקריות מיוחדות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הנחיות מד"א לציבור, נוכח גל החום הכבד והשרב הפוקד את ישראל בימים האחרונים וצפוי להמשיך עד תחילת שבוע הבא, מיועדות לא רק לאוכלוסיות בסיכון כמו למשל קשישים וילדים, הנמצאים בסכנה גבוהה ועלולים לסבול מפגיעות רבות בשל גל החום, אלא גם לשאר האוכלוסייה, במטרה לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד.


 


ההנחיות לציבור כוללות הקפדה יתרה על התנהלות בסיסית המסייעת לשמירה על חיי אדם בעת גל חום כבד: להרבות בשתיית נוזלים אף מעבר לתחושת הצימאון, להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר בעת כל יציאה מהבית, לוודא מריחה של קרם הגנה הגנה מפני השמש בכל עת ובעיקר בקרב תינוקות וילדים ובמידת האפשר להימנע מחשיפה ארוכה לשמש, להימנע לחלוטין מהתעמלות בחוץ במהלך שעות החום הכבד, להיות ערניים לסימני התייבשות ראשונים כמו כאבי ראש, סחרחורות או חולשה ולסימני מכת חום כמו התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, ובכל מקרה של צורך או חוסר וודאות, לפנות תמיד למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית "מד"א שלי".

בנוסף, הושם דגש מיוחד בהנחיות מגן דוד אדום בנושא מניעת שכחת ילדים ובעלי חיים במכונית – זאת בכדי למנוע אסון וטרגדיה נוכח גל החום המתקרב. בנושא זה, כמו בנושאים אחרים הקשורים לנזקים פוטנציאליים של גל החום הכבד, קוראים במד"א לשמור על קשר רציף עם הסביבה ולבדוק שוב ושוב בכל נסיעה את המושב האחורי כדי לוודא את שלומם של הילדים. כמו כן, ההנחיה היא לגלות ערנות יתרה גם כלפי קרובי משפחה מבוגרים ושכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון, זאת על מנת לסייע מהר ככל האפשר במקרה חירום שעשוי להיווצר עקב הטמפרטורות הגבוהות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין כי "אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות – על מנת לעבור את גל החום הכבד בשלום וללא נפגעים. אנו מבקשים לגלות שכנות טובה ולדפוק פעם ביום בדלת של שכנים הנמצאים באוכלוסיית סיכון ומתגוררים בגפם. יש להפעיל כל אמצעי הניתן, על מנת שלא להשאיר ילד ברכב לבדו וכמובן להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה במטרה לשמור על ולשמור בריאותכם ולבריאות משפחתכם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר